Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:26:38 GMT

مه ولات، اسیر سگ‌های ولگرد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۸۷۶۶

مه ولات، اسیر سگ‌های ولگرد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چندی پیش تصویر ناراحت کننده حضور دسته جمعی سگ‌های ولگرد در شهر فیض آباد که به عنوان مرکز شهرستان مه ولات می‌باشد، در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد.

در همین خصوص امین یکی از اهالی ساکن شهر فیض آباد در این باره گفت: معضل سگ‌های ولگرد تنها مربوط به شهر فیض آباد نیست و روستای‌های شهرستان نیز با این مشکل رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شهرستان مه ولات بزرگ‌ترین شهرستان باغی خراسان رضوی می‌باشد، کشاورزان زحمت کش برای حفاظت از محصولات خود از سگ استفاده می‌کنند، اما متاسفانه شاهد هستیم که بعد از برداشت محصول سگ‌ها در سطح شهر رها می‌شوند و این در شان یک شهرستان نمی‌باشد.

وی بیان کرد: شهرداری فیض آباد اقداماتی در راستای جمع آوری سگ‌های ولگرد انجام داده است، ولی کافی نمی‌باشد و تقاضا داریم برای جلوگیری از حوادث و بیماری اقدامات لازم در راستای جمع آوری سگ‌های ولگرد صورت گیرد.
حادثه‌ای که به خیر گذشت
حسین یکی از اهالی روستای عبدل آباد نیز اظهار کرد: چندی پیش اوایل صبح در حال مراجعه به مغازه بودم که متوجه شدم یکی از سگ‌های ولگرد به سمت یک خانم که همراه فرزندش بود حمله کرد و اگر دیرتر می‌رسیدم امکان بود این سگ به فرزند این خانم حمله کرده و حادثه‌ای ناراحت کننده رخ بدهد.

وی افزود: وجود سگ‌های ولگرد حتی بر کاسبی ما اثر منفی گذاشته و بانوان هنگامی که سگ‌های ولگرد را در سطح روستا مشاهده می‌کنند از خرید منصرف می‌شوند و این مسئله چندین بار برای مغازه ما رخ داده و اینک تقاضا رفع این مشکل را داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم دهیاری‌ها همانند شهرداری معضل جمع آوری سگ‌های ولگرد را جدی بگیرند چرا که درصد وقوع حوادث در روستا اگر از شهر بیشتر نباشد کمتر نیست، و این امر توجه جدی مسئولین روستا را طلب می‌کند.

مه ولات میزبان سگ‌های ولگرد
یکی از اهالی روستای دوغ آباد مه ولات هم با انتقاد از وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان اظهار کرد: شاید باورش برای مخاطبان عجیب و خنده دار باشد، اما جوری که ما شاهد هستیم انگار ما در شهرستان مه ولات میزبان سگ‌های ولگرد هستیم.

وی در ادامه گفت: چندی قبل یکی از دوستان به من گفت که یک دستگاه نیسان را در شهرستان دیده است که در کمال ناباوری اقدام به رها سازی سگ کرد و از محل خارج شد و به گفته دوست بنده این شخص بومی شهرستان نبوده و احتمال می‌رود از خارج شهرستان باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این مسئله صحت داشته باشد، فقط باید به حال شهرستانمان تاسف خورد چرا که در زیر سایه بی توجهی مسئولین، عده‌ای سودجو از این فرصت سو استفاده نمایند و بر این معضل بیش از پیش بیفزایند.

 انتظار می‌رود مسئولین مربوطه از جمله شهرداری، مسئولین شبکه بهداشت درمان و دهیاری‌ها با اتخاذ تصمیم‌های لازم در راستای مرتفع کردن این مشکل و ادامه دادن روند جمع آوری سگ‌های ولگرد از بروز حوادث جانی و مشکلات زیست محیطی در سطح شهرستان جلوگیری نمایند.



انتهای پیام// م. م     لزوم اقدام جدی برای جمع آوری سگهای ولگرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری دهیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شکی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه همدلی‌هایی که تا کنون بین اعضا شورا و مردم این شهرستان رخ داده است شاهد اتفاق‌های مثبتی در شهرستان علی آباد کتول بودیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم برای مردم گام‌های مثبتی برداریم و اتفاقات خوبی رقم بزنیم در برخی از اوقات از حقوق اجتماعی خود گذشتیم.

رئیس شورای شهر علی آباد کتول ضمن بر شمردن جایگاه مهم رسانه گفت: امروز نقش و جایگاه رسانه بر همگان آشکار است و با قرار گرفتن در کنار رسانه می‌توان اتفاق‌های بزرگی در شهر خلق کرد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۷۰ جلسه در شورای اسلامی شهر علی آباد کتول برگزار شد، افزود: در این مدت هزار و ۱۱۴ مصوبه در چهار بخش انجام شد که از این تعداد ۲۹۴ مصوبه که حدود ۳۹ درصد مجموع مصوبات است مربوط به حوزه فرهنگی است.

شکی اظهار کرد: ۲۵۹ مصوبه که حدود ۲۵ درصد از مصوبات را شامل می‌شود مربوط به حوزه شهرسازی است که شهرستان علی آباد کتول در این حوزه ظوابط بسیار سخت گیرانه دارد.

وی یادآور شد :۱۱۵ مصوبه در حوزه قرار دا های عمرانی داشتیم که ۱۱ درصد مصوبات شورا را شمال می‌شود.

شکی اصلاح و بازبینی بافت فرسوده را از موضوعات رفع موانع و مانع زدایی در حوزه شهر سازی اعلام کرد و گفت: اکنون بافت فرسوده این شهرستان از ۹۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰۰ تن قیر رایگان در سطح شهرستان علی آباد کتول استفاده شده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال این رقم به هزار و ۱۰۰ تن برسد.

وی در ادامه در خصوص تله کابین هم گفت: در سال ۱۴۰۱ سازمان شورای عالی ملی جنگل‌ها و میراث فرهنگی رضایت خود را برای اجرای این پروژه اعلام کردند و در آبان ماه سال ۱۴۰۱ مجوزهای لازم اخذ شد.

رئیس شورای شهر علی آباد کتول گفت: طی سال ۹۵ در دوره شورای چهارم مزایده‌ای برگزار شد که یکی از شرکت‌ها توانست برنده مزایده شود اما آیتم‌هایی که در آن زمان برای شرکت مورد نظر مشخص شده بود اکنون دیگر قابل پذیرش نیست و این باعث شد تا تغییراتی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طی دو هفته قبل کار انعقاد قرار داد تله کابین به پایان رسیده بود اما اشکالاتی از سوی دادستانی اعلام شد که منتظریم اشکالی که بر پروژه تله کابین گرفته شد مشخص شود تداوم خواهد داشت یا خیر که اگر تداوم داشته باشد بلافاصله به سمت فراخوان جدید خواهیم رفت و اگر غیر از این باشد حتماً در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همین شرکت کلنگ تله کابین زده خواهد شد.

کد خبر 6091476

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد