Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:09:08 GMT

کشت توتون در گلستان سال آینده دو برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۹۱۲۸

کشت توتون در گلستان سال آینده دو برابر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله قره خانی عصر پنج شنبه در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول اظهار کرد: نگاه عدالت محورانه و توزیع عادلانه خدمات از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

وی با اشاره به این که در سال های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگ و خدمات ارزنده ای در کشور انجام شده اما با مطالبه مردم همچنان فاصله داریم، افزود: در سال گذشته به واسطه برخی شیطنت ها کشت توتون در گلستان به حداقل رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم علی آبادکتول با تاکید بر این که باید تلاش کنیم نگاه همه مدیران به گلستان توسعه ای و در راستای حل مشکلات باشد، ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده، اقدام مشترک و هماهنگی مسیر و تشخیص راهکار درست سال آینده کشت توتون در گلستان دو برابر می شود.

وی اضافه کرد: با دو برابر شدن کشت توتون چند هزار شغل در استان ایجاد می شود و ارزش اقتصادی خوبی هم برای گلستان خواهد داشت.

قره خانی به موضوع انتقال آب از دریای خزر هم اشاره و بیان کرد: در شمال گلستان زمین هایی داریم که با حداقل برداشت از آب دریا می تواند در آن کشت انجام داد اما گلستان تاکنون در این حوزه ورود نکرده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که گلستان در بعضی از سال ها شاهد ترسالی است و از گذشته های دور کشت نسقی در آن انجام می شده اما ممنوعیت کشت شالی در آن به اجرا در می آید که این به نفع مردم و اقتصاد استان نیست.

کد خبر 4503341

منبع: مهر

کلیدواژه: جلسه شورای اداری علی آبادکتول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد

استاندار زنجان گفت:سرانه بودجه شهرداری‌های استان در مدت دو ونیم سال گذشته ۳.۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت- در همایش روز شوراها با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شوراها ایجاد شده است، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری شوراها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهادها اکنون به بلوغ رسیده‌اند، عملکرد و رفتارها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در دو ونیم سال گذشته کارهای متعددی در حوزه شوراهای شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: این استان تلاش کرد ارزش افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سر جمع مالیاتی لحاظ شود و این موضوع موجب جهش شده است که تداوم خواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که این رقم برای سال‌های آینده قابل توجه و به بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که به نوعی با بودجه عمرانی برابری می‌کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است، گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستاها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده است که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

افشارچی با تاکید بر اینکه روستاهای استان باید بیشتر مولد باشند، ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره‌وری آب در روستاها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.
.

کد خبر 747870

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • برنامه ویژه ستاره بایرن برای بازی برابر رئال
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا
  • پشیمانی زودهنگام: ژاوی می‌خواهد بماند
  • اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!