Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در سال جاری سهم مردم در پرداخت عوارض شهرداری هفت درصد بوده و ما باید به دنبال مشارکت بیشتر مردم باشیم و لازمه آن این است که مردم شهرداری را از خود بدانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید بادامی‌نجات در گفت‌و‌گو با نافع، اتکای درآمدی شهرداری به صدرو پروانه کسب را آسیب‌زا خواند و اظهار کرد: زمانی که رکود در ساخت و ساز ایجاد شود درآمدهای شهرداری نیز با چالش مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید درآمدهای پایدار برای شهرداری ایجاد کرد، افزود: درآمد پایدار از دو منبع عوارض پرداختی مردم و راه‌اندازی کسب ‌و کارهای فناوری‌محور حاصل می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه فناوری در دنیای امروز شاخص‌ترین راهکار درآمدزایی است، تصریح کرد: سیاست‌های درآمدزایی باید به سمت راهکار‌های پایدار و غیرقابل خدشه سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرهای بزرگ بر روی پژوهش های فناوری ریسک‌پذیرسرمایه‌گذاری می کنند، ادامه داد: ریسک‌پذیری در بخش فناوری و سرمایه گذاری باعث می‌شود که شهرداری‌ها به درآمدهای پایدار دست یابند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه درآمدهای تعریفی دولت برای شهرداری‌ها کوششی نیست بلکه به کسب و کار و رونق تولید بستگی دارد، خاطرنشان کرد: از همین رو اگر شهری صنعتی و یا خدماتی نباشد که از محل عوارض آن به شهر رونق ببخشد پس این درآمدها مثمرثمر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه  سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان به دنبال کارخانه سیمان و مشارکت در پروژه‌های عمرانی و کسب ‌وکارهایی که از عهده آن بر می‌آید، بوده  گفت: دولت لایحه‌ای  برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس ارائه داده که اگر چه نظر شوراهای شهر و شورای عالی استان‌ها را تأمین نمی‌کند اما امیدوارکننده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مردم را باید برای پرداخت عوارض نوسازی ترغیب کنیم، خاطرنشان کرد:  در سال جاری سهم مردم در پرداخت عوارض هفت درصد بوده  و ما باید  به دنبال مشارکت بیشتر مردم باشیم و لازمه آن این است که مردم شهرداری را از خود بدانند.

وی ادامه داد: جوایز تشویقی برای خوش‌حساب‌ها و افرادی که سالانه عوارض خود را پرداخت می‌کنند در نظر گرفته شده است.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌های جشنواره انتخاب شهروند نمونه، پرداخت مداوم و الکترونیکی عوارض بود، خاطرنشان کرد: بنابراین به دنبال راهکارهایی برای فرهنگ سازی در راستای پرداخت عوارض توسط مردم هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند