Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای عملیات پانجیا گفت: سازمان اینترپل سالیانه عملیات مشترکی را به منظور مبارزه با جرائم سازمان یافته در سطحح جهان به صورت بین المللی اجرا می‌کند و پانجیا (PANGEA) یکی از مهمترین عملیات‌های جهانی در این راستا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهداف اجرای عملیات بین المللی پانجیا گفت: پانجیا، عملیاتی است که هر ساله پلیس کشور‌های مختلف دنیا با هدف مبارزه با فروش اینترنتی دارو‌های قاچاق، تقلبی و غیراستاندارد اجرایی می‌کنند.

اصغری ادامه داد: در عملیات پانجیا پلیس کشور‌های مختلف با فروش وسایل و ابزار پزشکی غیرمجاز و تقلبی به صورت آنلاین، داروخانه آنلاین غیرمجاز، ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی به وب سایت داروخانه‌های غیرمجاز و درگاه‌های پرداخت در این وب سایت‌ها و ادرس‌های کشف شده مبارزه و با متخلفان برخورد می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در ایران پلیس فتا عهده دار اجرای عملیات پامجیاست، گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت موثر در عملیات پانجیا مشارکت می‌کند.

جزئیات عملیات پانجیا ۱۱ در سال ۹۷ 

اصغری به عملیات پانجیا ۱۱ در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۷ عملیات یاد شده تحت عنوان پانجیا ۱۱ از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور در ۶۱ کشور اجرایی شد و پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز عملیات پانجیا ۱۱ را در ایران عملیاتی کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به جزئیات عملیات پانجیا گفت: پلیس فتا با پی جویی بیش از ۸۳۷ پرونده در جریان عملیات پانجیا ۱۱ در ایران موفق به دستگیری ۷۶۸ نفر متهم و کشف دارو و تجهیزات پزشکی غیرمجاز به ارزش ۲۷ میلیارد ریال شد.

تقدیر سازمان غذا و ودارو از پلیس فتا برای عملیات پانجیا

اصغری یادآوری کرد: سازمان غذا و دارو از پلیس فتا برای عملکرد مناسب در عملیات پانجیا و برخورد با متخلفان قدردانی می‌مکند.

گفتنی است؛ عملیات پانجیو از سال ۲۰۰۸ به صورت بین المللی در دنیا برای مقابله با تخلفات حوزه سلامت راه اندازی شده است و از سال ۹۰ پلیس فتا در کشور این طرح را اجرا می‌کند.

بر اساس قوانین، فروش دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی در فضای مجازی ممنوع بوده است و این موضوع در مراجع قضایی قابل پیگیری است.

بنابر اطلاعاتی که پلیس فتا در عملیات‌های پانجیا اعلام کرده است، بیشترین بستر ارتکاب جرم در حوزه غذا و دارو در اینستاگرام و پس از آن به ترتیب در بازار‌های آنلاین، تلگرام، وب سایت‌ها و وبلاگ هاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی

پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد.

ابتدای امسال معاون وزیر صمت اعلام کرده بود سازمان توسعه تجارت باید در خصوص استفاده از برند نوکیا و تایید نمایندگی نوکیا اظهارنظر کند.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده این سازمان به دعوای تولید نوکیای تقلبی در ایران خاتمه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی