Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از ایجاد اصلاحات در شيوه‌نامه بزرگداشت هفته تربيت اسلامی و روز امور تربيتی خبر داد و گفت: مراحل پایانی این اصلاحیه با ملاحظات سند تحول بنیادین درحال طی شدن است و هفته آینده به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرين شيوه‌نامه با همين موضوع مربوط به سال 1393 بوده که به مدارس ابلاغ شده  بوده است، گفت: نحوه ساماندهی و شرح وظايف نيروها با توجه به نياز متربيان نیاز به تغییراتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به منظور لحاظ کردن برنامه‌های زيرنظام‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید تغییراتی در این زمینه اعمال می‌شد.

وی از جمله تغییرات ایجاد شده در این شیوه‌نامه را توجه ويژه به مبانی نظری سند تحول و محور قرار دادن برنامه‌های زيرنظام‌های شش گانه و تأكيد بر ايجاد زمينه گفتمان در مبانی سند تحول در هفته تربيت اسلامی خواند.

شکوهی با بیان اینکه در شیوه‌نامه هفته تربيت اسلامی و روز امور تربيتی زمينه برای استفاده از ظرفيت شورای هماهنگي و اجرای سند تحول در استان جهت انجام فعاليت‌های پرورشي و تربيتی  و جريان سازی تربيتی ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین امسال فرصتی ایجاد شده است تا استان‌ها جهت معرفي مربيان و معاونين پرورشی برتر و نيروهای موفق مدارس، مناطق و استان‌ها در انجام فعاليت‌های پرورشي اقدام کنند.

یادآوری می‌شود، شهیدان رجایی و باهنر در هشتم اسفندماه سال 1359 ستاد امور تربیتی را در مدارس ایران تأسیس کردند. بدین منظور همه ساله هفته بزرگداشت تربیت اسلامی در مدارس همراه با اجرای برنامه‌های متعدد گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران تربیت اسلامی امور تربیتی شیوه نامه مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ای تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزیین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب، در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیقت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای