Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، بهزاد لایقی مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی که به همراه مصطفی ایزدفر رئیس اداره امور شبکه ایستگاه‌های هواشناسی  به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، گفت: تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در دریایی سیستان و بلوچستان بسیار ناکافی می‌باشد و بر توسعه شبکه پایش دریایی استان سیستان و بلوچستان باید تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این بازدید بررسی‌های میدانی برای جانمایی بهترین نقطه برای به آب اندازی یک دستگاه بویه هواشناسی جدید در یکی از نقاط ساحلی سواحل مکران در بنادر چابهار و زرآباد در سیستان و بلوچستان و بندر جاسک در استان هرمزگان انجام شد.

وی با اشاره به کمبود شدید بویه هواشناسی در سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به وجود تنها یک بویه هواشناسی در نوار ۳۰۰ کیلومتری سواحل استان پیشنهاد شد تا این سکوی هواشناسی شناور در آب در نزدیک سواحل زرآباد به آب اندازی شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه شبکه پایش هواشناسی در سواحل مکران در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور با تاکید بر سواحل مکران در دستور کار هواشناسی است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح حداقل پنج ایستگاه جدید در نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان تاسیس می‌شود که روند ساخت ۲ ایستگاه آغاز شده است.

حیدری اظهار داشت: علاوه بر این توسعه تجهیزات ایستگاه هواشناسی چابهار نیز در دستور کار است تا خدمات هواشناسی مناسبی برای توسعه پایدار این منطقه ارائه شود.

وی به اهمیت داده‌های پایه هواشناسی در توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: تامین سلامت و افزایش بهره وری اقتصادی ترابری دریایی، کاهش ریسک آسیب پذیری در فعالیت‌های دریایی، تقویت پیش بینی‌های دریایی، ثبت داده‌های اقلیمی برای بهره برداری در امور توسعه‌ای در سواحل مهم‌ترین ماموریت هواشناسی در سواحل مکران است.

انتهای پیام /ا

 سفر مدیرکل علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی به چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • سیستان بارانی شد
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است