Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-08@21:06:03 GMT

یزد آبی برای کشاورزی مصرف نمی کند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۰۶۳۲

یزد آبی برای کشاورزی مصرف نمی کند

استاندار یزد با بیان اینکه «الان سالانه حدود ۵۰ میلون متر مکعب آب به استان منتقل می‌شود، درحالی که تخصیص ما ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده است»٬ اظهار کرد: ما حتی یک قطره آب را در کشاورزی استفاده نمی‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محمدعلی طالبی استاندار یزد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اختلافات اخیر دو استان یزد و اصفهان بر سر منابع آب شرب دو استان، اظهار کرد: آبی که از استان اصفهان به یزد می‌آید، پاسخگوی نیاز آب شرب استان نیست و به دنبال منابع پایدارتر هستیم در این زمینه طرح‌هایی برای انتقال آب از جنوب وجود دارد امیدواریم در بودجه سالهای آینده به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از آب کوهرنگ و زاینده رود برای مصارف کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود؟ گفت: از نمایندگان کشاورزان اصفهان و اعضای شوراهای شهر و روستا اصفهان دعوت می‌کنم به یزد بیایند و هر نقطه‌ای را خواستند را بازدید کنند و اگر مواردی در مصرف آب انتقالی در بخش کشاورزی است، معرفی کنند؛ ما حتی یک قطره آب را در کشاورزی استفاده نمی‌کنیم. با توجه به نیاز شدید که به آب شرب داریم، روز به مصرف آب در بخش صنعت را نیز کاهش دادیم. الان مصرف بخش صنعت از آب انتقالی به زیر ۵ درصد رسیده است.

استاندار یزد با بیان اینکه «الان سالانه حدود ۵۰ میلون متر مکعب آب به استان منتقل می‌شود، درحالی که تخصیص ما ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده است»٬ خاطر نشان کرد: در استان یزد دو هفته پیش مصوبه‌ای تصویب شد که به شدت و جدیت آن را پیگیری میکنیم تا مصرف آب در صنایع پر آب خواه را کاهش دهیم؛ با مصوبه شورای تامین استان، تخصیص آب به طرح های توسعه صنایع پر آب‌خواه و اجرای صنایع جدید پر آب خواه را ممنوع کردیم. امیدواریم مشابه این مصوبه در استان اصفهان نیز تصویب شود؛ با این اقدام بخش زیادی از مشکلاتی که در آب شرب داریم، حتی بخشی از مشکلات کشاورزان اصفهان هم برطرف خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اب کشاورزی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه معادل ۲۸.۶۹ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بود، ۵ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۷.۹۸ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۲.۳۹ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۹۷ میلیارد متر مکعب بوده یک درصد افزایش داشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۵ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۲ سد درصد پرشدگی ۱۰۰ درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۲۱.۳میلیمتر) ۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱میلیمتر) ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 850243 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم باران سد

دیگر خبرها

  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت وجود ندارد
  • برداشت از فاز ۱۱ تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می رسد
  • ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه
  • آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان