Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه علمیه برادران کرمان با اشاره به به جایگاه پژوهش در منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: این جشنواره پنج سال در استان کرمان برگزار شده است که تا به حال هشت هزار اثر در سطوح مختلف به دبیر خانه آن ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

وی افزود: جشنواره علامه حلی استان کرمان از منظر کمیت آثار، همواره از رتبه خوبی در کشور برخوردار بوده است و از لحاظ کیفیت شاهد ورود طلاب به مباحث علوم انسانی هستیم که نوید بخش رفع بسیاری از مشکلات در این حوزه در آینده هستیم.

حجت الاسلام الله وردی گفت:هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه در طلاب زیر سی سال است که با ارائه مقالعه، تحقیق یا رساله دکتری در سطح ۴ در این جشنواره شرکت کردند.

همچنین حجت الاسلام سید حسین اسحاقی قائم مقام معاون پژوهش حوزه علمیه، حوزه را قلب معرفتی جهان اسلام دانست و گفت: تحولات سریعی که امروزه در جهان شاهد آن هستیم موجب شده تا انتظارات از حوزه بالا برود و حوزه امروز باید در مسایل مدیریتی، بانکی، پزشکی صاحب نظر باشد.

وی وظیفه طلاب خواهر و برادر در این دوره را متفاوت با گذشته دانست و افزود: زمانی در دفاع مقدس بانوان حق حضور در خط مقدم جنگ را نداشتند، اما اکنون خواهران طلبه در کنار طلاب برادر در صف اول جنگ فرهنگی هستند.

معاون پژوهش حوزه علمیه به شخصیت علامه حلی پرداخت و گفت: علامه حلی عالمی منزوی نبود و در اجتماعی فعالیت جدی داشت. نوآوری از دیگر خصوصیات علامه بوده و ایشان در کتابت کتب خود و همچنین دسته بندی روایات دارای نوآوری‎های زیادی بوده است.

در این مراسم مهدیه کلانتری با عنوان مقاله «حفظ شئون پیامبر اکرم (ص) در قرآن» و حجت الاسلام احمد یوسفی با مقاله «بررسی ملاک لهوی و لعبی با نظر به مصادیق نوپدید در فقه امامیه» به ارائه مقالات خود پرداختند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره و مدیران مدارس فعال پژوهشی تقدیر شد.

برگزیدگان این مراسم، احمد یوسفی، با مقااله بررسی ملاک لهوی و لعبی با نظر به مصادیق نو پدید در فقه امامیه، پایان‏نامه سطح ۳، مدرسه علمیه محمودیه کرمان، معصومه سالخورده، بررس نظریه تاریخی ادوار جوامع بشری بر مبنای آیه ۲۱۳ بقره، مقاله سطح ۴، مدرسه علمیه فاطمیه کرمان

همچنین افراد شایسته تقدیر، محمد مهدی مومنی، نقش خواجه نصیرالدین طوسی در تحول علم کلام و فلسفه سیاست و اخلاق، مقاله سطح ۱، مدرسه علمیه محمودیه کرمان، سید حسن جهادی، بررسی رابطه نگرش مذهبی و انحرافات جنسی، مقاله سطح ۳، مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) کرمان، سعید حیدری، اندیشه و ارائه سیاسی آیت الله بهجت (ره)، مقاله سطح ۳، مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) کرمان، فاطمه پور محی آبادی، جایگاه زن در حکومت علوی، تحقیق پایانی سطح ۲، مدرسه علمیه فاطمیه کرمان، نجمه یعقوبی، اختیارات، ولی فقه در احکام حکومتی، تحقیق پایانی سطح ۲، مدرسه علمیه حضرت زینب کرمان معرفی شدند.

نیز شایستگان تحسین در این جشنواره رسول برهانی نسب، بررسی غذاشناسی در قرآن کریم، مدرسه خاتم الانبیا ،عمران عابدینی فر، بررسی قیامت در جزئ سی قرآن، سفیران هدایت امام خامنه‎ رفسنجان، بهنام اسدی، علوم قرانی در تفاسیر شیعه، مدرسه علمیه قائمیه بم، محمد اسدی، حقوق والدین در صحیفه سجادیه، مدرسه علمیه قائمیه بم، امیر حسین دهقان انارستانی، بررسی احادیث یعه پیرامون تحریف قرآن ناظر بر سند، زهره موسی مهدی آباد، نکات اخلاقی و عقیدتی سوره اسراء، مدرسه علمیه زینب کبری رفسنجان، مهدیه کلانتری داورانی، حفظ شئون پیامبر (ص) در قرآن، مدرسه علمیه زینب کبری رفسنجان، حکیمه سرحدی میرآبادی، موانع یاد خدا از دیدگاه قرآن، مدرسه علمیه نرجسیه فهرج، نجمه فرج الهی، آثار صدقه از دیدگاه اسلام، مدرسه علمیه زینب کبری رفسنجان، فاطمه قاسمی نژاد، بررسی روش‎های اخلاق مداری در بین جوانان و نوجوانان از دیدگاه آیات و روایات، مدرسه علمیه فاطمیه بردسیر،عنوان شدند.

همچنین در این مراسم به رسم یادبود و به پاس خدمات پژوهشی مرحوم حجت الاسلام محمد سلطانمرادی استاد حوزه و دانشگاه، از طرف مدیریت حوزه علمیه برادران و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان، لوح یادبودی به همسر ایشان تقدیم شد.

انتهای پیام/ح

جشنواره علامه حلی در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر آموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.
احمد علی سرحدی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه شوند و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.
مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ده نفر از همسالان خود هستند.
سرحدی افزود:همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.
وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.
مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی