Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه عملیه امروز 13 دی ماه در جمع بسیجیان بازدیدکننده از دارالقرآن علامه طباطبایی با تمجید از مقام اخلاقی و معنوی علامه طباطبایی گفت: یکی از شاگردان علامه یعنی آیت‌الله مکارم شیرازی در سخنانی در همین مکان در جمع استادان حوزه فرمودند که گرچه علامه فرزند عالمی نداشت که بخواهد راه علامه را برود ولی به خاطر اخلاص او خداوند، خیرینی را تمهید کرد تا این بیت به دارالقرآن تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روایتی از عیسی بن مریم(س) افزود: در این روایت بیان شده حواریون  از ایشان می‌پرسند که با چه کسی معاشرت کنیم؛ ایشان فرموده است با کسی که وقتی او را دیدید شما را به یاد خدا بیندازد همچنین کسی که گفتارش موجب افزایش دین شما شود و دیدن کردار و عمل او رغبت شما را نسبت به آخرت بیشتر کند.

وی اضافه کرد: علما و اندیشمندان الهی از جمله علامه طباطبایی از این قبیل شخصیت‌ها بود و علمای بزرگ شیعه نشان داده‌اند  که می‌توان قله‌های عملی و اخلاقی را طی کرد و تا مرز عصمت هم پیش برویم.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه اظهار کرد: ما اگر امام(ره) و رهبری را نمی‌دیدیم تصور می‌کردیم باید این مطالب را در کتاب‌ها خواند و فراموش کرد؛ مگر می‌شود کسانی بوده و یا باشند که لحظه لحظه زندگی و تصمیم‌گیری آنان انسان را به یاد خدا می‌اندازد. اینکه رهبری، از سال 68 تاکنون به رهبری و مدیریت آن هم در اوج فتنه‌های آمریکایی و صهیونیستی و دشمنی‌ها بپردازند با مدیریت معمولی و علم عادی ممکن نیست و دست خدا را در همه ادوار این انقلاب می‌توان دید.

واعظ موسوی بیان کرد: دشمن هرقدر هم برنامه‌ریزی می‌کند با یک سخنرانی رهبری از بین می‌رود و توطئه‌ها نقش بر آب می‌شوند؛ کسی که در مسیر فرامین حق حرکت کند زبان و گوش و فکر او فکر الهی می شود و خداوند به مسیر هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب عمدتاً مرسوم بود تا علما با قلمی بنویسند که عالمان بفهمند، اظهار کرد: علامه طباطبایی و شاگرد ایشان شهید مطهری اقدام به نوشتن آثار روان و همه فهم کردند و حتی شهید مطهری، داستان راستان را نوشت.

وی افزود: اگر به المیزان دقت کنیم تفسیر قرآن به قرآن و استفاده از روایات آن در در یکطرف و قلم خوب و روان و دقیق عربی آن در طرف دیگر؛ حتی ادبای عرب از قلم علامه در تعجب هستند کما اینکه این اعتراف را در مورد الغدیر علامه امینی هم دارند.

واعظ موسوی همچنین با اشاره به سالروز ارسال پیام امام(ره) به گورباچف توسط آیت‎الله جوادی آملی تصریح کرد: اینکه امام(ره) در آن نامه پیش‌بینی فروپاشی شوروی را می‎کند ممکن نیست جز الهامات غیبی و ارتباطاتی که ایشان با عوالم بالا دارند.

وی افزود: من قصد تقدس‌تراشی ندارم ولی در بیش از 40 بار دیداری که با رهبری داشته‌ام در محضرشان صفا و آرامش دیگری می‌بینم؛ البته این را ما درک می‌کنیم ولی دشمنان که با غیض می‌نگرند نمی‎توانند این درک را داشته باشند.

واعظ موسوی بیان کرد: ما خودمان که مقلد و طرفدار امام(ره) و رهبری هستیم، به آنان ظلم می‌کنیم و صرفاً به جنبه سیاسی آنان می‌نگریم و از جنبه اخلاقی و علمی آنان غافل هستیم.

وی افزود: ما به موقعیت امروزی که داریم و به خصوص به وجود رهبری معنوی باید افتخار کنیم و به بسیجی بودن خود ببالیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا علامه المیزان واعظ موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد

وزیر کشور با بیان اینکه عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد، گفت: وعده‌هایی که امام عزیزمان و رهبری عزیزمان داده بودند تحقق آن‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم.
 
به گزارش تسنیم؛ احمد وحیدی وزیر کشور اظهار داشت: وعده صادق امروز ایران عزیزمان در اوج افتخار و اوج توجهات جهانی قرار داده است.
 
وی گفت: وعده‌هایی که امام عزیزمان و رهبری عزیزمان داده بودند تحقق آن‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند