Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- گشت مشترک تعزیرات حکومتی در بازرسی از فروشگاه های عرضه مرغ و گوشت محدوده میدان امام حسین، گوشت های تاریخ مصرف گذشته، ماهی ها و جگر مرغ فاسد معدوم کردند و دو واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، گشت مشترک تعزیرات حکومتی همراه کارشناسان بهداشت، نماینده سازمان پشتیبانی امور دام، بازرسان اصناف و نیروی انتظامی از بازار مرغ و گوشت محدوده میدان امام حسین تهران بازرسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گشت، بهروز طالبیان، رئیس گشت های مشترک و قاضی تعزیرات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناطق مختلف تهران از جمله میدان امام حسین (ع) کانکس های تعزیرات مستقر هستند تا اگر مردم اعتراض و شکایتی نسبت به ارائه محصولات و کالاها دارند با مراجعه به این کانکس‌ ها شکایات خود را ثبت کنند.
در این بازرسی ها چند واحد صنفی بازرسی شدند؛ در یک ماهی فروشی بر اساس اعلام نظر کارشناس بهداشت، ماهی‌های تازه به دلیل عدم یخ پوشانی مناسب، کیفیت خود را از دست داده بود و رنگ ظاهری آنها هم تغییر کرده بود که بعد از گزارش تخلف به دستور رئیس گشت، ماهی‌های فاسد در محل معدوم شدند.
این واحد صنفی تخلفات صنفی نیز داشت؛ معینیان، بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: از مسئول واحد صنفی درخواست فاکتور خرید شد که با بررسی صورت گرفته مشخص شد که فاکتورها دارای مهر تأیید رسمی نمایندگان سازمان صنعت حاضر در محل کلی عرضه کالا نبود و از نظر ما این مورد تخلف محسوب می‌شود.
معینیان خاطرنشان کرد: فروشندگان فاکتور خرید را ارائه نمی دهند چون می خواهند اجناس خود را با قیمت های بالاتر عرضه کنند که گرانفروشی و تخلف به شمار می آید.
بهروز طالبیان، رئیس گشت تعزیرات نیز اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناس بهداشت و نماینده سازمان پشتیبانی امور دام، وضعیت بهداشتی در این واحد صنفی بحرانی تلقی می شود همچنین بر اساس اعلام نظر بازرسان تخلف کم فروشی نیز محرز شد که برای تخلفات آن پرونده ای رای رسیدگی در تعزیرات تشکیل شد.
وی ادامه داد: این واحد صنفی اخطار بحرانی دریافت کرد، 48 ساعت فرصت دارد تا نواقص کارشناسی را برطرف کند؛ دوباره بازرسان بهداشت به این واحد مراجعه می کنند در صورتی که نواقص برطرف نشود دستور پلمب صادر خواهد شد.
طالبیان تصریح کرد: هدف تعزیرات جریمه نیست، بلکه اصلاح ساختارها، نظارت و رضایتمندی مشتریان اولویت دارد و در مورد خوراکی ها نیز چون مسأله اصلی سلامت مردم است حساسیت بیشتری به خرج می دهیم.
در ادامه این گشت، یک واحد صنفی عرضه کله پاچه، گوشت و مرغ بازرسی شد. براساس اعلام نظر کارشناس بهداشت، بیشتر ایراد مشهود در این واحد صنفی از نظر اصول بهداشت محیطی بود.
در این فروشگاه قفسه‌ها و پالت‌های حمل گوشت و مرغ سردخانه قرار داشت همچنین مقداری گوشت قرمز، جگر مرغ تاریخ مصرف گذشته در این واحد صنفی کشف شد که شرایط نامناسبی داشت، گوشت‌ها تغییر رنگ داده و سیاه شده بودند.
به گفته کارشناس پشتیبانی امور دام، گوشت های فاسد بار میکروبی بالا دارد، محیط را آلوده می کند، قابلیت مصرف انسانی ندارد و باید معدوم شود.
بعد از بازرسی مشخص شد که کارکنان این واحد صنفی کارت بهداشت ندارند و در حالی که همه شاغلان باید کارت بهداشت داشته باشند، دوره آموزش بهداشت بگذرانند و شرایط بهداشتی را در محیط فعالیت خود رعایت کنند.
بر اساس اعلام نظر کارشناس پشتیبانی امور دام به دلیل شرایط نامساعد زیرزمین این فروشگاه به دلیل قرار گرفتن سبدهایی حمل مرغ در کنار سرویس بهداشتی و شرایط نامساعد، دستور پلمب این واحد صنفی صادر شد تا برای بازسازی این مکان اقدام کنند.
در بازرسی دیگری که به ظاهر مشکلی نداشت و همه موازین بهداشتی و صنفی رعایت می شد، مردم حاضر در محل اعلام کردند که به دلیل اطلاع از حضور گشت در بازار تغییر رویه داده است.در این فروشگاه مرغ منجمد با نرخ دولتی 8900 تومان عرضه می شد.
زمانیان، نماینده اتحادیه مرغ و ماهی درباره نحوه نظارت بر توزیع گوشت منجمد به نرخ دولتی در واحدهای صنفی گفت: هر واحد صنفی که تحت پوشش اتحادیه مرغ و ماهی باشد به محض دریافت این سهمیه، نام مسئول و واحد صنفی و آدرس آن به بازرسی اصناف اعلام می‌شود و بازرسان اصناف بر توزیع آن نظارت خواهند کرد و در صورت عدم ارائه گوشت و مرغ منجمد به نرخ دولتی، این اقدام تخلف محسوب شده و سهمیه آن واحد قطع می‌شود.
به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت مواجه شدن با هر نوع تخلف صنفی اعم از گرانفروشی یا کم فروشی همچنین تخلفات بهداشی، با سامانه ١٣5 تعزیرات حکومتی یا سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ثبت تخلف و رسیدگی تماس بگیرند.
اجتمام * ٣٢٢٩ * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعزيرات مرغ گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۹ شرکت حضور داشته که ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و محصولات مابقی این شرکت‌ها تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

وی افزود: در میان این شرکت‌های دانش بنیان، طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: این شرکت با ظرفیت ۵۰۰۰ تن ماهی، فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله نخست، ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار گفت: علاوه بر تأمین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، این محصول به سایر استان‌ها و سراسر کشور نیر ارسال خواهد شد و در راستای عرضه و توزیع مستقیم ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل شعبه‌هایی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز از جمله اهداف ویژه اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل زنجیره پرورش ماهی، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی از دیگر اقدامات ویژه شرکت پرورش ماهی در قفس زبر مجموعه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سند چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

حجت الاسلام واحدی سرمایه گذاری اولیه در پروژه پرورش ماهی در قفس ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اکنون ارزش واقعی شرکت بیش از ۴,۷۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه هدفگذاری شده در ۲ سال در بازه زمانی یک و نیم ساله بازگشت.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گسترش صید ماهی در آب‌های عمیق و نیمه عمیق، تولید تجهیزات آبزی پروری و عرضه ماهی با قیمت پایین را از دیگر دستاوردهای این پروژه دانست و گفت تولید سوسیس و کالباس با حدود ۷۰ درصد گوشت خالص ماهی، جلبک تولید شده و کاربرد آن در محصولات آرایشی و غذایی از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه در بندر چارک علاوه بر تأمین زنجیره پروتئینی در راه اندازی اکوتوریسم و بازدید گردشگران از این سایت پرورش ماهی، مورد توجه ویژه است.

کد خبر 6090080

دیگر خبرها

  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان