Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، دوازدهمین جلسه از ویژه برنامه «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه در موزه سینما برگزار می‌شود و ۲ فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «طعم گیلاس» ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی از تولیدات سال‌ ۱۳۷۶ اکران می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آژانس شیشه‌ای» از فیلم‌های به یادماندنی سینمای دفاع مقدس به شمار می‌رود که در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۷۶ موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم، فیلمنامه و کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول و دوم مرد برای پرویز پرستویی و رضا کیانیان، بهترین بازیگر نقش دوم زن و مرد برای بیتا بادران و حبیب رضایی، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین را از آن خود کند.

فیلم سینمایی «طعم گیلاس» زنده‌یاد کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران نیز از فیلم‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران و جهان است که در پنجاهمین دوره جشنواره کن در سال ۱۹۹۷ میلادی توانست نخل طلای این رویداد بزرگ سینمایی را به طور مشترک با فیلم «مارماهی» ساخته شوهه ای ایمامورا به دست آورد. همچنین بعدها مجله تایم این فیلم را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر تاریخ فستیوال کن معرفی کرد.

در دوازدهمین جلسه از ویژه‌برنامه «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران»، ناصر صفاریان کارگردان و منتقد سینما در نشستی با اعضای سینماتک موزه سینما، از زمانه و ساختار «آژانس شیشه‌ای» سخن می‌گوید و محسن آزرم نویسنده و منتقد سینما نیز «طعم گیلاس» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

«آژانس شیشه‌ای» ساعت ۱۵ و «طعم گیلاس» ساعت ۱۷ در سالن سینمافردوس موزه سینما روی پرده می‌روند.

فیلم‌های معرفی شده در ویژه برنامه «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» با تلاش فیلمخانه ملی ایران برای نخستین بار و ویژه این برنامه، اسکن و اصلاح رنگ شده‌اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روابط عمومی موزه فیلم سینمایی عباس کیارستمی سینمای دفاع مقدس جشنواره فیلم فجر پرویز پرستویی زن و مرد موسیقی سینمای ایران ایران و جهان مجله تایم ایران سینمای ایران پارس اکران محبوب نوستالژیک پارس نیوز موزه سینما 2 فیلم طعم گیلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی، ساعت ۲۳ پخش می شود.

در برنامه «هفت»، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی، محمدرضا نصراللهی (استاد دانشگاه) و مرتضی علیزاده (کارگردان فیلم «بیبدن») به بررسی موضوع سینمای‌جنایی می‌پردازد.

همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بیبدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو به فیلم سینمایی «Dune ۲» خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • سری جدید برنامه «هفت» از امشب در قاب تلویزیون
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد