Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@21:42:15 GMT

این هم ٩ خودروی ارزان تر از پراید!

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۸۳۳۱

این هم ٩ خودروی ارزان تر از پراید!

تین‌نیوز |  «پراید ارزان قیمت است و قابل جایگزینی نیست.» این مهمترین دفاع مدیران ایرانی از خودروی پرحاشیه ای است که نزدیک به دودهه است در خیابان های ایران جولان می دهد. حالا پراید دیگر آن خودروی نسبتا ارزان سابق هم نیست و در بازار آزاد به ٣٨ میلیون تومان رسیده است.

به گزاش افتاب نیوز : این موضوع درحالی رخ می دهد که در بازار جهان، گزینه های زیادی برای مشتریان کم پول وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزینه ها به اندازه ای متنوع است که اگر بخواهیم با همین وضع بازار ارز و جهش دلار به نمایشگاه های خودروی خارجی سر بزنیم، می توانیم با سرمایه ای کمتر از ٢٠ میلیون تومان دست پر برگردیم و حداقل خودروهای دست دوم کم سن و سال اما نسبتا باکیفیتی خریداری کنیم.

میهمان وفادار ایرانی ها

پراید، یکی از نخستین محصولات کیا موتورز بود که نزدیک به دودهه قبل میهمان مشتریان ایرانی شد اما این خودروی پرحاشیه که این روزها بیشتر از هر زمانی کیفیتش زیر سوال رفته، قرار بود که خط تولیدش تا پایان امسال متوقف شود اما حالا که کمتر از ٣ماه به پایان سال باقی مانده، نه تنها خبری از توقف خط تولید نیست، بلکه جاده مخصوص نشین ها بر طبل افزایش قیمت این محصول می کوبند. پراید که هم اکنون قیمت کارخانه ای آن بین ٢٢ تا ٢٣,٥ میلیون تومان است، نرخ آن در بازار آزاد به ٣٨ میلیون تومان هم می رسد. یکی از ادعاهای خودروسازان داخلی برای فرار از شکایات مردم درخصوص قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی این است که در هیچ نقطه ای از این عالم خودرویی به مانند پراید پیدا نمی کنید که این قدر ارزان بوده و به این اندازه مجهز باشد! یعنی در رده قیمتی زیر ٢٥ میلیون تومان، تنها گزینه مناسبی که برای شما خریداران ایرانی وجود دارد، همین خودرو است و بس. اما درحالی مشتریان ایرانی با بودجه کمتر از ٢٥ میلیون تومان هیچ حق انتخاب دیگری ندارند که با همین بودجه در بازارهای جهانی می توانید انتخاب های متعددی داشته باشید.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ارز افزایش قیمت ایران خودرو دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به دنبال گسترده‌تر و رنگین‌تر شدن سفره کارگران باشند، اعلام کرد: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد خانوار، احداث مسکن کارگری باعث جلوگیری از کوچک‌تر شدن سفره آنان خواهد شد.

وی از آمادگی استان برای واگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین غیرقابل فروش به کارگران واجد شرایط همراه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵۵۰ میلیون تومانی با تنفس یک ساله و اقساط ۲۰ ساله به منظور ساخت خانه‌های ویلایی کارگری خبر داد.

استاندار یزد بیان کرد: به عنوان مصوبه این نشست، تلاش خواهیم کرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۴ هیچ کارگر واجد شرایطی در استان نباشد که زمین تحویل نگرفته و یا عملیات اجرایی ساخت منزل مسکونی وی آغاز نشده باشد.

استاندار یزد اظهار کرد: عدم پرداخت دستمزد مطابق تلاش کارگران و عدم توجه به مسئله بیمه، بهداشت و سلامت، آموزش و ارتقا مهارت‌ها همچنین عدم استفاده از ابتکار عمل کارگر از مصادیق این ظلم است که اثرات سوء آن در رونق تولید مشهود خواهد بود.

فاطمی در ادامه از فعالان عرصه کارگری از جمله خانه کارگر، شوراهای کارگری و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات کارگران و نیز از تشکل‌های صنعتی استان نظیر اتاق بازرگانی، انجمن مدیران، خانه صمت و انجمن کارفرمایان برای میزبانی این نشست تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه متوسط توجه کارفرمایان استان به کارگران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: جامعه کارگری استان نیز از وفادارترین جوامع ایرانی نسبت به انقلاب بوده و در هر مقطعی دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.

کد خبر 6094153

دیگر خبرها

  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • کشف خودروی سرقتی پراید در بروجن
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • برخورد خودروی ال نود با پراید یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • واژگونی خودرو پراید در محور ارومیه تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود