Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@20:07:42 GMT

نحوه پذیرش کنکوری‌ها بر اساس سوابق تحصیلی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۸۸۶۲

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آئین‌نامه اجرایی مصوبه پذیرش حداقل ۸۵ درصد کنکوری‌ها براساس سوابق تحصیلی به زودی از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس مصوبات چهاردهمین شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۴ آبان‌ماه در رابطه با آزمون سراسری سال ۹۸ مقرر شده است که برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی با آزمون در آزمون سراسری سال ۹۸ میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد و با تاثیر مثبت بر اساس ضوابط مندرج در قسمت‌های الف و ب بند یک این مصوبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بر این اساس حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور از سال ۹۸ به بعد صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و خارج از فرآیند آزمون سراسری انجام می‌شود.

توکلی ادامه داد: آئین‌نامه اجرایی این مصوبه تا پایان دی‌ماه ۹۷ در سازمان سنجش تهیه و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۸ به اطلاع داوطلبان می‌رسد

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش رشته‌های با آزمون در آزمون سال ۹۹ و پس از آن پس از تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو به اطلاع عموم و داوطلبان می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکوری ها سوابق تحصیلی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون دیروز خوشبختانه یکی از آزمون‌های بسیار خوب و سالم و امن بود. پورعباس افزود: در مجموع در کشور چهار متخلف دستگیر شدند.

وی گفت: این دستگیری در مقایسه با سال گذشته که حدود ۱۰۰۰ نفر بود، در حد صفر بود. رئیس سازمان سنجش با تبریک به داوطلبان به علت همکاری خوب با این سازمان و دست رد به گروه‌های که تلاش می‌کردند داطلبان را اغفال کنند، از همکاری داوطلبان قدردانی کرد. پورعباس گفت: یکی از متخلفان دستگیر شده در تهران و سه نفر دیگر در شرق و غرب کشور بودند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: آزمون دیروز فقط در شهرستان زیر کوه و ولی آباد خراسان جنوبی به علت وقوع سیل بسیار شدید برگزار نشد. به گفته او حدود ۶۰ داوطلب با وجود تلاش نیرو‌های امدادی به حوزه امتحانی نرسیدند. او ادامه داد: این نوید داده می‌شود با هماهنگی صورت گرفته در سه هفته آینده آزمون اختصاصی مجدد از داوطلبان آن منطقه گرفته شود تا حقی از کسی تضییع نشود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند