Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: پس از سال‌ها ۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه گردشگری جزیره آشواده در نظر گرفته شده و این طرح روال قانونی را پشت سر گذاشته و هیچ فردی نمی‌تواند مانع اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده شود. ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در نشست خبری اظهارداشت: بارها تاکید کردیم که ارتباط روابط عمومی با رسانه‌ها باید به گونه ای نزدیک باشد که آنان بتوانند راحت حرف‌هایشان را بزنند، انتقاد کنند و ما نیز به عنوان مسئول در حد مقدورات و سیاست‌هایمان انجام وظیفه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی افزود: امروز روش‌های کسب اطلاعات آنقدر آسان شده است که هر شهروندی می تواند یک خبرنگار باشد. آنان می‌توانند خبری انتقال دهند یا انتقاد کنند و این جزو حقوق شهروندان است.

استاندار گلستان با بیان اینکه همه باید از ایجاد حواشی بپرهیزند، ادامه داد: وجود رانت و اینکه عده‌ای خاص امتیازات را دنبال می کنند شاید یکی از دلایلی باشد که در کشور استان های قوی و توسعه یافته نداشته باشیم. راه مقابله با این افراد علنی کردن فساد است. اگر این اتفاق رخ دهد به سمت توسعه حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات تسهیلاتی که به بخش خصوصی پرداخت کرده‌اند را باید به صورت شفاف اعلام کنند، گفت: هر فردی که در این استان تسهیلات گرفته یا زمین دریافت کرده باید برای مردم مشخص باشند. همه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند این اطلاعات را بر روی سایت خود قرار دهند تا خبرنگاران و مردم به آنها دسترسی داشته باشند.

4 میلیارد تومان برای اجرای طرح گردشگری آشوراده به تصویب رسیدطرح گردشگری جزیره آشوراده به بیش از 400میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد‌پروژه گردشگری جزیره آشوراده با رعایت ضوابط زیست محیطی اجرا شود

هاشمی از رسانه‌ها خواست تا در صورت داشتن سند و مدرکی درباره تخلف یا پرداخت رشوه در دستگاه‌های اجرایی آن را به اداره بازرسی استانداری تحویل دهند تا با متخلفان برخورد شود.

استاندار گلستان در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز کشور، سخت است خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهم و بزرگی را پیگیری کردیم و در بحث سرمایه‌گذاری هم اقداماتی انجام دادیم اما شرایط امروز کشور سبب شده تا برخی اقدامات و برنامه‌های ما دچار مشکل شود.

هاشمی با اشاره به پروژه راه‌آهن گرگان و مشهد و تصویب سهم 15 درصد دولت در آن گفت: مشکل اصلی در این پروژه سهم دولت بود که در تاریخ 21 آذر ماه امسال به تصویب رسید. شرکتی که قرار بود کار را برعهده بگیرد نیز مشخص شد. از اینجا به بعد اگر طرف چینی شهامت ندارد، دیگر کاری از دست استان بر نمی آید. با اینحال ما این موضوع را لحظه به لحظه پیگیری می کنیم و امیدواریم این پروژه با قید فوریت تا پایان امسال اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دولت برای این پروژه 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است، اظهارداشت: احداث راه‌آهن گرگان مشهد سبب رونق اقتصادی و خروج استان از بن‌بست، افزایش تجارت با کشورهای آسیای میانه و اشتغال جوانان خواهد شد.

هاشمی با اشاره به برخی مباحث حاشیه‌ای پیرامون طرح گردشگری آشوراده افزود: برخی پروژه‌ها مانند آشوراده تبدیل به کتابچه‌ای تاریخی در این استان شده بود. در یک‌سال و نیم گذشته 12 استعلام از مراجع مربوطه برای طرح طبیعت‌گردی در آشوراده دریافت کردیم. به عنوان فردی که دکترای محیط زیست دارم معتقدم نمی‌شود آشوراده را به حال خود رها کرد. مگر فقط چند سمن مسئول آشوراده هستند و مردم و سرمایه‌گذاران نباید درباره آن اظهارنظر کنند؟ مراجع قانونی اعلام کردند برای اجرای طرح باید مسیر قانونی را طی کنیم ما نیز تمامی مجوزها را دریافت و در کمیسیون های مختلف از طرح دفاع کردیم.

وی گفت: توانستیم پروژه گردشگری آشوراده را کلنگ‌زنی کنیم و 5 میلیارد تومان اعتبار هم برای آن در نظر گرفتیم. اما آیا این حق گلستان است که عده‌ای با این طرح مخالفت کنند و رسانه‌ها پاسخ آنها را ندهند. اینکه یکی خوشش نمی‌آید فرد دیگری روی سبزه‌های آنجا قدم بزند، مشکل ما نیست.آشوراده روال قانونی را پشت سر گذاشته و چیزی نمی‌تواند مانع اجرای آن شود.

استاندار گلستان ادامه داد: امروز پیمانکار در شرایطی کار می کند که قرار است پولش را سال بعد بگیرد، اگر به پیمانکار توهین شود کار را رها می‌کند. اما ما پای اجرای این طرح ایستاده‌ایم و برای سال آینده هم به دنبال افزایش اعتبارات آن هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی بیان داشت: این پروژه در 9 سال اخیر تعطیل بود؛ ما تلاش کردیم آن را به نتیجه‌ای برسانیم اما این امید را هم نمی‌دهیم که کار همین فردا آغاز شود.

وی افزود: با پیگیری برخی وزرا و دستور رئیس جمهور اقدامات خود را برای به نتیجه رساندن پتروشیمی گلستان آغاز کردیم. در آخرین جلسه با وزیر نفت قرار شد سازمان سرمایه گذاری وزارت نفت در این پروژه مشارکت داشته باشد اما تغییرات مدیریتی در این سازمان به وجود آمد. مکاتبات خود را ادامه می دهیم تا بتوانیم به یک نتیجه برسیم.

هاشمی با بیان اینکه عدم شفافیت و حسابرسی تسهیلات و محل هزینه کرد آن در پروژه پتروشیمی وجود دارد، گفت: از یکی از معاونان بازنشسته خود خواستم تا وضعیت پتروشیمی را پیگیری کند و به ما اطلاع دهد. ما تلاش می کنیم اگر قرار است اتفاقی رخ دهد برای آن 97 هزار سهامدار باشد نه برای یک یا چند نفر که مدیریت خوبی هم نداشته اند.

وی اظهارداشت: در صورت ورود سازمان سرمایه‌گذاری وزارت نفت به پتروشیمی، وزیر جهادکشاورزی نیز قول‌هایی برای مشارکت داده و چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز با این شرط، برای حضور و سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: در صورتی که این اتفاقات رخ ندهد پتروشیمی گلستان دوباره به بن بست می‌خورد. اما ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا در صورت حضور رئیس جمهور در استان، وزارت نفت مکلف به مشارکت در این پروژه شود.

انتهای پیام/

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • ویدیو/ گِل‌فشان قارنیارق؛ قلب تپنده طبیعت گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان