Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@17:21:29 GMT

ارسال نخستین عکس از نیمه پنهان ماه

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۴۸۴۸

ارسال نخستین عکس از نیمه پنهان ماه

سازمان ملی فضایی چین اعلام کرد کاوشگر 'چانگ e-4' این کشور بعد از فرود موفقیت آمیز در کره ماه، نخستین عکس از نیمه پنهان ماه را ارسال کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سازمان فضایی چین افزود این کاوشگر ساعت 10:26 دقیقه امروز (پنجشنبه) به وقت پکن با موفقیت در طول جغرافیایی 177.6 درجه و عرض جغرافیایی 45.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درجه جنوبی در سمت چپ ماه فرود آمده است.

این کاوشگر چینی 17 آذر امسال در مرکز پرتاب ماهواره شهر 'شی چانگ' چین به فضا پرتاب شد و سفر خود به کره ماه را آغاز کرد.

پرتاب این ماه پیما یکی از مهمترین اقدامات علمی و فضایی چین محسوب می شود تا بتواند بخش هایی ناشناخته تر از کره ماه را که در دید نیست، مورد بررسی های علمی قرار دهد و کاوش های تازه ای داشته باشد و نهایتا برنامه فضایی این کشور را تکمیل کند.

نقطه دور که بخش تاریک ماه نیز نامیده می شود از زمین دور است و برای همین دید کافی برای مشاهده آن وجود ندارد و نسبتا برای بشر ناشناخته است و برخلاف بخش دیگر آن که فرودهایی روی آن انجام شده است، می تواند حاوی اطلاعات مهمی برای برنامه های فضایی آینده باشد.

این کاوشگر برای آزمایش های علمی فضایی چین در آینده کاربرد فراوانی خواهد داشت.

دانشمندان فقط نگران حفظ ارتباط با این کاوشگر بودند زیرا بر این باورند موانعی وجود دارد که باعث می شود پس از فرود این کاوشگر روی نیمه تاریک ماه، ارتباط با آن ناگهان متوقف و قطع شود.

برای همین بود که چین در ماه می امسال ماهواره ای به نام 'چویه چیایو' را پرتاب کرد که در فاصله 400 هزار کیلومتری از زمین در مدار قرار دارد و بین کره زمین و کره ماه است تا بتواند علایم و سیگنال های کاوشگر را به زمین انتقال دهد.

چین در حال تکمیل برنامه راه ابریشم نوین است و پرتاب های فضایی از این دست به همراه ماهواره هایی که در مدار زمین قرار گرفته است باعث خواهد شد تا کشورهای این حوزه بتوانند از خدمات سامانه موقعیت سنجی 'بیدو' چین در آینده بهره مند شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چین سازمان فضایی ماه پیما کاوشگر عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم

یک موشک بدون سرنشین حامل کاوشگر «چانگ ای-۶» در حدود ساعت ۱۷.۲۷ دقیقه روز شنبه به وقت محلی از مرکز فضایی ون چانگ به فضا پرتاب شد.

قرار است این کاوشگر در ماموریت ۵۳ روزه خود حدود ۲ کیلوگرم از خاک بخش «تاریک ماه» را برای تجزیه و تحلیل نمونه‌برداری کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه