Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ۴۵ محصول فناورانه در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرد.

به گزارش خبرنگارگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه آزاد گیلان در نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن‌بازار دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.  

در این نمایشگاه ۱۹۹ واحد فناور از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور حضور داشتند تا محصولات دانش‌بنیان خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این میان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در فضای ۳ هزار مترمربعی، محصولات فناورانه واحد‌های مختلف دانشگاهی را به نمایش گذاشت. غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ۴۵ محصول فناورانه در این نمایشگاه شرکت کرد.

وحید رهنما مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مورد سیستم پایلوت تصفیه پساب حاوی دارو‌های ضد سرطان گفت: در صورت تخلیه دارو‌های ضد سرطانی به محیط‌ زیست، حتی در غلظت‌های نانوگرم در لیتر، اغلب به دلیل آب‌گریزی می‌تواند در بدن موجودات تجمع یافته و باعث آسیب‌های جدی به انسان و سایر موجودات گردد.

وحید رهنما مطرح کرد:در پساب کارخانه‌های تولیدکننده دارو‌های ضد سرطان و نیز پساب خروجی از بیمارستان‌ها، این دارو‌ها وجود دارد. این دارو‌ها با استفاده از روش‌های معمول تصفیه قابل‌حذف نیستند. دستگاه ساخته‌شده در این طرح از یک سیستم تلفیقی برای شکستن و حذف دارو‌های ضد سرطان از پساب بهره می‌گیرد و آزمایش‌های انجام‌شده نشان داده است که درصد قابل‌توجهی از دارو با این دستگاه تصفیه حذف می‌شود.

مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مورد دستگاه احضار بیسیم بیان کرد: در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها که افراد به‌منظور دریافت خدمات مراجعه می‌کنند، نیاز به دستگاهی است که استفاده‌کنندگان بتوانند با سرعت و دقت اعلام موقعیت نموده تا کارکنان و پرسنل اقدامات و خدمات لازم را انجام دهند که این دستگاه به‌خوبی این کار را انجام می‌دهد.

وی در مورد اپلیکیشن بازار الکترونیک محلی گفت: در این اپلیکیشن سعی شده وضعیت موجود بازار در اپلیکیشن حفظ شود و حتی موقعیت مکانی فروشگاه‌ها نیز در پاساژ‌ها و بازار‌ها دسته‌بندی‌شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن، سیستم حمل‌ونقل کالا است. سیستم به‌گونه‌ای طراحی‌شده که از سیستم حمل‌ونقل موجود مانند پیک موتوری، آژانس و وانت‌بار استفاده کند. در خرید‌های عادی، هزینه ارسال برای مشتری رایگان خواهد بود. درواقع، سیاست کلی این است که همه شهروندان از این اپلیکیشن سود ببرند.

رهنما تصریح کرد: محصولات مختلفی شامل سیستم پایلوت استخراج کافئین از ضایعات چای، نیروگاه آمیخته بادی خورشیدی، دستگاه آبیاری خانگی، دستگاه شیکر الک ارزش ماسه‌ای، فروشگاه آنلاین محصولات استراتژیک استان گیلان، ترموستات هیدروستات و پریز کنترلی از دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان است.

مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: دستگاه اندازه‌گیری و دانه‌بندی سنگ‌های معدنی در حال استخراج، پمپ سرنگی فشار بالا، طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و پایلوت، پمپ‌های پریستالتیک و تزریق فشار بالا و کوره، سنتز و تولید نانو ساختار‌های مغناطیسی باقابلیت کاربرد در شیمی سبز و تخلیص و فراوری قیر طبیعی از دستاورد‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان است.

وی افزود: طراحی و توسعه بازی و نرم‌افزار، دستگاه خاک‌هم زن (روتیواتور)، تشخیص سریع سکته مغزی ایسکمیک از طریق تصاویر سی‌تی‌اسکن مغز، طراحی و ساخت نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های تخصصی، دستگاه هیتر، ماشین اسباب‌بازی بادپا، دستگاه کنترل دما و رطوبت، بازی رایانه‌ای سپهر، فن سانتریفیوژ، پرینتینگ ارتوپدی، تولید بذر اصلاح‌شده بادام‌زمینی، برنامه‌نویسی تحت وب در پلتفرم اندروید و تولید اسانس‌های ایرانی با کاربری صنایع غذایی و دارویی، به‌عنوان دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان محسوب می‌شود.

رهنما تصریح کرد: پرنده عمودپرواز صنعت الکتریک، تولید تجهیزات آزمایشگاهی، تزریق پلی امید، دستگاه تشخیص خصوصیات کیفی فیزیک دانه برنج، قطعات اپتوالکترونیک، کشت و برداشت و تبدیل و استخراج مواد ارزشمند از میکروجلبک، تولید بذر اصلاح‌شده لوبیا محلی گیلان، تولید اجزای دکوراتیو و مبلمان، لیزر گازی دی اکسید کربن، تکثیر و پرورش گیاهان آکواریومی، استخراج پروتئین‌های سبوس برنج، دماسنج سمعکی نوزاد، سنگ‌های مهندسی مصنوعی، المان‌های سخنگو، سوپر شارژر و دیتا لاگر چند حسگری نمونه‌بردار موازی با رابط بلوتوثی از دیگر محصولات غرفه استان گیلان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد گیلان 45 محصول فناورانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد

پژمان فاضلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، رشته‌های جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد و افزود: در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد متذکر شد: این دانشگاه با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به‌خصوص تحصیلات تکمیلی دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

فاضلیمان فاضلی یادآور شد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

وی تبیین کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

به‌ گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، در این دانشگاه ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین