Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@21:59:51 GMT

درختان کهن گردوی کهمان سلسله، ثبت ملی شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۱۹۷۷۲

درختان کهن گردوی کهمان سلسله، ثبت ملی شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی لرستان در دفتر فرماندار، با اشاره به موزه مردم شناسی قوم لک قلعه مظفری شهرستان و تاکید بر لزوم آزادسازی حریم قلعه، اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و بازدیدهای فراوانی که این قلعه در ایام گردشگری دارد، می طلبد که اقدامات لازم درخصوص تکمیل و بهره برداری از موزه مردم شناسی آن تا قبل از فرارسیدن ایام نوروز اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لزوم اجرای طرح مطالعاتی مناطق نمونه گردشگری در راستای رشد و توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغالی پایدار برای جوانان افزود: مناطق نمونه گردشگری شهرستان خصوصا منطقه کهمان همواره در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر استان و کشور هستند که این امر ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری را برای رفاه گردشگران در شهرستان بیشتر می کند.
خسروی همچنین با اشاره به درختان بلوط مازوی منطقه قلایی خاطرنشان کرد: وجود درختان بلوط مازو قابلیت منحصر به فردی است که نظیر آن در هیچکدام از شهرستان های استان و کشور بجز مناطقی از سردشت کرمانشاه و کردستان دیده نمی شود و می طلبد که درختان کهنسال مازوی این منطقه نیز ثبت ملی شوند.
فرماندار سلسله با اشاره به برگزاری مراسم فال چل سرو در شهرستان، افزود: فال چل سرو از جمله آیین های کم نظیری است که به منظور حفظ و انتقال آن به آیندگان به عنوان یکی از آیین های معنوی شهرستان لازم است که ثبت ملی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این دیدار با اشاره به قابلیت های فراوان سلسله در زمینه گردشگری، اظهار داشت: موزه مردم شناسی قوم لک قلعه مظفری نیازمند 2 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز محتوایی است که با جابجایی اعتبار طرح مطالعاتی سراب زز، تا قبل از فرارسیدن نوروز آن را تکمیل به بهره برداری خواهیم رساند.
سید امین قاسمی با اشاره به تپه باستانی گریران، عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام گردشگری، نورافشانی تپه گریران نیز در راستای حفاظت و حراست از این سایت ارزشمند تاریخی و زیبا سازی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی سراب زز، خاطرنشان کرد: اگر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زمین لازم برای اجرای طرح مطالعاتی این سراب را از زمین های ملی در اختیار میراث فرهنگی شهرستان قرار دهد، ساماندهی این سراب نیز آغاز خواهد شد.
قاسمی با اشاره به اینکه استان لرستان دو ثبت جهانی دارد، تصریح کرد: در صورت تخلیه سپاه، تا سال 2019 قلعه تاریخی فلک الافلاک و پل های تاریخی نیز تا سال 2021 ثبت جهانی می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به اینکه پلهای تاریخی و دره خرم آباد در ثبت موقت هستند، افزود: استان لرستان تنها استانی است در کشور که بیش از یکصد پل تاریخی دارد.
7265/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها رشد و توسعه صنایع دستی و گردشگری صنعت منابع طبیعی و آبخیزداری موزه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده ثبتی روستای تاریخی فهرج با بافت تاریخی سنتی و با تکیه بر گردشگری تاریخی و طبیعی و به ویژه گردشگری اقتصادی قرار است در کنار ۸ روستای دیگر از کشورمان به عنوان کاندیدای دهکده جهانی در یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر شاهد انجام اقدامات شاخصی از مرمت بناها گرفته تا معرفی جذابیت‌های طبیعی و کشاورزی این روستا هستیم چرا که این روستا قابلیت دست یافتن به این ویژگی مهم را دارد.

کد خبر 6097680

دیگر خبرها

  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد