Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:00:21 GMT

تشکیل تیم های واکنش سریع پزشکی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۵۴۲۷

تشکیل تیم های واکنش سریع پزشکی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگارمهر، دکتر حسین محزونی صبح پنجشنبه در حاشیه نشست آموزشی واکنش سریع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در چهار نوبت فراخوان جذب نیروی داوطلب برای حضور در بیمارستان صحرایی داد شده که ۳۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۴۰ نفر برای تشکیل تیم واکنش سریع انتخاب شدند و اعضای تیم واکنش سریع زیر پوشش برنامه های آموزشی به منظور آشنایی با بیمارستان و آمادگی کامل در زمان بحران قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:از ۴۰ بحران شناخته شده در جهان ۳۳ مورد در ایران رخ می دهد و به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب در زمان بروز حوادث غیر مترقبه باید آمادگی لازم را داشت تا بتوان در زمان بروز بحران بهترین نوع خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن به حادثه دیدگان ارائه شود.

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:بیمارستان صحرایی از سال ۹۲ از طریق استانداری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار و از سال ۹۴ نیز مدیریت آن به امور بیمارستان های معاونت درمان واگذار شد و ایجاد توان خدمات درمانی در هر زمان و مکان، کاهش عوارض ناشی از تاخیر در درمان مصدومان، کاهش هزینه ها و آسیب های ناشی از حوادت از جمله اهداف راه اندازی این بیمارستان به شمار می رود.

محزونی تصریح کرد:تمام اعضای تیم واکنش سریع باید با سازه بیمارستان و نحوه بازگشایی آن به طور کامل آشنا شوند و با هماهنگی های به عمل آمده اعضای تیم واکنش سریع درزمان بروز بحران می توانند بدون اجازه ازمرکز فعالیت اصلی خود به طور مستقیم به محل حادثه اعزام شوند.

وی بیان کرد: بیمارستان صحرایی دانشگاه دارای ۵۴ تخت بستری و بخش هایی همچون تریاژ، اتاق عمل اورژانس، اتاق عمل اصلی(جراحی عمومی، ارتوپدی، اورولوژی، مغز و اعصاب و زنان)، بخش سی پی آر، ریکاوری، بخش مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، بخش بستری زنان و مردان است و در این بیمارستان خدماتی همچون ارائه خدمات اورژانس، عمل های جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات اورولوژی، زایمان طبیعی و حمایت های روانی پس از بحران به حادثه دیدگان ارائه می شود.

کد خبر 4503089

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیرحسین قناد ظهر سه شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: در دور اول انتخابات رفتارهای خلاف و مذموم انتخاباتی صورت گرفت که همه آنها با گفت‌وگو و تذکر حل و تنها سه پرونده تشکیل شده است.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات مجلس مرداد ۱۴۰۲ مصوب شد و این قانون تاکنون عملیاتی نشده بود.

وی ادامه داد: با توجه به جدید بودن قانون طی شش جلسه برای مجموعه‌های قضائی تبیین اولیه درست انجام شد و چالش‌ها و نکات مهمی که دادستان‌ها و ناظرین بر انتخابات با آن روبرو می‌شدند و مشکلاتی که پیش بینی می‌کردیم در کتابی تألیف و در اختیار کلیه دست اندرکاران انتخابات قرار گرفت.

قناد بیان کرد: یکی دیگر از نوآوری‌ها استفاده نامزدها از فضای مجازی بود و ستادی در این خصوص تشکیل و فعالیت نامزدها را در استان رصد می‌کرد.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در خصوص فضای تبلیغاتی نامزدها اضافه کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که فقط در شهرستان مشهد برگزار می‌شود، کلیه فضای مجازی در اختیار این دو نامزد قرار گرفته است و همچنین فضاهای شهرداری مشهد در اختیار این دو نامزد گذاشته شده است.

وی گفت: یکی از از نوآوری‌های قانون جدید این است که تخلفات را در فضای مجازی احصا کرده است و همه چیز شفاف است و در زمان رسیدگی به جرم‌ها مجازات‌هایی برایش در نظر گرفته است.

قناد با تاکید بر اینکه دادستان استان تاکید بر اصل سازش و حل مشکلات با گفتگو دارد، اظهار کرد: بد اخلاقی‌های انتخاباتی در استان اتفاق افتاد اما همه آنها طی گفتگو حل شد و تنها دو الی سه پرونده تشکیل شده است که تا زمان نهایی شدن نمی‌توانیم در مورد جزئیات اطلاعاتی بیان کنیم.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: همه ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر کاری خلاف انجام می‌شود تنها زمانی می‌توان برای آن تشکیل پرونده داد که اصل قانونی بودن جرم، برای آن محرز شود.

کد خبر 6099626

دیگر خبرها

  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • همه مطالبات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداخت شد
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد