Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:41:19 GMT

۶۸ هزار نفر از شهروندان گلستانی بیسواد هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۹۴۲۹

۶۸ هزار نفر از شهروندان گلستانی بیسواد هستند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان حدود ۹۴ درصد است، گفت: براساس آمار رسمی در استان بیش از ۶۸ هزار بیسواد ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد. ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینعلی همراه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه نرخ باسوادی در کشورمان پیش از انقلاب اسلامی حدود 50 درصد بود، اظهارداشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه‌ها و کارهای خوبی در راستای سوادآموزی مردم انجام شده که سبب افزایش نرخ باسوادی در کشور به بیش از 90 درصد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان گلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و به ویژه در سال‌های اخیر فعالیت‌های سوادآموزی با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی در ادامه به نرخ باسوادی در استان اشاره کرد و گفت: براساس سرشماری سال 90 حدود 102 هزار نفر بیسواد در استان وجود داشت و نرخ باسوادی نیز حدود 91 درصد بود. این تعداد در سرشماری سال 95 به حدود 68 هزار نفر کاهش یافت و در مقابل نرخ باسوادی نیز به 94 درصد رسید.

8 هزار نفر در خراسان جنوبی بیسواد هستندروستاییان و زنان بیشترین گروه بیسوادانبیسوادها 10 برابر بیشتر از دانشگاهیان در تصادفات می‌میرند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش‌های نهضت سوادآموزی ویژه افراد بیسواد سنین 10 تا 49 سال است، ادامه داد: در حال حاضر 6 مرکز یادگیری محلی در گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، مراوه‌تپه و کلاله فعال است که افزون بر آموزش خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی را نیز به سوادآموزان آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نهضت سوادآموزی از طریق برون‌سپاری پیگیری و اجرا می‌شود، افزود: شرکت‌هایی که مجوزهای قانونی و لازم را دارند، می‌توانند به مقوله سوادآموزی ورود کنند. در حال حاضر با 3 شرکت قرارداد داریم که یکهزار و 200 نفر آموزش دهنده را تحت پوشش دارند.

همراه درباره جذب مربی در نهضت سوادآموزی بیان داشت: افراد دارای واجد شرایط باید ابتدا دوره‌های آموزشی موردنیاز در جهاددانشگاهی بگذارنند و پس از آن نیز در دوره‌های توانمندسازی شرکت کنند.

وی ادامه داد: به ازای قبولی هر فرد در دوره نخست سوادآموزی 730 هزار تومان، دوره انتقال ( ادامه تحصیل در دوره‌های متوسطه اول و دوم) 860 هزار تومان و برای دوره تحکیم نیز 140 هزار تومان به آموزش‌دهندگان پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: سال گذشته 200 نفر از اتباع خارجی ساکن در استان تحت آموزش‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند که این تعداد امسال به 400 نفر افزایش یافت. افزون براین سرانه قبولی هر تبعه خارجی بیسواد نیز 600 هزار تومان است.

وی افزود: اگر فرد سوادآموز تمایل داشته باشد که بدون حضور در کلاس‌ها آموزش ببیند، در صورتی که در آزمون نهایی قبول شود، مبلغ 760 هزار تومان به حساب او واریز می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ماموران کلانتری ۱۸ حسن آباد در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و آسایش و آرامش شهروندان، گشت زنی‌های ویژه در خصوص دستگیری سارقان را در هفته گذشته انجام دادند. 
با تلاش ماموران، ۲ سارق شناسایی و دستگیر که متهمان به ۱۲ فقره سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند. 
 پلیس از شهروندان می‌خواهد در حفظ اموال خود کوشا باشند و از قفل و تجهیزات ایمنی ضدسرقت مناسب برای منازل استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان
  • دستگیری سارقان در یزد