Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:27:17 GMT

۶۱ قنات شهرستان خوسف احیا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۶۸۹۳

۶۱ قنات شهرستان خوسف احیا شد

شفیعی گفت: تاکنون ۶۱ قنات شهرستان خوسف که از محل ‌آب آن گل نرگس کشت و برداشت می شود، احیا و بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی» امروز (پنج شنبه 12 دی) در جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس اظهار کرد: یکی از بهترین پتانسیل های اشتغالزایی شهرستان خوسف، گل نرگس است.

 

وی هدف از برگزاری جشن شکرگزاری گل نرگس را قدردانی از زحمات کشاورزان برشمرد و گفت: گل نرگس، محصول استراتژیک منطقه است که کشاورزان در راستای توسعه این محصول زحمت می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گل نرگس به زودی بیمه می شود

فرماندار خوسف با اشاره به شرایط بداقتصادی و خشکسالی‌های پی در پی، تصریح کرد: خشکسالی‌های پی در پی این محصول استراتژیک را تهدید می کند که بیمه این محصول را الزامی می کند.

 

شفیعی افزود: با کمک شهرداری خوسف فروش شاخه گل نرگس از 200 تومان به 1200 تومان رسید و دست واسطه ها حذف شد.

 

شفیعی گفت: با تفاهم نامه هایی این محصول توسعه پیدا کرده است و  صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلاتی، امید را در دل نرگس کاران زنده کرد.

 

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بیمه گل نرگس در خراسان جنوبی مطرح شده است، گفت: امیدواریم این بیمه به زودی اتفاق بیفتد.

 

 فرماندار خوسف با اشاره به اینکه خراسان جنوبی  رتبه پنجم کشور در کشت گل نرگش را داراست، افزود: بیمه این گل در هیچ استانی هنوز مطرح نشده است.

 

شفیعی در خصوص قنوات در راستای کاشت گل نرگس، خاطرنشان کرد: تعداد 61 قنات که از محل آب آن کشت گل نرگس انجام می شود مرمت و احیا شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 9 دی اردبیل شیراز فتنه 88 گرامیداشت حماسه 9 دی مجلس مراجع و علماء خراسان جنوبي 9 دی بیرجند جشنواره گل نرگس گل نرگس خوسف خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهره جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن بازدید از پروژه سردخانه و سرتینگ قائم اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهرت جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

وی افزود: امروز از مراحل احداث یک واحد تولیدی در شهرستان که در حوزه محصول سیب فعالیت خواهد کرد بازدید کردیم که برنامه‌ریزی شده تا پایان تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، امیدواریم این واحد تولیدی منشأ خیر و برکت در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد به لحاظ ذخیره سازی محصول سیب و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان شاهد ارزآوری بیشتر و اشتغالزایی خواهیم بود از این رو با همراهی فرماندار شهرستان، درصدد رفع و کاهش چالش‌های این واحد تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 751233

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب