Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@16:50:52 GMT

قیمت نهاده‌های دامی روزانه افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۷۶۳۷

به گزارش اکوفارس، ناصر نبی‌پور (رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درخصوص وضعیت و قیمت تخم‌مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در بازار 6800 تا 6900 تومان است و افزایش قیمت داشته است. هر شانه تخم‌مرغ 2 کیلویی هم حدود 15 هزار تومان است.

وی دلیل این افزایش قیمت را گرانی بیش از حد نهاده‌های دامی دانسته و خاطرنشان کرد: قیمت سویا در یک روز 700 تومان افزایش یافته است و نهاده‌ها به ندرت یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذرت که تا دو روز گذشته 1100 تومان بود در حال حاضر 1400 تومان هم پیدا نمی‌شود. سویا اصلا در کشور یافت نمی‌شود.

نبی‌پور افزود: قیمت سویا دو روز گذشته 2300 تومان بود اما در حال حاضر 3200 تومان شده است. نهاده‌ها در 48 ساعت گذشته حدود 800 تا 1000 تومان افزایش قیمت داشته در حالی که موجودی بازار هم نزدیک به صفر است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به این نکته که پشتیبانی امور دام با عنوان ذخیره استراتژیک به واحدهای مرغ‌داری نهاده دامی نمی‌دهد، اذعان داشت: مرغداران با عدم وجود نهاده‌ها مواجه هستند از طرفی پشتیبانی امور دام به اسم ذخیره استراتژیک در حال ذخیره نهاده دامی است و درخواست مرغداران را نادیده می‌گیرد و به مرغداران نهاده نمی‌دهد.

نبی‌پور در خصوص معضل کرایه‌های حمل و نقل تصریح کرد: مشکل حمل و نقل و کرایه‌های سرسام‌آور همچنان ادامه دارد و مرغداران توان درخواست ارسال بار ندارند. این وضع را ما در زمان جنگ هم نداشتیم و بی‌سابقه است. سویا محصول داخلی است اما 3200 تومان افزایش قیمت داشته است. به جای ذرت می‌توان از گندم و جو استفاده کرد اما سویا جز کالاهایی است که نمی‌توان جایگزین برای آن تعیین کرد.

وی افزود: انبارهای پشتیبانی امور دام پر است و می‌توانند تا حل این معضل به ما کمک کنند اما امتناع می‌کنند. هرچه این معضل ادامه پیدا کند به فاجعه نزدیک می‌شویم و مرغداران هم از فروش محصول خود خودداری می‌کنند. مرغ را نمی‌شود گرسنه نگه داشت حداقل جایی را معرفی کنند که ما بتوانیم از آنجا خودمان نهاده تهیه کنیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تاکید کرد: تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را حل کند خود رئیس جمهور است و وزیر و معاونانش نمی‌توانند از پس این مشکل بربیایند. شاید اگر وزیر جهاد کشاورزی هم مانند وزیر بهداشت استعفا می‌داد، مشکلات بخش تولید حل می‌شد.

نبی‌پور در خصوص منتفی شدن طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اذعان داشت: نمایندگان مجلس درد تولیدکنندگان را درک نمی‌کنند. مجلسی‌ها نمی‌دانند مرغدار و تولیدکننده از چه راهی روزی خود را تامین می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید