Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@23:46:39 GMT

رفع سیاهی دورچشم با این نوشیدنی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۲۱۴۱

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در زیبایی پوست و مو، همچنین چربی سوزی و تناسب اندام موثر دانست. ناطقان: شربت گلپر (گلپر+آویشن+نعناع+رازیانه+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، مس، روی (زینک)، کومارین، تیمول، فلاونوئید‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای بررسی خواص شربت گلپر و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.


مهم‌ترین خواص شربت گلپر

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص شربت گلپر گفت: مهم‌ترین خاصیت این شربت تاثیر چشمگیر آن در چربی سوزی مخصوصا چربی‌های اطراف شکم و پهلو است؛ همچنین با کنترل اشتها موجب کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام می‌شود.



وی افزود: مصرف شربت گلپر برای دستگاه گوارش بسیار مفید است، زیرا ضدنفخ و بادشکن بوده و موجب رفع دل درد و دل پیچه می‌شود؛ همچنین هضم غذا را آسان و یبوست را رفع می‌کند.


عظمایی بیان کرد: این شربت برای پوست و مو بسیار مفید و اثربخش است، زیرا علاوه بر تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو، یکی از خواص فوق العاده آن رفع سیاهی دور چشم است.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: از دیگر خواص شربت گلپر می‌توان به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد.

وی گفت: شربت گلپر نشاط آور  است و استرس، اضطراب و افسردگی را برطرف می‌کند.

عظمایی افزود: مصرف این شربت در افرادی که درگیر بی حسی و خواب رفتگی اعضای بدن می‌شوند بسیار اثربخش است و استفاده از آن توصیه می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گلپر یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است و عفونت‌های معده، ریه، برونشیت، زنان، مردان، کلیه و مجاری ادرار را برطرف می‌کند.

وی بیان کرد: ضد انگل بودن و رفع انواع کرم‌های روده، ضد صرع و تشنج، تقویت سیستم قلبی عروقی و پاکسازی عروق از رسوب چربی از دیگر خواص بی نظیر این شربت است.

عظمایی افزود: این شربت موجب رفع درد‌های قاعدگی و بهبود سندروم پیش از قاعدگی می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت ضد اسهال، تهوع و استفراغ، ضد باکتری و ویروس، تنگی نفس و سرفه  است.

وی اظهار کرد: شربت گلپر موجب رفع کم خوابی و بی خوابی می‌شود و در درمان سردرد‌های میگرنی بسیار مفید است.



عظمایی بیان کرد: یکی از خواص بی‌نظیر شربت گلپر دفع سمومات از بدن می‌شود، لذا برای افرادی که دچار انواع مسمومیت‌ها به ویژه غذایی شده اند بسیار مفید و اثربخش است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گلپر ضددرد و آرامبخش است و برای رفع انواع درد‌ها از جمله درد‌های مفصلی (آرتریت) و رماتیسمی (آرتریت روماتوئید) توصیه می‌شود.

وی افزود: تقویت عمومی و افزایش سطح انرژی بدن، تقویت بینایی، کنترل قند، فشار و چربی خون و استحکام استخوان‌ها از دیگر خواص این شربت است که می‌توان نام برد.
منع مصرف شربت گلپر

عظمایی اظهار کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.
مقدار مصرف شربت گلپر

وی بیان کرد: این شربت را می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد؛ همچنین برای هضم بهتر غذا بهتر است این شربت را پس از میل کردن غذا استفاده کرد.


مواد لازم شربت گلپر(2 لیتر)

-گیاه خشک گلپر ۴۰ گرم
-عرق آویشن یک لیتر
-عرق نعناع نیم لیتر
-عرق رازیانه نیم لیتر
-عسل نیم کیلو
طرز تهیه شربت گلپر

-برای تهیه این شربت ابتدا عرقیجات شامل آویشن، نعناع و رازیانه را با هم تر‌کیب کرده و گیاه خشک گلپر را پس از نیم کوب کردن به آن اضافه می‌کنیم.

-پس از اینکه گیاه گلپر به مدت ۳ تا ۴ ساعت در عرقیجات ماند، آن را به مدت ۵ دقیقه و در حرارت ملایم می‌جوشانیم.

-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد، آن را صاف کرده و عسل را اضافه می‌کنیم.

-شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.
طرز تهیه یک لیوان شربت گلپر

برای تهیه یک لیوان از این شربت باید ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه کنیم.

شربت آماده میل کردن است.

نکته: برای تهیه و مصرف شربت گلپر در فصل گرم سال، باید به جای آب جوشیده از آب خنک استفاده شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شربت گلپر ، طب سنتی ، رفع سیاهی دورچشم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل بازی‌های سنتی که معمولا به صورت گروهی انجام می شود با فعالیت‌های حرکتی همراه هستند که به رشد حسی- حرکتی دانش آموزان کمک می کند. تمامی بازی‌های بومی و محلی، هدفمند است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید