Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-هیاتی از حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) با 'بشاره پطرس الراعی' رهبر مسیحیان مارونی این کشور دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله تشکیل دولت گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، 'محمود المقاطی' عضو شورای سیاسی حزب الله که ریاست این هیات را برعهده داشت پس از این دیدار که در مقر رهبر مسیحیان مارونی برگزار شد، گفت: حضور ما در اینجا تاییدی بر روابط پایدار با رهبریت مسیحیان مارونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که در این نشست درباره ضرورت احیا و فعال شدن گفت و گوهای اسلامی و مسیحی در لبنان و شرق صحبت شد.
القماطی درباره آخرین وضعیت تشکیل دولت لبنان گفت: همه طرف های مرتبط با تشکیل دولت برای این کار تلاش می کنند و هیچ مانع خارجی در این مسیر وجود ندارد.
وی افزود: اختلالاتی در تلاش های اخیر بوجود آمد که در حال رفع است.
«سعد الحریری» سوم خرداد امسال پس از کسب حمایت اکثریت پارلمان جدید از سوی «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه معرفی شد اما ماموریت وی با گذشت بیش از هفت ماه به نتیجه نرسیده است.
اختلاف گروه ها در مورد سهم هر یک در دولت آینده باعث شده، تشکیل دولت همچنان با اما و اگرهای زیادی همراه باشد.
طی دو ماه اخیر مهمترین اختلاف درباره سهمیه طائفه اهل تسنن در کابینه بوده است.
المقاطی پیش بینی کرد که دولت بسیار زود تشکیل می شود.
وی افزود: ما هیچ کسی را مسئول اختلالات بوجود آمده نمی کنیم و برای اینکه روند تشکیل دولت را دچار مشکل نکنیم وارد جزئیات نمی شویم.
این مقام حزب الله تاکید کرد که روابط این حزب با 'میشل عون' رئیس جمهوری و حزب 'جریان ملی آزاد' در بهترین وضعیت است.
المقاطی بر حق فراکسیون سنی های مستقل برای داشتن نماینده در دولت تاکید کرد و گفت این فراکسیون می تواند هر کسی را که می خواهد به عنوان نماینده در دولت معرفی کند.
6 تن از نمایندگان پارلمان لبنان که خود را سنی های مستقل می خوانند، با تشکیل فراکسیونی خواهان تخصیص یک کرسی در دولت به خود شدند.
این نمایندگان می گویند حزب جریان المستقبل به رهبری الحریری از آنجا که تمامی 27 کرسی اهل سنت در پارلمان را در اختیار نگرفته نمی تواند تمامی سهمیه اهل سنت در دولت را نیز به دست آورد.
این 6 نماینده سنی نزدیک به حزب الله لبنان هستند و دو ماه پیش نیز این حزب در دفاع از مطالبه آنها، اعلام کرد تا تامین نشدن خواسته این نمایندگان از معرفی اسامی وزرای خود در کابینه آینده خودداری می کند.
این در حالی بود که الحریری در انتخابات اخیر پارلمانی یک سوم از کرسی های حزب خود را از دست داده بود و نمی خواست با پذیرش سنی های مخالف او در کابینه، این شکست، به وزن وی در دولت نیز اثر بگذارد.
سرانجام حدود دو هفته پیش با ابتکار عمل رئیس جمهوری راه حل بینابینی برای گذر از این مشکل ایجاد شد. بر این اساس مقرر شد به سنی های مستقل یک کرسی در کابینه از سهم رئیس جمهوری داده شود. در عین حال این نمایندگان هم حاضر شدند که از موضع قبلی خود در ضرورت معرفی وزیر از میان خود آنها کوتاه بیایند و فردی خارج از جمع خود را به عنوان وزیر پیشنهاد کنند و رئیس جمهوری نیز وی را معرفی کند.
با طرح این الگو امیدها برای تشکیل دولت افزایش یافت و محافل سیاسی و حتی خود الحریری از تشکیل قریب الوقوع دولت خبر دادند اما بار دیگر این روند با مشکل روبرو شد.
جواد عدرا که گزینه پیشنهادی 6 نماینده سنی مستقل بود در موضعی غیرقابل انتظار اعلام کرد که او تنها حاضر است به عنوان سهمیه رئیس جمهوری در دولت حاضر شود و هیچ فراکسیونی را نمایندگی نمی کند؛ این موضع باعث شد تشکیل دولت بار دیگر با مانع روبرو شود.
فراکسیون 6 نفره سنی های مستقل که همه هدفشان داشتن وزن و تریبون در کابینه است، با موضع عدرا حمایت خود از وی را برداشتند و قرار شد که فرد دیگری را برای انتخاب از سوی رئیس جمهوری معرفی کنند.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام استان گفت: عمده ملزومات زندگی مردم جامعه محصول کار و تلاش کارگران است، که باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تقاضای بازار برای مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: بیشتر کشور‌ها امروز تمایل دارند تولیدات ایرانی را مصرف کنند و همچنین، کشور‌هایی همچون ترکیه، سوریه و عراق بهترین میدان عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانیان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی برای تولید در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار داریم، اما مشخص نیست که تولید برنج از این مقدار شالیزار پاسخگوی نیاز داخلی باشد تا در صورت نیاز با حمایت مسئولان تلاش بیشتری برای جهش تولید انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش دولت برای احیای شرکت‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور، افزود: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات بیکار شدند با سرمایه‌گذاری‌های جدید به عرصه تولید بازمی گردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالا‌های مصرفی، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند، برخی کارفرمایان با جذب کارگر ۸۹ روزه برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کنند در حالی که متولیان امر باید به مشکلات کارگران توجه و برای حل آن تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه، افزود: دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

نمایندگان تشکیلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شورای هماهنگی گیلان، مدیران تعاون کار و بسیج کارگری و کارخانجات استان هم موضوعات مربوط به حوزه خود را مطرح کردند

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری