Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: در این مدت در برخی از ساعات بارش باران و برف و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف را خواهیم داشت.

آخوندی اضافه کرد: عمده فعالیت سامانه بارشی از بعداظهر فردا تا اواخر وقت فردا به ویژه در نیمه جنوبی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بارش باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نیمه جنوبی دشت استان نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران و پدیده مه، برای مناطق سردسیر و گردنه‌های استان احتمال لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی را پیش بینی کرد.

وی گفت: در روز پنج شنبه با توجه به بارش باران و برف در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان از جمله کوهین، آوج، قسطین لار و بهرام آباد، احتمال پدیده کولاک وجود دارد.

به گفته‌ی آخوندی، برای فردا با توجه به وزش باد‌های لحظه‌ای شدید احتمال خسارت به تاسیسات دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: در این مدت دمای هوای استان تغییر چندانی نخواهد داشت.

آخوندی در ادامه گفت: بامداد امروز آوج با منفی ۵ درجه خنک‌ترین و ظهر دیروز رازمیان با ۱۳ درجه گرمترین مناطق استان گزارش شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، در این مدت دمای هوای شهر قزوین بین منفی ۲ تا ۱۰ درجه در نوسان بوده است.

انتهای پیام/

گزارش هواشناسی در استان قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی

محمدعلی زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای بارشی و نسبتاً قوی، از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در پی ورود و فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: داین سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ را از عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت در کل استان به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: غبار (در غالب نقاط نسبتاً رقیق) نیز از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی پیش بینی می‌شود.

زورآوند خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی شدید و رگبار تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه‌های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از تردد‌های غیرضرور و قرار گرفتن در هوای غبارآلوداز توصیه به مسئولین اجرایی استان و مردم کرمانشاه است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود