Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضان علی محمودی، داری تحصیلات سیکل قدیم به دلیل علاقه به پرورش آبزیان، خصوصاً ماهیها، اقدام به پرورش ماهی قزل آلای سردابی نمود و به عنوان تولید کننده برتر کشوری شناخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ رمضان علی محمودی 67 ساله ساکن شهرستان لردگان، به دلیل علاقه به پرورش آبزیان، خصوصاً ماهیها، از سال 1381 اقدام به پرورش ماهی قزل آلای سردابی نمود و حدود دو سال به عنوان تولید کننده برتر شهرستانی و امسال نیز به عنوان تولید کننده برتر کشوری شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با استفاده از تجهیزات مکانیزه، تولیدات خود را به ۲۵۰ تن در سال رسانده است.


رمضانعلی محمودی در گفتگو با جهانبین نیوز بیان داشت: پرورش ماهی را در سال 1381 در شهرستان و در منطقه پروز فاز دوم از توابع شهرستان لردگان شروع کردم.

وی افزود: هر انسانی با پشت کار و توکل به خداوند می تواند کمر همّت را برای انجام مقصودی محکم ببند و مسلما در آن کار موفق و سربلند بیرون می آید.
 
وی گفت: در زمان بارش و نزولات آسمانی حدود 17 نفر در مزرعه ماهی اینجانب مشغول به کار می شوند و ان شالله با افزایش بارندگی و دستگاه های پشرفته، تولیدمان افزایش پیدا کند و بتوانیم افراد بیشتری را در این مزرعه بکار بگیریم .
   
محمودی راز موفقیت خود را استفاده از دستگاه هایی با تکنولوژی روز و تلاش شبانه روزی شش فرزندم و همچنین با تحقیق و مطالعه در خصوص آبزیان توانستم در کارم موفق باشم .
 
وی گفت: در زمان بارندگی های زیاد در هر دوره به طور متوسط 500 تن ماهی ولی در یکی دو سال اخیر به علت بارش های کم و کاهش آب حدود 200 الی 250 تن در هر دوره  برداشت داشتم .

این کارآفرین نمونه بیان داشت: در زمانی که تولیدات ماهی ما زیاد است توسط شرکت های صادر کننده به کشورهای روسیه، گرجستان و عراق صادر می شوند و بیشتر تولیدات ما در بازار داخلی ایران توزیع می شوند .

وی در خصوص تهیه خوراک ماهی بیان داشت: خوشبختانه شرکت های تولید کننده غذای ماهی در کشور زیاد است و ما نیز غذای ماهی ها را در خود شهرستان لردگان تهیه می کنیم و در نظر دارم در سال آینده یک کارخانه تولید خوراک ماهی خودم در منطقه راه اندازی نمایم.
 
محمودی ادامه داد و گفت: هر کیلو غذای ماهی حدود 6 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته هزار تومان افزایش پیدا کرد .
   
 رمضانعلی محمودی به علاقه مندان و افرادی که مایل به ورود در این زمینه می باشند توصیه کرد: جهت ورود به این کار می بایست ضمن کسب تجربه  در کنار یک تولید کننده، مستقیماً وارد این عرصه نشوند زیرا عدم تجربه و مهارت ممکن است ریسک بالایی را برای آنان به همراه داشته باشد و تنها داشتن علم در این زمینه کفایت نخواهد کرد.

این پرورش دهنده نمونه ماهی به مصرف کنندگان توصیه نمود: مصرف کنندگان با فشار کمی بروی کمر ماهی و برگشت گوشت ماهی به حالت اولیه، از تازه بودن آن اطمینان حاصل کنند.

گفتنی است رمضان‌علی محمودی از شهرستان لردگان به عنوان پرورش‌دهنده نمونه ماهیان سردابی کشور در جشنواره تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تجلیل شد.
 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ مباشری گفت: در هفته جهادسازندگی بیش از ۴۰ طرح محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی در این شهرستان اجرا شده است.

او افزود: از دیگر برنامه های  این هفته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت، اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، کلاس‌های تقویتی ویژه دانش آموزان، کلاس خاتم کاری و بازدید از خانواده‌ی شهدا جهادگر است.

فرمانده ناحیه سروستان ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی