Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان سازمان تعزیرات، صنعت و معدن، بهداشت و درمان و اتحادیه مرغ و ماهی فروشان مهمان‌ ناخوانده بازارچه شهرستانی تهران شدند. یکی از بازارهای روز پایتخت که در ضلع جنوب شرقی میدان امام حسین (ع) قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، روز گذشته دوازدهم دی ماه نمایندگان سازمان تعزیرات، صنعت و معدن، بهداشت و درمان و اتحادیه مرغ و ماهی فروشان مهمان‌ ناخوانده بازارچه شهرستانی تهران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بازارهای روز پایتخت که در ضلع جنوب شرقی میدان امام حسین (ع) قرار دارد و خانواده‌های زیادی اقلام مصرفی خود را از آنجا تهیه می‌کنند.

وارد یک مغازه ماهی فروشی می‌شویم، در ظاهر همه چیز سالم است فروشنده فاکتور فروش‌ها را ارائه می‌دهد و اطمینان می‌دهد که محصولات تازه و دارای تاریخ مصرف است؛ اما بازرسی‌ها خلاف آن را ثابت کرد.

با نمایندگان دستگاه‌های مختلف تا اتتهای مغازه همراه شده و در کنار یخچالی با انبوهی از ماهی‌های تاریخ مصرف گذشته متوقف می‌شویم. به گفته مامور دامپزشکی چندین ماه از تاریخ انقضای این ماهی‌ها می‌گذرد و باید منهدم شوند.

در اواسط بازار شهرستانی به یک مغازه فروش گوشت و ماهی می‌رسیم که به گفته کسبه بازار از فروشندگان قدیمی است. مردم در صف‌هایی طولانی در انتظار خرید گوشت و مرغ منجمد به قیمت دولتی هستند.

با خانمی که در ردیف‌های انتهایی صف قرار داشت همصحبت شده و در خصوص وضعیت بازار پرسیدیم. او که از گرانی‌ها و عدم ثبات قیمت گلایه می‌کند از مسئولان  خواست که نظارت‌ها را به صورت مستمر و دائمی انجام دهند و برخورد قاطعی با مغازه داران متخلف داشته باشند.

پس از گذر از صف خریداران، با نمایندگان سازمان‌های مربوطه وارد این واحد صنفی شدیم. صاحب مغازه با ارائه رسید فروش و فاکتورها نشان داد که امروز از ساعت ۸ صبح فروش مرغ منجمد دولتی را آغاز کرده است.

مسئولان در این بازدید سرزده، وضعیت این واحد صنفی را از لحاظ بهداشت و وضعیت دام و طیور مثبت ارزیابی کرده و از این فروشنده قدردانی کردند.

در ادامه گشت‌های مشترک واحد صنفی عرضه کله پاچه و گوشت مورد بازرسی قرار گرفت. واحدی که برغم تذکرات متعدد و هشدارهای بهداشتی باز هم به تخلفاتش ادامه می داد.   در ابتدا قسمت سردخانه این مغازه مورد بازدید قرار گرفت، وضعیت بهداشتی نامناسب و گوشت‌های آماده چرخ شدن که  کیفتشان را از دست داده بودند، با تایید نماینده بهداشت این گوشت‌ها در حضور مشتری منهدم شدند.    زیرزمین مغازه هم مورد بازرسی قرار گرفت که وجود سبدهای مرغ و ماهی در کنار دستشویی مشاهده شد.   تخلفات این واحد صنفی فقط محدود به گوشت‌های فاسد نبود، قفسه‌ها و پالت‌های حمل گوشت مرغ نیز در شرایط نامناسب قرار داشت. همچنین بسته‌هایی از دل و جگرهای مرغ که فاقد تاریخ مصرف بود، نیز در این واحد صنفی کشف شد.     در ادامه این بازدید مشخص شد که این مغازه دار  قسمتی از  واحد صنفی را محصور  کرده تا از دید بازرسان به دور باشد که با کشف این قسمت نیز دستور پلمب واحد صنفی صادر شد تا نسبت به بازسازی و بهینه سازی اقدام کنند.   به گفته سلیمان زاده نماینده سازمان بهداشت چندین بار به این واحد صنفی تذکرات متعدد داده شده است؛ اما فروشنده توجهی نکرده بود.   با وجود بخشنامه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ منجمد مبلغ ۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ اما شواهد موجود در این بازار نشان می‌داد که برخی فروشندگان از تلاطم قیمت مرغ سواستفاده کرده و به محض ورود سازمان تعزیرات اقدام به فروش مرغ دولتی کرده بودند.   پس از بازدید از چند مغازه و واحد صنفی دیگر، طالبیان رئیس گشت تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد: گشت تعزیرات حکومتی توسط دستگاه‌های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان بهداشت، دامپزشکی، نمایندگان اتحادیه مرغ و ماهی و اصناف از این بازار انجام شد و تعدادی از اصناف به خاطر عدم رعایت بهداشت محیط و بهداشت شخصی با توجه به نظرات کارشناسی این نمایندگان پلمپ شدند.

طالبیان با بیان اینکه وضعیت بحرانی در برخی از واحد‌های صنفی اعلام شده است اظهار کرد: بر اساس قانون تعزیرات حکومتی به برخی اصناف متخلف فرصت ۴۸ ساعته داده شده است که نسبت به موضوع تخلف اقدام کنند.

وی گفت: برخی از مغازه داران برخلاف تذکرات و هشدار‌هایی که به آنان داده شده بود متاسفانه اقدامات لازم را بعمل نیاورده و نسبت به بهینه سازی مغازه عمل نکرده بودند، در این راستا با دستور کارشناس نماینده بهداشت و دامپزشکی واحد صنفی متخلف پلمب شد.

وی اضافه کرد: نظارت‌های سازمان تعزیرات در کنار کلیه دستگاه‌های نظارتی همواره مستمر است و مردم می‌توانند هر گونه تخلف را در رابطه با کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و عدم اتیکت درج قیمت به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صنعت و معدن و تجارت اعلام کنند.

طالبیان با اشاره به استقرار یک کانکس از سوی سازمان تعزیرات در این محل گفت: همچنین مردم می‌توانند به محض مشاهده تخلف به این مکان مراجعه تا به تخلفاتشان رسیدگی کنند.

رئیس گشت سازمان تعزیرات حکومتی با این عنوان که هدف رضایتمندی مردم است ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با رعایت کلیه قوانین به وضعیت موجود از لحاظ بهداشتی جامعه عمل بپوشانیم.

وی گفت: سازمان تعزیرات با حضور و بازرسی مستمر از بازار‌های تهران این اطمینان را به مردم می‌دهد که در جهت اصلاح بازار در تلاش هستند و هدفشان فقط جریمه کردن نیست.

نماینده اتحادیه مرغ و ماهی نیز اظهار کرد: اسامی دریافت کنندگان مرغ و گوشت دولتی به اصناف اعلام می‌شود و در صورت احراز تخلف از سوی سازمان صنعت و معدن، سهمیه واحد صنفی قطع خواهد شد.

گزارش تصویری را اینجا ببنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی گشت قضایی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته 300 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه 1403 تعداد 53 نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ‌های خودرو

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد 14 نفر بستری و 39 نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد 3برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (16 نفر)، لرستان (12 نفر) و کرمانشاه (10 نفر) رخ داده است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند