Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح پنج شنبه در جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف کشاورزی را شغل انبیاء دانست و افزود: بسیاری از کشورها توسعه را از بخش کشاورزی آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه اگر در کشاورزی دچار مشکل شویم، صنعت هم با مشکل برخورد می کند، افزود: نیاز غذایی نیرویی که می خواهد صنعت را به حرکت درآورد، در بخش کشاورزی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوسی با بیان اینکه قبل از انقلاب بسیاری از محصولات مانند گندم، برنج، تخم مرغ و پرتغال از دیگر کشورها وارد می شد، گفت: امروزه علی رغم شرایط خشکسالی ، ۹۰ درصد نیاز غذایی جامعه در بخش کشاورزی کشور تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین علی رغم خشکسالی ها، ۱۴ نفر از کشاورزان نمونه از استان در بخش ملی تقدیر شدند، افزود: کشاورزان شعار " ما می توانیم" را  ثابت کرده و به میدان عمل کشانده اند.

قوسی بیان کرد: نباید به بهانه خشکسالی و فشار سفره های آب‌زیرزمینی، تولید در بخش کشاورزی را تعطیل کنیم، بلکه باید با مصرف بهینه آب و استفاده از روش های نوین آبیاری برای افزایش تولید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزان بیل بر زمین بگذارند، دست ما جلوی اجنبی دراز می شود، افزود: همه مسئولان باید دست به دست داده و زمینه توسعه و رونق بخش کشاورزی را فراهم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به خواص گل نرگس بیان کرد: جلوگیری از سرطان، تقویت معده و افزایش حافظه از جمله خواص دارویی این محصول ارزشمند است.

وی خواستار معرفی هرچه بیشتر گل نرگس شد و اظهار کرد: اگر بتوانیم بازار فروش و هدف را شناسایی کنیم به کشت توسعه گل نرگس کمک شایسته ای کرده ایم.

قوسی  بازاریابی را حلقه مفقوده در تولید محصولات کشاورزی دانست و بیان کرد: باید برای توسعه هر محصول کشاورزی، زنجیره کامل آن شامل کاشت، داشت، برداشت و فروش برنامه ریزی شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواستار حمایت تعاونی نرگس کاران شد و افزود: در حال حاضر  در زمینه آموزش، تحقیق و ترویج گل نرگس کم کاری شده است.

 وی بیان کرد: باید طرح هایی پژوهشی و تحقیقاتی در سطح مراکز تحقیقات انجام داده و دانش خود در زمینه تولید گل نرگس افزایش دهیم.

قوسی با بیان اینکه باید منابع مالی در راستای فرآوری محصول بهره گیری شوند، افزود: از سرمایه گذاران خواستاریم در زمینه تولید عطر و اسانس گل نرگس وارد شوند.

انتهای پیام/  ط آ    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بازار لاستیک ترمز برید