Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه جمعی از معاونین و مسئولین این وزارتخانه، به تبیین چیستی و جایگاه «مال و ثروت» از منظر قرآن کریم پرداختند و بیان داشتند: قرآن کریم «مال» را معرفی و جایگاه آن را در نظام اقتصادی تبیین می کند، همچنین مشخص می کند که مال و ثروت جامعه باید در دست چه کسانی باشد و بعد فروعات مدیریتی را نیز ذکر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان ادامه دادند: خداوند در سوره مبارکه نساء فرمود مال، ستون فقرات یک ملت است! اگر ملتی بخواهد قیام کند و بایستد باید ستون فقرات سالم داشته باشد و چون مال، ستون فقرات جامعه است و ایستادگی و قیام ملت به آن وابستگی دارد لذا نباید مدیریت آن در دست افراد نالایق و سفیه باشد؛ فرمود کسی که عرضه ندارد ثروت مملکت را به دست او ندهید!

معظم له تصریح داشتند: از سوی دیگر باید این نکته را در نظر داشت که اگر مال که ستون فقرات جامعه است آسیب دید، درمان آن کار هر کسی نیست و یک متخصص نیاز دارد که آن را ترمیم کند.

‌ حضرت آیت الله جوادی آملی  خاطرنشان کردند: اصل دومی که قرآن کریم بر آن تاکید دارد این است که مال و ثروت جامعه نباید منحصراً در دست دولت باشد مانند آنچه در نظام سوسیال شرق شاهدیم و نباید در دست یک عده خاص باشد مانند آنچه در نظام کاپیتال غرب می بینیم، بلکه مال و ثروت مانند خون است که باید در تمام اعضا و بدنه جامعه در گردش باشد و هر عضو با توجه به ظرفیت و شایستگی خود در آن سهیم شود؛ اگر کسی عرضه تولید داشت نباید به او سخت گرفت و او را از ثروت محروم کرد و کسی که عرضه ندارد نباید بتواند به واسطه رشوه و زد و بند، بیش از لیاقت خود از ثروت جامعه بهره مند شود!

ایشان با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه فتح، ادامه دادند: قرآن کریم در سوره مبارکه فتح در بیان ویژگی اقتصادی جامعه اسلامی می فرماید جامعه اسلامی مانند ساقه گندمی است که به هیچ جا تکیه ندارد چرا که بعد از اندکی رشد، دور خود یک کمربند و گره محکم می بندد تا بتواند روی پای خود بایستد، تاکید قرآن این است که با وجود ارتباط با کشورهای دیگر، مسلمانان باید روی پای خود بایستند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: طبق بیان مولوی، کشاورزی که سالها گندم ذخیره می کرد وقتی به انبار خود مراجعه نمود، دید اثری از گندم ها نیست، چراکه چند موش در زیر انبار او لانه کرده بودند و هرچه را کشاورز در طی سالها ذخیره کرده بود به یغما برده بودند! ما نیز باید مراقب موش هایی که ممکن است به ذخایر ثروت این مملکت نفوذ کنند و به آن آسیب برسانند، باشیم.

معظم له تاکید داشتند: باید مراقب ذخایر و داشته های کشور و نظاممان باشیم که در معرض خطرهایی همچون غارت غارتگران نباشند وگرنه ما در این مملکت به لطف الهی همه چیز داریم و از همه امکانات و نعمات برخورداریم، اگر اختلاس و بی نظمی مالی در کشور نباشد قطعا تحریم ها هیچ اثری نخواهند داشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: بعضی از آلودگی ها را آب، باران یا خاک پاک می کند، اما استعمار، استکبار و استثمار، نجاست ها و آلودگی هایی است که تنها با خون شهید از جامعه پاک می شود و ما این کار را کرده ایم، شهدا این کشور را طیب و طاهر کردند، در زیارت وارث می خوانیم «طبتم و طابت الأرض الّذی فیها دفنتم»، باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم تا شاهد نابسامانی در کشور نباشیم.

ایشان ادامه دادند: تا مردم پاک و طاهر نباشند و در صحنه حضور نداشته باشند رهبر ولو علی بن ابیطالب(ع) باشد، شکست قطعی است، مادامی که اختلاس گران را از انبار ثروت و دارایی های کشور دور نکنیم و نظام بانکی خود را اصلاح نکنیم شکست قطعی خواهد بود، که امیدواریم به برکت قرآن و عترت و تلاش همه مسئولین شاهد رفع کامل این مشکلات باشیم.

در ابتدای این دیدار دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و برنامه های پیش رو در جهت اصلاح نظام بانکداری خدمت معظم له ارائه نمود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آیت الله جوادی آملی اختلاس فرهاد دژپسند اختلاسگران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از خادمان قرآن ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه قرآنی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان در اصفهان اظهار کرد: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخودار است و این روند باید در جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور خانه است، ادامه داد: وقتی در خانه قرآن قرائت می‌شود، فرزندان قرآنی تربیت می‌شوند و باغ ویلایی نمی‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نور قرآن بهترین نوع تربیت برای فرزندان است، افزود: برخی تنها یک فرزند دارند و بر این باورند که تربیت فرزندان سخت است و این در حالی است که اگر خانواده‌ها با قرآن باشند به راحتی می‌توانند ۱۰ فرزند را به خوبی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن در واقع معلمی است، گفت: وقتی پدر و مادر اهل قرآن و نماز نباشند، فرزندانشان قرآنی بار نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه دنیای کفر می‌دانند که از نظر نظامی حریف ایران نمی‌شوند، اضافه کرد: راه انقلاب با وجود دشمنان گم نمی‌شود و این از برکات قرآن است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، افزود: این افراد زنده هستند اما از ابعاد انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود، ابراز کرد: باید با آیه‌های قرآن زندگی کنیم و آیات کاربردی را به خوبی بشناسیم و استفاده کنیم.

کد خبر 6094939

دیگر خبرها

  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود