Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:32:53 GMT

242 هزار مشترک مشهدی آب، پرمصرف هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۵۳۸۵

242 هزار مشترک مشهدی آب، پرمصرف هستند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هزار و 612 مشترک پرمصرف آب در این شهر وجود دارند که مصرف هریک از آنها ماهانه بالای 15 مترمکعب و در مجموع سالانه 58 میلیون مترمکعب است.

حسین اسماعیلیان روز سه شنبه در نشست کمیته مدیریت مصرف آب در مشهد افزود: این در حالی است که نصب لوازم کاهنده سبب کاهش 15 درصدی هدر رفت آب از سوی مشترکان می شود لذا اگر تمامی مشارکان پرمصرف آب در مشهد به تجهیزات کاهنده مجهز شوند حداقل به میزان 30 درصد در مصرف آب معادل 17 میلیون مترمکعب در سال صرفه جویی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست فرمانداری مشهد نیز در این نشست گفت: اجرای مصوبات نشست کمیته مدیریت مصرف آب برای همه دستگاههای دولتی الزامی است.
حیدر خوش نیت بحران آب را در مشهد 'شدید' توصیف و بیان کرد: مصرف آب برای آبیاری فضای سبز شهرداری در این شهر 22 میلیون مترمکعب در سال است که باید تدبیری برای کاهش آن توسط شهرداری مشهد صورت گیرد.
وی افزود: شهرداری باید در راستای مدیریت مصرف آب در مشهد تمامی چاههای برداشت را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهد تا در تابستان سال آینده مشکل کمبود آب وجود نداشته باشد.
منابع تامین آب یک میلیون و 80 هزار مشترک در کلانشهر مشهد 437 حلقه چاه، دو رشته قنات، یک دهنه چشمه و سدهای ارداک، طرق، کارده و دوستی هستند. 100 درصد جمعیت شهری مشهد زیر پوشش شبکه آب و 70 درصد زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند. نیاز آبی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پارسال 224.5 میلیون مترمکعب بود.
تداوم پدیده خشکسالی در سطح کشور موضوع تامین آب شهروندان را در کلانشهرها به عنوان یک چالش جدی مطرح کرده است. در این میان خراسان رضوی هجدهمین سال خشکسالی را سپری کرده و تابستان سال آتی 32 شهر آن با تنش آبی مواجه خواهند بود. این وضعیت، کار تامین آب مشهد را با سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت و 30 میلیون زائر و مسافر سالانه با چالش روبرو کرده است.
8005/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب مشتركان پرمصرف مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • برد حیاتی مشهدی‌ها در لیگ بسکتبال جوانان کشور