Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:34:13 GMT

بی‌توجهی قهرمان المپیک به وعده‌هایش!

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۵۸۷۰

روزنامه ایران ورزشی با انتقاد از رفتار کیانوش رستمی و عدم پایبندی به توافقاتش نوشت: به نظر می‌رسد این ورزشکار خیلی هم به وعده‌هایش پایبند نیست و تقریباً روال قبل از توافق را در پیش دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  داستان کیانوش رستمی به شکلی دیگر در مورد احسان حدادی تکرار می‌شود. بعد از اینکه علی مرادی و کیانوش رستمی به توافق نرسیدند و رئیس کمیته ملی المپیک دو طرف را پای میز مذاکره نشاند، نوبت به احسان حدادی و مجید کیهانی رسید تا رضا صالحی‌امیری بین‌شان پادرمیانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از جلسه‌های جداگانه‌ای که با هر کدام از طرفین برگزار شد، نشستی با حضور طرفین دعوا و رئیس کمیته برگزار شده اما باز هم جمع‌بندی صورت نگرفته و قرار است در جلسه‌ای دیگر پرونده این اختلاف بسته شود، اگرچه بعید است تا المپیک دیگر سر و صدایی به پا نشود. در این بین یک سوال اساسی وجود دارد، چرا موضوعات اینچنینی در فدراسیون حل نمی‌شود و کار به کمیته ملی المپیک می‌کشد


کار گلخانه‌ای در ورزش اگرچه مخالفان زیادی دارد اما نزدیک المپیک که می‌شود، حتی آن دسته از مدیران ورزش که دنبال برنامه‌های بلندمدت هستند هم به آن روی می‌آورند و ترجیح می‌دهند روی تک‌ستاره‌ها تمرکز کنند، بخصوص حالا که مشکل مالی هم هست و در این بین انتظار می‌رود ورزش با بیشترین رشته‌ها به المپیک ۲۰۲۰ برود و با بیشترین مدال نسبت به دوره‌های قبل از المپیک برگردد. احتمالاً همین تنگناست که رئیس کمیته ملی المپیک را مجاب کرده تا به تک‌ستاره‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشد و به دنبال حل مشکلات‌شان باشد؛ مثل کیانوش رستمی، احسان حدادی، سهراب مرادی و...


شاید در هیچ کمیته المپیک دیگری، دغدغه رئیس کمیته یک کشور مشکل یک ورزشکار نباشد اما در ورزش ایران، شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که یک ورزشکار و رئیس فدراسیون نمی‌توانند مسائل‌شان را با هم حل کنند و در این وضعیت است که صالحی‌امیری دو طرف را دعوت می‌کند تا حرف‌های‌شان را بشنود، بلکه بتواند راه حلی پیدا کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب. حتماً نگاه صالحی‌امیری به المپیک است و اینکه مبادا فرصت‌هایش را برای موفقیت ورزش ایران از دست بدهد اما اگر هر کدام از این طرفین اختلاف، وظایف‌شان را درست انجام داده بودند و قدری تعامل می‌کردند، مسائل باید در فدراسیون دوومیدانی حل می‌شد، همانطور که نباید دعوای کیانوش رستمی و علی مرادی به خیابان سئول می‌کشید.


بعد از ماجرای کیانوش رستمی که البته به نظر می‌رسد این ورزشکار خیلی هم به وعده‌هایش پایبند نیست و تقریباً روال قبل از توافق را در پیش دارد، صالحی‌امیری پرونده احسان حدادی را دست می‌گیرد و تا امروز بیش از ۴ جلسه داشته تا موضوع این ورزشکار را حل کند. یک جلسه مشترک با احسان و سلطانی‌فر، یک جلسه جداگانه با کیهانی، یک جلسه جداگانه دیگر با احسان حدادی و در نهایت جلسه‌ای که عصر دیروز با حضور کیهانی و حدادی در دفتر رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ چهار جلسه‌ای که هنوز به یک توافق نهایی ختم نشده و قرار است همه خواسته‌های دو طرف مکتوب شود و در نهایت چیزی شبیه یک قرارداد نوشته شود و در نشستی دیگر که هفته آینده برگزار می‌شود، دو طرف ماجرا آن را امضا کنند؛ قراردادی که مقدمه‌ای است برای شروع کار احسان حدادی برای المپیک که احتمالاً تعیین رقمی حدود دو میلیاردی برای این ورزشکار به‌همراه دارد؛ رقمی که البته گفته می‌شود باید برای تامینش حامی مالی هم گرفت. فارغ از اینکه در نشست پیش رو که هفته آینده برگزار می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد، اما این نوع ورود به مسائل ورزشکاران ممکن است در روزهای آینده توقعاتی را از سوی ورزشکاران دیگر ایجاد کند و شاید گلایه‌های بیشتری روانه دفتر رئیس کمیته شود، اما آیا قرار است برای همه اینها نشست‌های جداگانه‌ای برگزار شود؟


قطعاً انتظار از کمیته این است که کارهای بزرگ‌تری انجام دهد اما وقتی در نشست رئیس فدراسیون و رئیس کمیته، تمام دغدغه‌ای که از سوی رئیس یک فدراسیون مطرح می‌شود، یک ورزشکار است، چه راه حلی را می‌توان پیشنهاد داد؟ آیا نباید از کسی که مسؤولیت یک رشته ورزشی را بر عهده گرفته، انتظار داشت توان حل یک مشکل را داشته باشد؟ این سوال به منزله حمایت از خواسته‌های ورزشکارانی مثل کیانوش رستمی، احسان حدادی و… نیست، چراکه در مواقعی دیده شده که خواسته این ورزشکاران فراتر از توان ورزش کشور بوده، اما بحث اصلی مدیریت یک موضوع و البته افراد است که انگار در ورزش ایران تعداد قابل توجهی از مدیران توانایی‌اش را ندارند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه

به گزارش "ورزش سه"، نوامبر گذشته بود که امباپه در یک مصاحبه به مسئله حضورش در المپیک پاریس اشاره کرد.

امباپه گفت: «من دوست دارم برای کشورم در المپیک به میدان بروم و فکر می‌کنم مردم نیز این را می‌خواهند، اما همه چیز به باشگاهی که در آن بازی می‌کنم، بستگی دارد. اگر اجازه بدهد، بازی خواهم کرد و در غیر این صورت خیر. من مدت زمان زیادی برای پرداختن به این قضیه احتصاص نمی‌دهم. به من بگویند بله، با کمال میل برای المپیک فرانسه بازی خواهم کرد و اگر بگویند، نه، دیگر تمام است.»

ماه گذشته باشگاه رئال مادرید رسما اعلام کرد که به بازیکنانش اجازه حضور در المپیک نخواهد داد چرا که با یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا تقویم تابستان شلوغ است و خطر مصدومیت ها بالا خواهد رفت.

در فرانسه و اسپانیا انتقال کیلیان امباپه به رئال را قطعی می دانند و معتقدند با اتمام فصل خبر رسمی اعلام خواهد شد. با پیوستن کیلیان به رئال، شانس حضور او در المپیک نیز به صفر می رسد در حالی که تیری آنری (مربی تیم المپیک فرانسه) رویای داشتن امباپه در تیم خود را دارد و همچنان در تلاش است بتواند راهی برای راضی کردن رئال پیدا کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز مشتاق است امباپه در المپیک پاریس حاضر باشد. او که انتقال کیلیان به رئال را قطعی می داند، در مصاحبه امروز خود بدون اینکه نامی از رئال و فلورنتینو پرز ببرد، گفت: «واقعا امیدوارم همه باشگاه های اروپایی به بازیکنانشان اجازه حضور در المپیک را بدهند. همانطور که باشگاه های فرانسوی بازیکنانشان را برای شرکت در این رقابت ها آزاد گذاشته اند، آرزو می کنم باشگاه های اروپایی دیگر نیز مانعی ایجاد نکنند.»

مکرون ادامه داد: «من هفته قبل با پدر امباپه ملاقات کردم و او به صراحت گفت کیلیان دوست دارد در المپیک باشد.»

امباپه خود اخیرا گفته بود که موضعش در مورد المپیک تغییر نکرده ولی فعلا همه تمرکزش روی بازی های حساس پی اس جی است.

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست