Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اجتماعی بحران هویت را یکی از بحران‌های توسعه دانست و اظهار کرد: تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس محلی می‌تواند به کاهش بحران هویت کمکی شایان کرده و در حوزه نشاط اجتماعی نیز می‌توان به آن به چشم یک ارزش افزوده نگاه کرد.به گزارش بلاغ،ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان مشارکت بیشتر مردم حول موضوعات ملی را موجب احساس تعلق بیشتر مردم نسبت به مسائل کشور دانست و اظهار کرد: همین‌که مردم احساس کنند در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شریک شده‌اند، قدرت پذیرش آنها از شرایط کنونی بالاتر می‌رود و در  مجموع سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت پایدار بودن مشارکت مردم گفت: این مشارکت، نباید صرفا به انتخابات محدود شود، از پس یک مشارکت پایدار است که وحدت ملی حاصل می‌شود.

وی با بیان این مطلب که بحران هویت یکی از بحران‌های توسعه است، تعیین یک روز برای حضور مردم با لباس محلی را موجب  کاهش احتمالی بحران هویت دانست.

به گفته تاج‌الدین، تعیین این روز می‌تواند کمک شایانی کند تا در مجموع در کنار اقدامات دیگر مسیر توسعه را هموارتر نماید، ضمن آنکه بهانه ایست برای بازگشت به هویت خویشتن و به عنوان یک رویداد نیز می‌تواند نشاط اجتماعی ایجاد کرده و در حوزه نشاط اجتماعی می‌توان به آن به چشم یک ارزش افزوده نگاه کرد اما باید به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی پایدار باشیم .

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به این پرسش که چقدر می‌توان از وجود ادبای ملی مانند سعدی و حافظ برای ایجاد وحدت و همبستگی با برگزاری کنسرت‌های خیابانی با اشعار این شاعران و پخش ملی آن در سراسر کشور توسط صداوسیما بهره برد؟ گفت: سعدی و حافظ و ... سرمایه‌های نمادین ما هستند. این سرمایه‌های نمادین هم هویت‌بخش و هم وحدت آفرین هستند و باعث می‌شوند همه ما از هر طیف و دسته اجتماعی، حول آنها به محل اجماعی برسیم.

وی ادامه داد: از آنان که معتقدند حافظ رند بوده تا آنان که حافظ را عارف می دانند همه به هر حال علاقه‌ای به حافظ دارند و در حافظیه دور هم جمع می‌شوند. سرمایه نمادین درست به همین معناست. استفاده از این سرمایه‌های نمادین در قالب برنامه‌های فرهنگی نیز هم نشاط آفرین است و هم سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد و باعث وحدت می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود

ویتامین‌ها چه نقشی در افزایش وزن می‌توانند داشته باشند؟ ویتامین‌های چاق کننده کدامند؟ آیا خوردن قرص ویتامین دی باعث چاقی می‌شود؟ کمبود چه ویتامینی باعث گرسنگی می‌شود؟ آیا می‌دانستید برخی از ویتامین‌ها در اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و در نتیجه باعث می‌شود که غذای بیشتری بخوریم و بنابراین بر چاق شدن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، سطح پایین ویتامین B ۶ سطح سرتونین مغز را کاهش می‌دهد و همین موضوع بر افزایش اشتها تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر برخی از افراد مولتی ویتامین‌ها را بر افزایش وزن و یا لاغری مقصر می‌دانند و به سبک زندگی و برنامه غذایی خود توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ممکن است ویتامین D بتواند به عنوان ویتامینی که افزایش اشتها را تحریک می‌کند، مطرح شود. ویتامین D در واقع یک هورمون است که در بدن ساخته می‌شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی سایر هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث کاهش اشتها و افزایش ریسک ابتلا به کاهش وزن شود. بنابراین، مصرف ویتامین D به صورت معتدل و بر اساس توصیه پزشک ممکن است در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

مهم است بدانید که تعدادی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر روی اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم، روزمره، تنوع رژیم غذایی، مصرف غذا‌های پرکالری، تغذیه متعادل و سلامت عمومی بدن. به همین دلیل، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی و مکمل‌هایی که ممکن است اشتها را تحریک کنند، به شما توصیه شوند.

دیگر خبرها

  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود