Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:09:13 GMT

سهم بانوان در تحولات تاریخ بزرگ است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۰۲۱۷

سهم بانوان در تحولات تاریخ بزرگ است

مسئول بخش بانوان مرکز تبیان افغانستان گفت: سهم بانوان در تحولات تاریخ بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، خانم «علوی» در مراسمی که امروز(پنجشنبه 13 دی ماه) به مناسبت اولین سالروز حادثه تروریستی مرکز فرهنگی تبیان افغانستان با عنوان «حادثه تروریستی 7 دی؛ علتها و پیامدها» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به بیان نقش بانوان در تاریخ پرداخت و گفت: بخش زیادی از بار مصیبت های تاریخ را زنان بر دوش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بخش بانوان مرکز تبیان افغانستان در قم افزود: نقش بانوان در پیشبرد جنگ ها و انقلاب ها اندک است اما نباید سهم بزرگ آنان در تحولات بزرگ تاریخ را نادیده گرفت. در دوران صدر اسلام بانوان زیادی وجود داشتند که نقش و سهم بزرگی ایفا کردند.

 

علوی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در بیان نهضت عاشورا تصریح کرد: انقلابی ترین نقش را حضرت زینب(س) ایفا کرد که از ایشان به عنوان پیامبر انقلاب یاد می کنند. اگر ایشان نبود آن فاجعه عظمی در همانجا مسکوت می ماند و به دوران ما نمی رسید.

 

وی این مساله را عامل برگزیدن حضرت زینب(س) به عنوان الگوی بانوان انقلابی شیعه توصیف کرد و اظهار داشت: در حادثه 7 دی نیز شماری از بانوان قربانی دشمن خونریزی شدند. این دشمن کاملا سرشار از کینه ای است که امتداد آن تا صدر اسلام می رسد و شاهد ضربه زدن اسلام به وسیله این کینه بودیم.

 

این بانوی فعال افغانستانی ادامه داد: ریشه جریان داعش و وهابیت و سلفی گری کور و متعصب در سفیانی های صدر اسلام است. سفیانی هایی که هیچگاه ایمان نیاورده و از هیچ تلاشی در راستای ضربه زدن به مسلمانان دریغ نکردند.

 

علوی تأکید کرد که قربانیان اندیشه کور وهابیت و سلفی از همان خنجری ضربه می خورند که سفیانی ها از آن استفاده می کردند.

 

وی با اشاره به حضور 5 بانو در میان شهدای حادثه 7 دی گفت: این بانوان از اعضای فعال مرکز تبیان بوده و آگاهانه در این مسیر گام برداشتند که مسیر حق علیه باطل است. آنها با الگو گرفتن از زنان انقلابی اسلامی در میدان مبارزه حضور می یافتند.

 

مسئول بخش بانوان دفتر مرکز تبیان در قم بیان داشت: شهدای 7 دی به ویژه زنان و دختران مبارز و شجاع، بار مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده اند زیرا آنان به مثابه مصابیح هدایت هستند که راه را برای ما روشن می کنند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي کلیسا حماسه 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی مجلس اجلاسیه جامعه مدرسین مراجع و علماء بیرجند شیراز آمریکا مرکز فرهنگی تبیان علوی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در گفتگو با شبکه خبری «جیو تی وی‌» گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موفقیت آمیز بود.
وی در خصوص رایزنی های انجام شده میان مقامات دو کشور درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «آی پی» گفت: این پروژه حتما تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به زودی راهکار هایی برای تکمیل این طرح مهم ایجاد خواهد شد افزود: با توجه به ناآرامی هایی که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و همچنین افزایش مداخله قدرت های غربی در امور منطقه از طریق جنگ های نیابتی، تمام ذینفعان منطقه باید بر روی یک پلت فرم مشترک گرد هم آیند تا از منافع خود محافظت کنند.
وی با انتقاد شدید از رویکرد قدرت های استعماری در جهان بویژه فراموش کردن تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی کشورهای غربی درقبال رژیم صهیونیستی گفت: ما همیشه از کشورهایی که در مقابل این رویکرد استعماری ایستادگی کرده و آنها را شکست می دهند حمایت می کنیم.
این اظهارات وزیر دفاع پاکستان درحالی مطرح می‌شود که همزمان با سفر موفق دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه کشورمان به پاکستان که دستاور های بزرگی همچون امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان را در پی داشته است، آمریکا در ادامه رویکرد تکراری خود مبنی بر سنگ اندازی در روابط اسلام آباد - تهران، پاکستان را برای تحریم احتمالی درصورت گسترش روابط با ایران تهدید کرد.

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ