Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان در نشست با وزیر جهاد کشاورزی درباره تسهیل اجرای طرح‌ها و تخصیص اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات گفت‌وگو کرد. ‎

وی درباره تسهیل اجرای طرح‌ها و تخصیص اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات تاکیداتی داشت و با بیان اینکه مجموعه‌های بزرگ و قوی در حوزه ماهیان خاویاری در استان داریم اظهار داشت: در نظر داریم به دلیل دانش و تجربه واحدهای یاد شده، ظرفیت این واحدها را افزایش دهیم و به سمت پروژه‌های فراملی و ارز آور سوق یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه صادرات موضوع مهمی برای دولت است و افزایش تولید ماهیان خاویاری تاثیر به‌سزایی در صادرات فرآورده‌های آن دارد تصریح کرد: اراضی شیبدار در استان به مدت سه سال زیر کشت گل محمدی رفته و گلاب آن کیفیت بالایی دارد و از جشنواره گلاب‌گیری در دودانگه ساری نیز استقبال خوبی شد. زعفران نیز به صورت پایلوت در استان کشت شده که محصول آن نیز بسیار مرغوب بوده است.

استاندار مازندران پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را به این کشاورزان حائز اهمیت دانست و گفت: امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در اعطای این تسهیلات کشاورزان استان مازندران را یاری کند.

وی از از اصلاح‌نژاد دام‌های سبک و سنگین در استان خبر داد و گفت: این دام‌ها بهره‌وری بیشتری دارند و غذای کمتری استفاده می‌کنند لذا در نظر داریم با دامداری‌های موجود در استان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته حسین‌زادگان در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی حمایت از صیادان و پرورش‌دهندگان ماهیان خاویاری و در راستای اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین قول همکاری داد.

استاندار با بیان اینکه همچنین در بحث حمایت از باغداران و کشاورزان بحث جدی صورت گرفت که امید است به‌زودی نتیجه آن در استان دیده شود، افزود: بهره‌گیری مناسب از چوب‌های شکسته و افتاده در جنگل‌های استان از مباحث این دیدار بود تا با ساز و کار مناسب جمع آوری و در خط تولید به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: پایانه صادراتی گل و گیاه روماک در غرب مازندران٬ لایروبی و بهره‌برداری مناسب از آب بندان‌های استان، توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار، حمایت بانکی و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران از دیگر محورهای این دیدار بود.

حسین‌زادگان یادآور شد: رسیدگی به امور شغلی صیادان مازندرانی و پرداخت 10 درصد حق بیمه صیادان توسط دولت و لحاظ کردن شرایط سخت و زیان‌آور این حرفه از دیگر موضوعات این جلسه بوده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدیدی که از شرکت دامداران شهرستان نیشابور با اشاره به  استفاده از  بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور درهم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال