Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:43:08 GMT

۷۵ هزار تن کیوی از مازندران صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۲۹۷۷۵

۷۵ هزار تن کیوی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور عصر پنجشنبه در جمع صادرکنندگان استان با بیان اینکه سال قبل حدود ۲۳ هزار تن مرکبات و ۵۲ هزار تن کیوی از استان صادر شده بود گفت: این درحالی که امسال ۷۵ هزار تن کیوی از گمرکات استان صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۵۳۸ هزار تن کالا در ۹ ماهه امسال افزود: میزان صادرات کالا در استان از نظر وزنی پنج درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش کالای صادراتی امسال را بیش از ۳۳۹ میلیون دلار بیان کرد و گفت: بخشی از مرکبات استان از طریق گمرکات سایر استان ها صادر می شود و در حال حاضر ۳۲ هزار تن انواع مرکبات در استان صادر شده است.

خیریان پور، تحقق و دستیابی به هدف سه میلیارد دلاری صادرات را از برنامه های تدوین شده بیان کرد و افزود: ایجاد هلدینگ های صادراتی، حمل و نقل و سورتینگ برای توسعه صادرات امری ضروری است.

معان استاندار مازندران یادآور شد: برندسازی، افزایش کیفیت، بسته بندی خوب و توجه به زیرساخت ها از جمله لازمه های توسعه صادرات است که باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر فعال سازی دیپلماسی اقتصادی یادآور شد: در شرایطی که درجنگ اقتصادی به سر می بریم همه از جمله بخش خصوصی باید برای رونق تولید و افزایش صادرات برنامه ریزی کند.

کد خبر 4503377

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران حسن خیریانپور ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده سامانه غالباً پایدار تا امروز دوشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه آسمانی صاف تا نیمه ابری و برخی نقاط مه یا مه آلودگی مورد انتظار است، افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه به تدریج از امروز با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بارش باران در برخی نقاط شدید رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از برپایی چادرهای مسافرتی و یا استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: تمهیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف نیز اندیشیده شود.

کد خبر 6098084

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • حکم جلب شما صادر شد
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد