Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@10:17:57 GMT

امام جمعه مراغه: نظارت در جامعه ضعیف است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۸۹۰۸

امام جمعه مراغه: نظارت در جامعه ضعیف است

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مراغه افزود: متاسفانه در برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی مصالح کشور توسط برخی مسئولان و حتی خود مردم در نظر گرفته نمی شود و از این رو شاهد تشدید مشکلات در جامعه هستیم.
وی ادامه داد: مسئولان نباید در قبال جامعه بی تفاوت باشند بلکه باید به وظایف و رسالت های خود در دستگاه های خدمات رسان به درستی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نظارت بر بازار و مسائل اقتصادی مناسب نبوده اضافه کرد: با وجود تعیین قیمت 10 هزار تومانی برای هرکیلو مرغ متاسفانه شاهد فروش آن با قیمت چند هزار تومان بالاتر در شهر هستیم.
وی گفت: در فروشگاه ها برخی تولیدی ها با وجود ثابت نگه داشتن قیمت، برای سود بیشتر از گرانی به وجود آمده اقدام به کاهش وزن محصولات کرده اند که باید با این پدیده برخورد قاطعی انجام شود.
پورمحمدی با انتقاد شدید از گرانی محصولات تولید داخل به بهانه افزایش قیمت ارز افزود: به بهانه افزایش دلار عده ای در داخل کشور از این امر سود جسته و حتی محصولاتی که به صورت کامل در کشور تولید می شوند از جمله فرآورده های کشاورزی را با قیمتی بسیار بالا به مردم عرضه می کنند.
وی ادامه داد: با وجود برخی ادعاها مبنی بر قدرت نظارت و اشراف اطلاعاتی، دام ها و سوخت از مرزها قاچاق می شوند تا جایی که در استانی چون سیستان و بلوچستان سوخت و گازوئیل از طریق مخازن بزرگ و از زیردریا به خارج قاچاق می شود.
وی اضافه کرد: خودروسازان به عنوان تولیدکنندگان داخلی به صورت خودمختار عمل کرده و حتی از مصوبات دولت پیروی نمی کنند.
**
سیستم بانکی در مراغه در حال خنثی کردن سیاست های رونق ساز دولت هستند
فرماندار مراغه با اشاره به عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی گفت: از مجموع 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی دولت برای اشتغالزایی، کمتر از 10 میلیارد تومان در این شهرستان جذب شده است.
حمید شکری با اخطار به بانک های مراغه افزود: عملکرد ضعیف و وجود بورکراسی های دست و پاگیر اداری در بانک ها و نیز عدم همکاری سیستم بانکی، زمینه ساز خنثی شدن سیاست های رونق ساز دولت تدبیر و امید شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی روسای بانک ها مشکلات اقتصادی، مالی و مسکن نداشته و خود از تسهیلات کم بهره برخوردارند در حالی که به وظایف خود در قبال مصوبات رفع موانع و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و طرح های اشتغلا زا عمل نمی کنند.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی شهرستان گفت: تکمیل این طرح ها از رویکردهای دولت در توسعه کشور بوده که در این شهرستان نیز اجرا می شود.
شکری افزود: با رفع مشکلات اعتباری، روند تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان تسریع شده و فاز اول آن تا پایان سال و فاز نهایی آن نیز تا شهریور سال آینده به بهره بردرای می رسد.
وی اضافه کرد: روند اجرایی طرح آزادراه مراغه - هشترود با اضافه شدن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار و حضور فعال بانک سپه برای مشارکت در آن تسریع شده است.
شهردار مراغه نیز با اشاره به کاهش ساخت و سازها در شهر گفت: این کاهش عامل مهمی در کاهش میزان درآمدهای شهردرای بوده و بودجه آن را تحت الشعاع قرار می دهد.
محمدرضا احمدی افزود: از ابتدای سال تاکنون 224 پروانه برای ساخت حدود 2 هزار و 340 مترمربع صادر شده که این میزان در سال گذشته 305 مورد پروانه بوده است.
وی با اشاره به بودجه سال گذشته شهرداری ادامه داد: در سال گذشته بیش از 98 درصد از بودجه 54 میلیارد تومانی شهرداری تحقق یافته است.
وی اضافه کرد: امسال نیز در راستای توسعه زیرساخت های شهری با وجود گرانی چندبرابری قیر، حدود 82 هزار مترمربع از خیابان ها و معابر عمومی شهر آسفالت ریزی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه با اشاره به توسعه زیرساخت های شبکه آبفای این شهرستان گفت: اجرای مدول سوم فاضلاب شهری ضرورتی حیاتی برای این شهرستان است.
حسین صدیقی افزود: برای اجرای این طرح حیاتی، همراهی مسئولان شهرستانی بیش از پیش ضروری است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز در راستای کاهش دررفت آب و با اجرای طرح های عمرانی، 1.5 درصد از هدررفت آب در این شهر کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: همچینین با اقدامات انجام شده و طرح های در دست اجرا در تصفیه خانه آب این شهرستان، ظرفیت آن 40 درصد افزایش خواهد یافت و زمینه تامین آب شرب و بهدشاتی این شهرستان را برای سال های آینده تامین خواهد کرد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اجتماعی و اقتصادی پورمحمدی جامعه شرکت آب و فاضلاب قاچاق جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند