Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: ۲۰۱ نفر در ۸ ماهه نخست امسال در استان گلستان در تصادفات جان خود را از دست دادند که ۸۸ نفر معادل ۴۴ درصد موتورسواران بودند. ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهدی میقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم 61 درصدی موتورسواران و عابران پیاده در حوادث جاده‌ای استان، اظهارداشت: 201 نفر در 8 ماهه نخست امسال در تصادفات جان خود را از دست دادند که 88 نفر معادل 44 درصد موتورسواران بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: این در حالی است که استان گلستان در سال جاری توانسته با 16 درصد کاهش در تلفات جاده‌ای، رتبه یک کشور را در این زمینه کسب کند.

به گفته وی، بسیاری از راکبین موتورسوار را جوانانی با متوسط سن 30 سال تشکیل می دهند که با توجه به شرایط کشاورزی استان باید کاربرد استفاده صحیح از این وسیله نقلیه فراهم شود.

حوادث جاده‌ای در استان مرکزی روند افزایشی داشته استموتورسواران بیشترین آمار جان‌باختگان حوادث جاده ای در گلستان هستندبیشتر تخت‌های بیمارستانی استان سمنان به آسیب دیدگان حوادث جاده‌ای اختصاص دارد

میقانی ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که بسیاری از موتورسواران در هنگام رانندگی مشغول ارسال پیامک یا تماس گرفتن هستند که این مساله برای آنان بسیار خطرآفرین می‌شود.

وی، افزود: براساس شواهد و تجربیات،استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین، توجه به هشدارها و علائم ایمنی موجود در راه‌ها و توجه به جلو در هنگام رانندگی برای راکبان بسیار نقش دارد تا رانندگی و عبوری ایمن داشته باشند و لازم است ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بخصوص خانواده ها به این مسایل حساس‌تر شوند.

انتهای پیام/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۲۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس بخشنامه تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و برای آخرین بار،  سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره متوسطه اول و یا معادل آن اعلام شد.

برای اطلاع از جزییات بیشتر بخشنامه زیر را بخوانید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • جاده چالوس بسته است
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد