Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی یمن که در رنکینگ فیفا رتبه 135 را در اختیار دارد، صعودش به مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها نیز به نوعی از شگفتی‌های دور مقدماتی به حساب می‌آید. حضور آنها در جام ملت‌های آسیا بهترین عملکرد این تیم از سال 1990 و بعد از به وجود آمدن کشور مستقل یمن، که  از تلفیق 2 کشور یمن شمالی و یمن جنوبی به وجود آمده، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور  طی چند سال اخیر با توجه به جنگ و شرایط سیاسیاوضاع داخلی مناسبی ندارد با این حال بعد از عدم موفقیت در گروه به پلی‌آف رفت و توانست با شکست 2-1 نپال در آخرین بازی به این رقابت‌ها راه پیدا کند که این بازی از بازی های خاطره انگیز فوتبال یمن به حساب می‌آید.

یمن که از آخرین تیم‌های صعود کننده به جام ملت‌ها در امارات بود،  در دور مقدماتی توانست  به 6 پیروزی  و 5 تساوی از 18 بازی دست یابد و آمار  23 گل زده و 16 گل خورده را به جا گذاشت که آمار خوبی برای این تیم به حساب می‌آید.

این تیم که به شیاطین سرخ نیز ملقب است  در دور مقدماتی  رقابت‌ها سه سرمربی را روی نیمکت خود تجربه کرد که در نهایت یان کوچیان اسلواک بود که آنها را به رویای حضور در جام ملت‌ها رساند. نکته جالب توجه این مربی اهل اسلواکی این است که قرارداد او به شکل مربی پروازی است و البته در این مدت توانست نقش پررنگی در تیم ملی این کشور به جا بگذارد و از حیث کیفی آنها را به پیشرفت بزرگی نزدیک کرد. سرمربی‌ای که توانست به خوبی با موانع رو به رو که بزرگترین آن ها عدم حضورش در این کشور به علت اوضاع داخلی بود کنار بیاید و یمن را به بزرگترین افتخار فوتبالی‌اش برساند.

از بازیکنان کلیدی یمن می‌توان به کاپیتان این تیم الساسی اشاره کرد؛ هافبک با‌تجربه‌ای که به خوبی توانسته نقش رهبری را در داخل تیم ایفا کند.

المطری وینگر چپ 24 ساله تیم الحصن امارات نیز از عوامل اصلی صعود تیم یمن به این تورنمنت بود و با 4 گل زده در دور مقدماتی بار اصلی گلزنی یمن را به دوش کشید .

دیگر بازیکن کلیدی تیم یمن احمد الصروری است ،بازیکن جوان و 20 ساله ای که از سال 2015 توانسته 9 بازی ملی انجام دهد ،  شروع درخشش این بازیکن با 2 گلی بود که در مقدماتی جام جهانی 2018 در سن 17 سالگی وارد دروازه حریفان کرد .

الصروری هم اکنون در دسته چهارم لیگ برزیل بازی می‌کند و جام ملت های آسیا می‌تواند ویترین مناسبی برای درخشش این بازیکن باشد .

شاگردان کوچیان که راه طولانی‌ را برای صعود طی کردند در آماده سازی خود قبل از مسابقات نیز عملکرد خوبی نداشتند و هر 3 بازی تدارکاتی خود برابر سوریه، امارات و عربستان (بازی با عربستان در شرایطی که این کشور درگیر جنگ با آنهاست از نکات جالب آماده‌سازی شاگردان کوچیان محسوب می‌شود) را واگذار کردند، لازم به ذکر است که 2 بازی دوستانه این تیم نیز  برابر تاجیکستان و فلسطین نیز لغو شد. 

بازیکنان و کادرفنی یمن امیدوارند با خلق شگفتی و موفقیت در امارات بتوانند شادی را به ملت‌شان که سال هاست درگیر جنگ هستند  تزریق کنند.

یمن در اولین بازی اش در این رقابت ها در شهر ابوظبی  به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت سپس در شارجه مقابل ویتنام قرار خواهد گرفت و در آخرین بازی اش در در دبی به با عراق دیدار خواهد کرد.

گزارش: امیررضا خانی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جام ملت های آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوونتوس ۱-۱ رم / کار شاگردان دروسی سخت شد +فیلم

رم و یوونتوس در دیداری از هفته سی و پنجم سری A به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در آخرین بازی امشب مسابقات سری A، رم میزبان یوونتوس بود. تیم دنیله ده‌روسی که در حال رقابت برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ است، ابتدا برابر یووه به برتری رسید اما در همان نیمه اول گلیسون برمر بازی را مساوی کرد. این نتیجه تا پایان برقرار بود و دو تیم نتوانستند تغییری ایجاد کنند.

بازی را میزبان بهتر آغاز کرد. آنها از همان دقایق اولیه چند موقعیت مناسب برای گلزنی خلق کردند اما با دفاع خوب از بازیکنان یوونتوس، این حملات بی‌نتیجه ماندند تا اینکه در دقیقه ۱۵ ضربه کریستانته را گاتی دفع کرد اما توپ به مقابل پای لوکاکو افتاد و او دروازه را باز کرد.

در ادامه دو تیم توانی برای خلق حمله نداشتند و بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود. پس از چند حمله نصفه و نیمه، یوونتوس بالاخره بازی را مساوی کرد. در دقیقه ۳۱ سانتر کیه‌زا به روی دروازه با ضربه سر برمر به تور دروازه چسبید.

در ادامه نیمه اول بازی به فرم قبلی خود بازگشت و موقعیت چندان جدی‌ای خلق نشد.

در دقیقه ۴۷ شوت خطرناک کیه‌زا از لبه محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه خورد و دفع شد.

پس از این موقعیت بازی دوباره آرام شد و شاهد موقعیت جدی‌ای نبودیم تا اینکه در دقیقه ۶۷ شوت خطرناک پلگرینی با دخالت برمر دور شد.

حدود ۱۰ دقیقه بعد لوکاتلی در موقعیت عالی اقدام به شوت‌زنی کرد اما اسویلار با واکنشی زیبا مانع گل شدن توپ شد.

در دقایق پایانی هم رم و هم یووه قصد داشتند گل برتری را بزنند اما با دفاع خوب از هر دو تیم، موقعیت جدی‌ای خلق نشد و بازی نتیجه تساوی پایان یافت.

رم با مساوی امشب ۶۰ امتیازی شد و در جایگاه پنجم ماند، یوونتوس هم به امتیاز ۶۶ رسید و در رتبه سوم ایستاد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ناظران داوری در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶
  • یونایتد با تن‌هاخ یک رکورد ناامید کننده جدید ثبت کرد
  • شکست جوانان ایران مقابل شاگردان مسعود شجاعی
  • پایان رکورد خیره‌کننده برونو فرناندز؛ اولین غیبت در فوتبال به دلیل مصدومیت!
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • یوونتوس ۱-۱ رم / کار شاگردان دروسی سخت شد +فیلم
  • نساجی به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • سرخپوشان به دنبال بردن نساجی در شهر خسته/ استقلالی ها درصدد تثبیت صدرنشینی
  • بازگشت کمال به آزادی: امیدوار به خاطرات شیرین