Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:30:14 GMT

برخی صنایع دستی استان احیا و برندسازی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۷۵۲۶

برخی صنایع دستی استان احیا و برندسازی می‌شوند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: برخی صنایع دستی گذشته استان احیاء و برندسازی می‌شوند.

دکتر سعید فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین در کشور مطرح است، افزود: ۷۰ درصد دانشگاه‌ها در برخی کشورهای جهان به عنوان دانشگاه مهارتی مطرح هستند که در کشور ما این درصد بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: ۱۵ درصد دانشجویان مهارتی ما در دانشگاه جامع، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که براساس برنامه توسعه بناست این ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان عنوان کرد: اخیراً دولت مصوبه‌ای داشت که براساس آن مراکز دولتی مراکز دانشگاهی خود را واگذار کنند.

فرح‌بخش تصریح کرد: در دانشگاه جامع ۲۸۰ مرکز دولتی داشتیم و در لرستان نیز ۹ مرکز داریم که بناست واگذار شوند.

وی با اشاره به اینکه مزیت‌های نسبی دانشگاه علمی کاربردی اشتغال و کارآفرینی است، ادامه داد: ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان ما مشغول به کار هستند و یا ظرف یک سال مشغول به کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی انعطاف‌پذیر است و براین اساس در هر گروه تحصیلی می‌توانیم رشته‌های جدید متناسب با نیازهای منطقه‌ای و محلی ایجاد کنیم و رشته‌های مازاد را حذف کنیم.

وی با تاکید براینکه متناسب با ضرورت‌های استان مثل گردشگری رشته‌های مرتبط در مراکز مختلف نظیر گردشگری، هتل‌داری و صنایع دستی و.... راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: تقاضامحور بودن رشته‌ها یکی از آیتم‌هایی است که روی آن توجه داریم.

فرح بخش توجه به نیازهای بومی استان از اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: قصد داریم برخی از صنایع دستی که در گذشته در استان بودند احیاء و برندسازی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور