Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام نصرالهی زاده پیش از ظهر امروز در دومین همایش استانی بزرگداشت روز جهانی خاک که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهارداشت: تمام کسانی که دغدغه توسعه و وضعیت آینده کشور را دارند، بحث نگهداری از خاک بسیار مهم است چرا که امنیت غذایی ما به سلامت خاکی باز می گردد که در آن کشاورزی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عطش شدیدی که برای توسعه همه جانبه استان بین مدیران کردستان وجود دارد به طور طبیعی با محیط زیست در تصادم است و باید در راه توسعه به حفظ و نگهداری منابع طبیعی به ویژه خاک توجه ویژه ای شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: ما امروز در کردستان با چالش اشتغال مواجه هستیم و با توجه به نرخ بالای بیکاری و سطح درآمد پایینی که مردم دارند به دنبال راه های اشتغال زایی و توسعه در بخش کشاورزی هستیم و برای این کار نیز به عناصر مهمی مانند خاک و آب نیاز مبرم داریم.

نصرالهی زاده یادآور شد: حوزه صنعت آنگونه که باید در کردستان رونق نگرفته و از همین رو نباید با شتاب تنها به خاطر توسعه مخاطرات زیست محیطی را به لحاظ آلودگی منابع آب و خاک خود فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در بحث توسعه باید میان نظام مدیریتی و فعالیت های توسعه ای تعادلی ایجاد شود تا حفظ منابع طبیعی که مهمترین آنها خاک است، با خطر مواج نشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: امنیت غذایی یکی دیگر از دغدغه های مسئولان و نظام مدیریتی است و این مسئله به سلامت خاکی بستگی دارد که بخش عمده ای از سبد غذایی ما از آن تامین می شود.

نصرالهی زاده اظهارداشت: از همین رو تامین اعتبار برای انجام پروژه و پژوهش های مطالعاتی در بحث آب و خاک یکی از اولویت های دستگاه های مدیریتی استان در سال آینده است و برای حفاظت از سرمایه خاک در بحث کشاورزی اعتباراتی دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سند آمایش استان در دست تدوین است، افزود: در این سند محورهای توسعه موضوعی و موضعی استان کردستان به تفکیک شهرستان ها به گونه ای تعریف شده که با تغییر مسئولان محورهای توسعه بصورت سلیقه ای تغییر نکند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان سخنان خود یادآور شد: سعی می کنیم کار تدوین سند آمایش استان را تا پایان سال به اتمام برسانیم تا برای سال آینده در اختیار مدیران قرار گیرد.

کد خبر 4502418

منبع: مهر

کلیدواژه: روز جهانی خاک سند آمایش سرزمینی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است