Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ آذربایجان گفت: داشتن بینش و منش سیاسی ضروری است ولی این مسئله به معنای داشتن گرایش و فعالیت سیاسی نیست. ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی در سی‌امین گردهمایی سیاسی استانی فرماندهان و مسئولین یگان‌های آجا مستقر در استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل که در سینما سرباز تبریز برگزارشد، اظهار داشت: داشتن بینش و منش سیاسی ضروری است ولی این مسئله به معنای داشتن گرایش و فعالیت سیاسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال جنگ همه جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با دشمن هستیم و جنگیدن تنها به ابعاد نظامی محدود نمی‌شود خاطرنشان کرد: در طول چهل سال انقلاب اسلامی، تمامی فتنه‌ها را با درایت و رهبری داهیانه فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای پشت سر گذاشته‌ایم.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 بیان داشت: با وجود اینکه در کشورهای اطراف نا امنی وجود دارد، ولی کشورمان در امنیت بی بدیلی به سر می‌برد؛ دشمنان دنبال کوچکترین نقطه کور هستند تا امنیت کشور را تهدید کنند.

آمریکا به دنبال استحاله انقلاب و از بین بردن شور انقلابی است

سعید حسن‌خانی معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا، گفت: شعار انقلاب اسلامی ایران، ماهیت فرهنگی دارد و انقلاب ما یک انقلاب استکبارستیز است.

وی افزود: به دلیل اینکه انقلاب اسلامی ایران می‌تواند مناسبات نظام جهانی را متحول می‌سازد، مقابله با انقلاب در دستور کار قرار گرفته ودشمنان برنامه‌های متفاوتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مهمترین سلاح در نبردهای آینده، سلاح‌های سایبری است، بیان داشت: مطابق آمار رسمی، کشورمان مورد هجمه تعداد زیادی حملات سایبری و نفوذهایی از این قبیل قرار گرفته است.

حمله به نویسنده دفاع مقدس و ممانعت از برگزاری جشنواره ضدفتنهتوصیه دلسوزانه رهبرانقلاب درباره برخورد با فتنه گران در روز عاشوراتحریم‌های بازمانده از فتنه88 در مستند «گزارش اقلیت»تحلیل آل‌هاشم از فتنه‌های پیش‌ِروی انقلاب اسلامی+فیلمدادستان‌کل کشور در ایام فتنه 88: همراهی با دشمن خدمت به ارتجاع عبری و عربی است+فیلم

حسن‌خانی به کاهش حوزه نفوذ و هژمونی آمریکا در منطقه اشاره کرد و افزود: تحلیلگران بر این باورند که آمریکا قادر به استفاده از ابزارهای خود نیست و حوزه نفوذش در جهان به شدت کمتر شده و این روند کاهش ادامه دار خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس تحلیل‌های موجود، تمدن روسیه، چین و اسلام بیشترین تقابل را با آمریکا خواهند داشت و ایالات متحده به دنبال راهکارهای متفاوتی است تا اثرات این تقابل را به حداقل برساند. حفظ وفاق تمدنی غرب مقابل اسلام، ایجاد منازعه بین تمدنی بین اسلام و سایر تمدن‌ها و همچنین ایجاد منازعه داخل تمدن اسلامی، از جمله راهکارهای به کار گرفته شده در این خصوص است.

معاونت سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نزاجا خاطرنشان کرد: نگاه آمریکا به گروه‌های تروریستی نگاه حل مسئله نیست و هدف نابودی آن‌ها را دنبال نمی‌کند، بلکه درصدد تبدیل آن‌ها از یک نوع به نوع دیگر است. با کاهش نفوذ آمریکا و افزایش قدرت جمهوری اسلامی، تنازع بین ایران و آمریکا در حال افزایش است.

حسن‌خانی به مطرح بودن موضوع «مهار ایران» اشاره کرد و افزود: هر ده سال یک بحران به کشورمان از سوی مستکبرین تحمیل شده و با وجود اینکه این بحران‌ها هزینه‌هایی را برایمان در پی داشته است، ولی نتوانسته‌اند به اهداف اصلی خود دست یابند.

وی افزود: استحاله انقلاب اسلامی از درون و از بین بردن شور انقلابی از طریق حذف شعار مرگ بر آمریکا با هدف تغییر اهداف و سیاست‌های نظام، از جمله برنامه‌هایی است که آمریکا روی آن به صورت ویژه برنامه‌ریزی کرده است. کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران، خروج از برجام، کاهش قدرت دفاعی و نظامی، نزدیک شدن به کشورهایی مثل رژیم صهیونیستی و عربستان در راستای تبدیل شدن به کشوری که دیگر مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه نیست، از دیگر اهدافی است که آمریکا به دنبال آن است.

«عبور از فتنه‌ها» دستاورد مهم انقلاب اسلامی

میکاییل جمالپور عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور تبریز، با بیان اینکه برای شناخت هر انقلابی باید یک مدل اساسی داشته باشیم، گفت: شناساندن انقلاب بر اساس آرمانها، اهداف و شعارها یکی از مدل‌های مرسوم و رایج است.

وی افزود: اهداف، روش‌ها و راهکارهای انقلاب بر پایه شعارهای آن انقلاب مشخص و آشکار می‌شود. باید مشخص شود جدا از ساختارها، روش‌ها و اهداف؛ انقلاب چه دستاوردهایی در داخل، چه حرفی برای گفتن و چه چیزی برای عرضه کردن دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور تبریز ادامه داد: شناساندن انقلاب‌ها بدون توجه به مقطع زمانی و به تصویر نکشیدن آن، میسر نیست. ایران با 8000 سال تاریخ مکتوب، جزو کشورهای پرتاریخ است و در این مدت نظام شاهنشاهی در این کشور رایج بوده است.

جمالپور با اشاره به اینکه با انقلاب اسلامی نشان دادیم می‌شود با اسلام انقلاب کرد و دست به نظام‌سازی زد، بیان داشت: آمریکا بر مدار قدرت عمل می‌کند و این موضوع نیاز به روتوش یا اغراق ندارد؛ آمریکا اگر از عراق یا افغانستان خارج می‌شود، بر اساس هزینه و فایده عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: آمریکا هر موقع اراده کرده، موفق شده ولی تنها مقابل ایران کم آورده است. دستاوردهای انقلاب در دفاع مقدس که مقابل بیش از 30 می‌جنگیدیم، قابل انکار و کتمان نیست.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: چهل سال ایستادگی مقابل سردمداران استکبار نشانگر این است که راه، هدف و پایداری ما حق است و در این مسیر مهمترین دستاوردمان، توان «عبور از فتنه‌ها» می‌باشد.

مشکل آمریکا با کلیت و ماهیت نظام اسلامی است

سرهنگ دوم حسین صوراناری معاون نظامی عقیدتی سیاسی تیپ 40 سراب با تأکید بر اینکه یک نظامی خود جزو سازندگان سیاست است، گفت: اگر بصیرت سیاسی نداشته باشیم، در بازی‌هایی به کار گرفته خواهیم شد که قواعد آن را خودمان ننوشته‌ایم.

وی افزود: سیاست اگر کارکرد درستی نداشته باشد، تأثیرات منفی و نابجای متعددی در جامعه خواهد داشت و این موارد نشان دهنده‌ی ضرورت این است که ما باید سیاسی باشیم.

عراق: تعهدی به اجرای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نداریممقدم‌فر: تجربه تلخ برجام اجازه مذاکره مجدد با آمریکا را نخواهد داد/طرح سازش با آمریکا شکست خورده استچه تعداد گردشگر آمریکایی به ایران سفر کردند؟محرومیت روسیه از 2 میلیارد دلار درآمد فروش هواپیما به ایران درپی مخالفت آمریکا

معاون نظامی عقیدتی سیاسی تیپ 40 سراب بیان داشت: آمریکا انقلاب اسلامی را نپذیرفته و با ماهیت و کلیت جمهوری اسلامی مشکل دارد. آمریکا دنبال این است که ایران هنجارهای وضع شده توسط خودش بعنوان فاتح جهان را بپذیرد که مطابق آن هنجارها ایران را ناقض حقوق بشر و حامی تروریست معرفی می‌کند.

صوراناری خاطرنشان کرد: آمریکا به شدت منفعت‌گراست و هر عمل را بر اساس منفعت و آورده‌ آن عمل برای خودش مورد سنجش قرار می‌دهد و تمامی اقداماتش بر این اساس قابل تجزیه و تحلیل است.

وی افزود: ضعیف‌تر نشان دادن ایران موضعی است که آمریکا به تازگی اتخاذ کرده و این موضع تبعات مختلفی در پی دارد. آن‌هایی که دم از مذاکره می‌زنند بهتر است به این موضوع توجه کنند که مذاکره را چندین بار امتحان کرده‌ایم و نتیجه‌ای جز بدعهدی طرف مقابل و پشیمانی در پی نداشته است.

گزارش مهدی شیخ زاده

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولیفقیه در سپاه انصار استان همدان، گفت: مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محسن همدانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: اگر اخبار اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط نهادها انجام می‌شود، به هنگام نباشد جبهه دشمن دست به‌کار شده و زحمات افراد بی‌فایده می‌شود.

وی با تشریح جایگاه مهم اطلاع‌رسانی در فضای کنونی جهان درباره عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: شاید روزمرگی‌ها سبب شده توجه مردم به این عملیات بزرگ کم شود، اما بزرگی این عملیات به این است که حماس به عنوان یک گروه کوچک هفت ماه است که در حال مقاومت در برابر یکی از قدرت‌های نظامی منطقه است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان همدان با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی مردم غزه، درباره عملیات وعده صادق، افزود: از تمام اقصی نقاط کشور موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک شده و پادگان و پایگاه‌هایی که از آنجا اقدام به ترور فرماندهان ما کرده بودند مورد هدف قرار گرفتند.

وی با بیان تاریخچه شکل‌گیری هفته عقیدتی پرداخت و عنوان کرد: رهبر گروه فرقان فردی تحصیل‌کرده بوده و حتی تفسیر قرآن دارد، اما بیماری فکری و اعتقادی او سبب شد افراد بسیاری همچون شهید مطهری به شهادت برسند.

همدانی با بیان نظرات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیرامون آثار برجسته و مهم شهید مطهری و همچنین لزوم مطالعه آنها گفت: 124 جلد کتاب از شهید مطهری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف به جا مانده که به دلیل قلم روان و جذابی که دارند خواندن آنها، برای هر قشری مناسب است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا جمشیدپور، معاون عقیدتی سیاسی سپاه استان نیز با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: علت ماندگاری انقلاب اسلامی این است که مبنای تئوری و فکری آن مستحکم است.

وی با بیان اینکه در هفته عقیدتی و سیاسی 30 عنوان برنامه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کوهپیمایی خانوادگی نیروهای کادر سپاه و بسیج، برگزاری همایش حکمت مطهر، تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری 15 مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از مربیان جهادی، راه‌اندازی کانال‌های پاسخگویی به شبهات رایج در بین دانش‌آموزان، برگزاری لیگ‌های ورزشی، شرکت در نماز جمعه، برپایی نشست‌های بصیرتی و حلقات صالحین از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند