Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا یعقوب کرمی روز چهارشنبه در آئین امضای قرارداد استقرار مدیریت مشارکتی و انتقال وظایف مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی با هفت شرکت تعاونی مردمی افزود: این قراردادها در راستای اجرای سیاست های کلان اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه مشارکت مردم و کاهش تصدی گری دولت و با هدف انتقال تدریجی مدیریت بهره برداری، تعمیرات و نگهداری از شبکه و تاسیسات آبیاری و زهکشی به امضا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امضای این قراردادها با توجه به سیاست های مشارکتی ابلاغ شده از سوی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان انجام شده است.
وی کل کانال های فرعی واگذار شده به این تعاونی ها را بیش از 300 کیلومتر اعلام کرد و افزود: حوزه فعالیت 6 تعاونی در حوزه شبکه آبیاری کرخه شمالی تعیین شده است و یک تعاونی نیز در حوزه شبکه آبیاری دز فعالیت می کند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در تشریح حوزه فعالیت هر یک از تعاونی ها گفت: شرکت تعاونی آبادگران دشت چنانه در محدوده دشت ارایض 2 و سه در حد فاصل کیلومتر 67 تا 89 کانال پای پل کرخه، شرکت تعاونی دشت افق کرخه در محدوده اراضی دشت ارایض پنج در حدفاصل کیلومتر 92 کانال پای پل کرخه و شرکت تعاونی پویا دشت چنانه در محدوده اراضی دشت دوسالق یک و 2 در حد فاصل کیلومتر 31 تا 47 کانال پای پل کرخه وظایف مدیریت بخشی از 39 هزار هکتار از اراضی ناخالص این مناطق را برعهده گرفتند.
وی افزود: شرکت تعاونی غدیر کرخه شمالی در محدوده اراضی دشت دوسالق سه و چهار در حد فاصل 52 تا 66 کانال پای پل کرخه، شرکت تعاونی دشت نرگس در محدوده اراضی دشت آوان و شرکت تعاونی سبزینه در محدوده کانال موسوم به E4 در شبکه آبیاری دز نیز وظایف مدیریتی بخش دیگری از 39 هزار هکتار اراضی ناخالص این مناطق را عهده دار شدند.
وی رویکرد شرکت متبوع خود را حمایتی عنوان کرد و گفت: علاوه بر وظایف معمول آموزش و انتقال تجربه به این تعاونی ها، رضایت مندی کشاورزان به عنوان یک اصل مبنایی موردتوجه قرار می گیرد.
شبکه آبیاری کرخه شمالی شمال شبکه های دشت اوان، دوسالق، ارایض و باغه جمعا 65 هزار هکتار از اراضی مناطق وسیعی از حوزه شمال رودخانه کرخه را در برمی گیرد و کانال اصلی این شبکه 107 کیلومتر طول دارد.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.
7278/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اصل ۴۴ برق رودخانه کرخه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شبکه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است