Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@15:04:41 GMT

انقلاب کردن، آن هم از جنس اسلامی کار دشواری است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۷۶۹۶

انقلاب کردن، آن هم از جنس اسلامی کار دشواری است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام یوسف مهربان امروز در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی طلاب و روحانیون اهل سنت خراسان که در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که بزرگترین دستاورد تاریخ جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود، قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تاکیدات سوره فصلت که خداوند در آن به استقامت در مسیر عبودیت اشاره داشته، می توان این امر را با جریان انقلاب تطبیق داد و باز هم می‌توان این کار را انجام داد چرا که نفس انقلاب کردن، آن هم از جنس اسلامی و تشکیل یک حکومت اسلامی، کار بسیار دشواری بود.

وی افزود: در این راه چه تلاش‌هایی انجام و چه خون‌هایی ریخته شد و این درخت انقلاب را آبیاری کرد تا این انقلاب به ثمر رسید اما تداوم این انقلاب نیازمند تلاشی مضاعف بود. تلاشی که همه دغدغه مندان اعم از علما، دلسوزی مسئولان و شیعیان و اهل سنت جهت تداوم این مسیر از خود نشان دادند.

مسئول فرهنگی دفتر اهل سنت خراسان با بیان اینکه امروز هم شاهد این پیروزی هستیم و خوشبختانه انقلاب شکوهمند وارد مسیر 40 سالگی خود شده، عنوان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی آن وعده نابودی این انقلاب را دادند و بر این باور بودند که این انقلاب تا 6 ماه بیشتر تداوم ندارد اما هنگامی که باورشان به پوچی رسید و نابود شد، در پی آن جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند.

مهربان ادامه داد: در واقع دشمنان 8 سال جنگ را به ناحق به راه انداختند تا کشور و انقلاب را زمین زنند و هر چند سال یک بار فتنه‌هایی را در این کشور ایجاد کردند و همچنان هم در سطوح محدودتری به کار خود ادامه می‌دهند اما خوشبختانه با عنایت پرودگار، با کمک قرآن کریم و توجه پیامبر اسلام(ص) این اتفاق رخ نداد و منجر شد که آن‌ها به اهداف خود دست نیابند.

وی گفت: وظیفه‌ مهمی که در این مسیر بر عهده ما قرار دارد، این است که ما باید درک دقیق و درستی از واقعیت‌های این جامعه داشته باشیم چرا که امروز با مطرح شدن شبهات بسیاری مواجه می‌شویم که نباید تحت تاثیر این امور قرار گیریم و باید به واقعیت‌ها آنگونه که هست، بنگریم، درک کنیم و به جامعه انتقال دهیم. بنابراین هر فردی، به هر میزانی که می‌تواند لازم است تا چند روز باقی مانده به دهه فجر نسبت به دستاوردهای این انقلاب شکوهمند وظیفه خود را انجام دهد.

مسئول فرهنگی دفتر اهل سنت خراسان گفت: در یکی از آیات سوره مبارکه فصلت خداوند می‌فرماید «اگر کسی با خدا پیمان بست و خداوند را به عنوان پروردگار خود برگزید، این ابتدای مسیر عبودیت است و قدم بعدی استقامت است که اگر استقامت کرد، ملائکه الهی بر او وارد می‌شوند و او را از هر گونه نگرانی و ترس وا می‌دارند». این آیه یکی از پر معنا و پر محتواترین آیات قرآن کریم است چرا که در این آیه به موضوع استقامت که امر بسیار مهمی در هر کاری است و یکی از شرایط موفقیت در هر اقدام و مسیری است که افراد باید این موضع مهم را پیشه کار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: همچنین اگر بگوییم این آیه را می‌توان با این مسابقات در آمیزیم بی راه نگفته‌ایم؛ باید اینگونه بیان کرد که اگر شما طلاب و حافظان قرآن کریم در مسیر قرآن و در رشته‌های مختلف آن گام‌هایی را برداشته‌اید، در واقع هنوز در ابتدای مسیر هستید و باید استقامت که قدم بعدی این راه است را پیشه خود قرار داده و بر اساس آن نیز اهداف خود را رشد و گسترش دهید.

مسئول فرهنگی دفتر اهل سنت خراسان خاطرنشان کرد: امید است مسیری را که آغاز کرده‌اید، ادامه دهید چرا که اگر این مسیر ادامه داشته باشد، آن نتایجی که در این آیه شریفه به آن اشاره شده نیز انشاالله که شامل حال شما خواهد شد. بر دوش طلاب و اساتیدی که در مسیر علم آموزی قدم برداشته‌اند، وظیفه‌ای جهت تداوم این انقلاب قرار دارد که وظیفه بسیار سنگینی است.

وی اظهار کرد: همه موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در حوزه دینی برادران اهل سنت و در حوزه‌های علمی تشیع رقم خورده، وظایفی نیز بر عهده ما قرار داده است. برگزاری اینگونه مسابقات، چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان، نیازمند تلاشی جدی بود و به دنبال آن نیز همت مضاعف و هماهنگی‌های زیادی را می‌طلبید. البته که این رشد و گسترش سال به سال بیشتر می شود و سطح مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته از رشد کمی و کیفی چشمگیری برخوردار بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن اهل سنت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است