Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پنجمین و آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات علی اکبر عمارت ساز معاون اجرایی سابق مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی برگزار شد که طبق اعلام دادگاه، حکم این پرونده در مهلت قانونی (تا پایان هفته آینده) اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، از قوه قضاییه آخرین جلسه محاکمه عمارت ساز، امروز (چهارشنبه) 12 دی به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد که وکیل متهم در ابتدای جلسه در دفاع از موکل خود اظهار داشت: عناوین اتهامی همچون جعل چندین ضمانت نامه، اختلاس و خیانت در امانت بار‌ها و بار‌ها در صفحات مختلف کیفرخواست ذکر شده است بنابراین درخواست داریم قرار رفع نقص و تکمیل تحقیقات صادر و میزان دقیق خسارات برآورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پایان دفاعیات خود گفت: در راستای دستور قضات شعبه 6 دادگاه کیفری تهران درخواست کارشناسی ضمانتنامه را دارم.
در ادامه نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وکیل متهم گفت: متهم خارج از حدود اختیار، ضمانتنامه صادر کرده و دادگاه حقوقی در این خصوص رأی داده است. در باب تعدد جرم، استناد ما به تبصره یک ماده 134 قانون مجازت اسلامی است و دادگاه باید برای هر عنوان اتهامی، مجازات تعیین کند.
نماینده دادستان در ادامه در خصوص ادعای وکیل مبنی بر اینکه وجه ضمانتنامه‌ها پرداخت شده است اظهار داشت: بازگشت وجه برخی از آنها تا دو ماه طول کشیده است آنچه که مهم است متهم پی در پی چک‌های بین بانکی را صادر و جایگزین می‌کرده است.
پس از پایان اظهارات نماینده دادستان، متهم در مقام ارائه آخرین دفاعیات خود گفت: درخواستم این است که یک کارشناس موارد مطرح شده در کیفرخواست را مطالعه و تأیید کند. درباره ضمانتنامه‌ها باید این نکته را یادآوری کنم که بانک‌ها و مدیران بانک‌ها همیشه سفارش و تاکید می‌کنند که ضمانتنامه صادر کنید تا منابع به بانک‌ها بیاید من هم این اقدام را انجام می‌دادم و چندین نوبت از سوی بانک تشویق شده و پاداش گرفته‌ام لذا صدور ضمانتنامه، کار عجیبی نبوده است.
وی با بیان اینکه هیچ جعلی در بحث ضمانتنامه‌ها صورت نگرفته است افزود: ضمانتنامه‌هایی که صادر شده مربوط به کل کشور نبوده بلکه مربوط به بانک تجارت کرمان بوده است.
متهم در ادامه با اشاره به قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: دادستانی بنده را بر مبنای بند الف این قانون متهم کرده است اما بنده نه جعل اسکناس و نه ضرب سکه‌ای داشته‌ام و نه قاچاق پول کرده‌ام لذا از دادگاه تقاضا دارم که این اتهام از پرونده بنده حذف شود.
وی ادامه داد: در خصوص اتهام پولشویی و ارتشا هم باید از خود دفاع کنم و بگویم پولشویی یعنی ورود پول کثیف به چرخه اقتصادی و تطهیر کردن آن با برخی اقدامات، در حالی که چنین اقداماتی اصلا از سوی بنده رخ نداده است و پول کثیفی وجود نداشته است. همچنین اتهام دیگری که به بنده زده‌اند تملک اموال غیر بوده است. تمام اموال بنده شناسایی شده است و بنده صادقانه تمام اموال و املاک خود را معرفی کرده‌ام.
متهم درباره عنوان اتهامی ارتشا هم اظهار داشت: هیچ ریالی به حساب بنده واریز نشده است و این مطلب صرفا از سوی شاکی بیان شده است و صرفا فقط از طرف ایشان اعتبار دارد چون سندی موجود نیست.
عمارت ساز درباره اتهام اختلاس هم گفت: بحث اختلاس و صدور چک‌ها قبلا مورد بررسی قرار گرفت و بحث آن کاملا بسته شده است که البته اسناد آن هم موجود است و تقدیم می شود.
در ادامه و پس از پایان دفاعات متهم، قاضی صلواتی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت: حکم در مهلت قانونی صادر و اعلام خواهد شد.
اجتمام*9104

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عمارت ساز دادگاه انقلاب دفاعيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد