Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن یاوری مدیرعامل یکی از شرکت‌های حمل ونقل ریلی با بیان اینکه قطار‌های ترن‌ست نسبت به سایر واگن‌ها از تکنولوژی بالاتر و به‌روزتری برخوردارند، افزود: تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد تامین یکسری از این قطعات را از طریق خرید از خارج انجام دهیم، اما عملا با قیمت‌های فعلی، بهره‌برداری از این قطار‌ها نهایتا تا یکی دو ماه آینده قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل یکی از شرکت‌های حمل ونقل ریلی با بیان این‌که عدم بهره‌برداری از این قطار‌ها بستگی به تصمیم هیئت مدیره دارد، افزود: اگرچه با مهندسی معکوس سعی کردیم قطعاتی از این نوع قطار‌ها را تولید کنیم، اما امکان تولید برخی از قطعات وجود ندارد و با شرایط و قیمت‌های فعلی عملاً راهبری ترن‌ست‌ها نیز ممکن نیست. به‌عنوان مثال گیربکسی که تا یک سال پیش به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ تومان خریداری می‌شد هم اکنون با قیمت ۵ میلیارد تومان باید خریداری شود و با این شرایط امکان سیر ترن‌ست‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد:‌ در مورد سایر واگن‌ها نه با شدت ترن‌ست‌ها که حجم قطعات خرید از خارج در مورد آنها زیاد است، هم اگر حمایت دولت از این صنعت نباشد قطعا واگن‌های دیگر در زمان دیرتری دچار مشکل می‌شوند. حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از تولید قطعات واگن‌های عادی داخلی‌سازی شده و فقط در تامین برخی از قطعات وابسته مانند سیستم چرخ و ترمز وابستگی خارجی دارد، اما افزایش قیمت‌ها در پروسه زمانی طولانی‌تری بالاخره واگن‌های عادی را هم درگیر خواهد کرد.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های حمل ونقل ریلی با بیان این‌که در ترن‌ست‌ها ۵۰ درصد وابستگی خارجی وجود دارد، افزود: یکی از دلایلی که داخلی‌سازی قطعات ترن‌ست‌ها در مقایسه با سایر واگن‌ها کندتر انجام می‌شود تیراژ پایین آن‌ها در حدود ۹۰ واگن است؛ چراکه واگن‌های عادی که آلمان تولید کرده و هنوز در سیستم ریلی کشور هم فعال هستند و یا ناوگان تولیدی با تیراژ ۳۰۰ واگن فعال هستند و از تیپ واگن‌هایی هستند که قطعات‌شان از نظر اندازه‌ای به یکدیگر می‌خورد.

یاوری تاکید کرد: اگرچه سعی ما این است که وابستگی‌مان را در ترن‌ست‌ها نیز کم کنیم، اما هم اکنون ، درباره حمایت دولت از تامین قطعات ترن‌ست‌ها خبری نشنیده‌ام. ترن‌ست‌ها پرسرعت‌ترین قطار‌های ایران هستند و از این باب اهمیت دارند و باید در خط باقی بمانند. خواهش ما این است که در دولت نگاهی ویژه به این صنعت ایجاد شود؛ چراکه این صنعت نسبت به صنعت هوایی وابستگی خارجی کمتری دارد و با یک حمایت کوچک هم دستاورد‌های زیادی برای کشور به همراه دارد.

 انتهای پیام/

ترانست ها پرسرعت ترین قطارهای ایران هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبر اقتصادی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب