Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سخنرانی خود در جریان کنفرانس بین المللی ورزش با اشاره به فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) اظهار داشت: من این فناوری را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی کنم.

به گزارش ایرنا، تارنمای فوتبال ایتالیا روز چهارشنبه نوشت: فناوری کمک داور ویدئویی پس از معرفی و اجرای موفقیت آمیز در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، سری آ ایتالیا و چند لیگ معتبر اروپایی، بزرگ ترین نوآوری دنیای مدرن فوتبال محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بین، اینفانتینو در جریان این کنفرانس که در امارات برگزار شد، اظهار داشت: VAR تجربه موفقیت آمیزی بود، تجربه ای که آن را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی کنم؛ صادقانه بگویم، در ابتدا کمی نسبت به آن تردید داشتم اما پس از آزمایش، همه شروع به حرف زدن از آن کردند و حالا همه طرفدار آن هستند.
وی ادامه داد: بحث های زیادی با پیر لوئیجی کولینا (داور سرشناس و بازنشسته ایتالیایی) مطرح شد چرا که همه تصور می کردند این فناوری فوتبال را مختل می کند اما در نهایت مشخص شد که VAR فوتبال را عادلانه تر می کند.
رئیس فیفا افزود: اگر VAR به داوران کمک می کند چرا جلوی آن گرفته شود؟ دیگر از اشتباهات آشکاری همچون گل های آفساید، خبری نیست؛ با این حال همچنان نیاز به بهبود در آن احساس می شود اما اشتباهات بزرگ به تاریخ پیوسته است.
اینفانتینو در ادامه در خصوص برنامه ریزی ها در جهت افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر از 32 به 48 تیم خاطرنشان کرد: موضوع اگر و اما نیست بلکه چالش مطرح شده با زمان اعمال این تغییر در قالب جام جهانی مرتبط است.
رئیس سوئیسی – ایتالیایی فدراسیون بین المللی فوتبال تصریح کرد: در حال بررسی احتمال اعمال این تغییر در جام جهانی قطر هستیم، کار ساده ای نیست اما اگر بتوانیم دنیا را خوشحال کنیم ارزش امتحان کردن را دارد؛ شاید مجبور شویم برخی از کشورهایی را که از لحاظ جغرافیایی همسایه (قطر) هستند، مجاب کنیم تا تعدادی از بازی ها را میزبانی کنند.
وی ادامه داد: از وجود تنش در این منطقه آگاه هستیم از این رو مدیریت کردن این موضوع بر عهده رهبران سیاسی است؛ پیامد کیفی گسترش جام جهانی و افزایش تعداد تیم ها محرز است، کافی است به این فکر کنیم که جای چه کشورها و تیم های بزرگ و مطرحی همچون ایتالیا و هلند در روسیه خالی بود.
اینفانتینو در پایان تاکید کرد: به قاره آسیا و اینکه اعمال اصلاحات تعداد نمایندگان این قاره را 2 برابر خواهد کرد هم فکر کرده ایم و این بدان معنا است که کشورهای بیشتری برای رسیدن به جام جهانی سرمایه گذاری می کنند و این اتفاق خوبی برای فوتبال است.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جياني اينفانتينو فناوري كمك داور ويدئويي جام جهاني قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور

مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به دلیل کتک زدن داور تعلیق شد.

به گزارش فارس، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان ابتدا از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران دستوری موقت علیه خاطیان صادر شد.

پیامد صدور این حکم نشست فوری دیگری در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران برگزار و مقرر شد در راستای ایجاد آرامش و حفظ جایگاه داوران فعال در فوتبال تهران، برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان  تهران تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآید.

 کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران قصد دارد به دور از هیاهو و در فضایی کاملا آرام به تخلفات رخ داده در این بازی رسیدگی و مطابق با قوانین، مجازات های لازم را برای متخلفان در روزهای آتی صادر نماید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شگرد فوتبالیست‌ها برای فرار از سربازی اختصاص تنها 200 بلیت به تماشاگران ایرانی در قطر!

دیگر خبرها

  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی