Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:36:35 GMT

صادرات حوله های نانویی ایرانی به عراق و کانادا

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۴۳۳۱

صادرات حوله های نانویی ایرانی به عراق و کانادا

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اصلاحی مشاور مدیر عامل شرکت تولید کننده حوله های نانو گفت: ما توانستیم علاوه بر تولید حوله های ساده، حوله هایی با فناوری نانوی آنتی باکتریال تولید کنیم.

وی با بیان اینکه این حوله ها در نانوذرات نقره آغشته می شوند، بیان کرد: این حوله‌ها علاوه بر ضد میکروب بودن، دارای خاصیت ضد قارچ بوده و هیچ حساسیتی در گروه‌های سنی مختلف ایجاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، طبق بررسی هایی که شده بعد از ۱۰۰ مرتبه شستشو خواص آنتی‌باکتریالی در این حوله‌ها باقی می ماند و تاکنون به کشورهای عراق و کانادا صادر شده است.

اصلاحی اظهار داشت: حوله‌های آنتی‌باکتریال تولید شده توسط این شرکت قابلیت از بین بردن باکتری‌هایی از جمله E.Coli (اشریشیا کولای Escherichia coli که معمولا با نام مخفف ای کولای E coli) نامبرده می‌شود و استافیلوکوک اورئوس Staphylococcus aureus) را دارند.

وی خاطر نشان کرد: این محصول فعالیت آنتی‌باکتریال معنی‌داری طبق آزمون استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۷۰ از خود نشان داده است.

مدیر واحدهای کارخانه تولید حوله های نانویی گفت: این حوله‌های آنتی‌باکتریال صد در صد از الیاف پنبه است و نسبت به حوله‌های معمولی آب بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

به گزارش مهر، این کارخانه در مشهد یکی از تولید کننده های حوله آنتی باکتریال است که توانسته تاییدیه نانو مقیاس را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کند.

این نشست خبری در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید حوله نانو برگزار شد.

کد خبر 4503015 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتی باکتریال شرکت دانش بنیان فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟