Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@12:39:00 GMT

هشدار / وقوع پدیده کولد اسپل و یخبندان در دی ماه

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۰۳۲۲

هشدار / وقوع پدیده کولد اسپل و یخبندان در دی ماه

رکنا: پدر علم هواشناسی ایران برای ماه جاری در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ دی، وقوع پدیده "کولد اسپل" و یخبندان ۱۰روزه در اکثر نقاط کشور پس از ریزش "برف" قابل ملاحظه، پیش‌بینی کرد.

به گزارش رکنا، استاد حسین اردکانی درباره میزان بارش‌ها در دی ماه جاری و احتمال "پدیده یخبندان" در نخستین ماه از زمستان امسال اظهار کرد: در دی ماه جاری شاهد نخستین وقوع پدیده "کولد اسپل cold spell" یا همان ماندگاری هوای سرد به‌مدت حداقل 10 روز بعد از ریزش برف زمستانی در کشورمان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت این پدیده، "هجوم هوای بسیار سرد" از روی دریای یخ‌زده "پرنس" در حاشیه اقیانوس منجمد شمالی و در شمال کشورهای اسکاندیناوی به‌طرف کشورهای اروپای شمالی و مسیری به‌طرف اروپای مرکزی و دریای سیاه و نهایتاً شرق دریای مدیترانه است.

استاد اردکانی تصریح کرد: همچنین با شکل‌گیری یک فشار زیاد از نوع سرد به‌روی کشورهای اسکاندیناوی و با توسعه مرکز فشار کم و فعال همراه با جبهه‌های گرم و سرد به‌روی مدیترانه شرقی و جفت شدن آن با ناوه باران دریای احمر، انتظار می‌رود از پنجم ژانویه 2019 مطابق با 15 تا 25 دی‌ ماه سال 1397 کشورمان تحت‌تأثیر این حادثه Incident زمستانی قرار گیرد.

پدر علم هواشناسی Meteorology ایران درباره پیامد‌های این حادثه زمستانی در بازه زمانی 15 تا 25 دی ماه جاری متذکر شد: پیامد آن در تمام نواحی غربی، شمال غربی، سواحل دریای خزر، استان‌های شمالی و جنوبی البرز و همچنین منطقه زاگرس، نواحی جنوبی، استان‌های شرقی و شمالی کشور به‌استثنای جنوب شرق کشور، ریزش برف و باران خواهد بود که در برخی نقاط، ریزش برف قابل ملاحظه است و پس از عبور این سامانه بارشی سرد، پیش‌بینی می‌شود در این مناطق در یک بازه زمانی 10روزه یا "cold spell" با دمای چند درجه زیر صفر و یخبندان متوسط مواجه شویم.

وی یادآور شد: این حادثه یکی از دو حادثه‌ای است که انتظار وقوع آن را داشتیم بنابراین امید است که کشاورزان عزیز و همچنین مسئولان راهداری و رانندگی تمهیدات لازم را انجام دهند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اولین فیلم از متجاوز دختران تهرانی پس از دستگیری / او به دختر 3 ساله هم رحم نکرد خفاش شب بیرجند دستگیر شد / بی آبرو کردن دختر و زن های جوان در خیابان خلوت کودک آزاری مرگبار دختر بچه مشهدی / سوختگی با سیگار، سیم داغ و ... قتل تازه داماد تهرانی مقابل چشمان همسرش در خیابان کمیل دکتر روانشناس پس اقدام شیطانی با بیمار نابینایش او را به آتش کشید+ عکس مرضیه کاری کرد که از همسرم جدا شوم و با او زندگی کنم / در مهمانی مختلط فهمیدم او خود شیطان است جنگ خونین بهرام و سعید کابلی برای به دست آوردن دختر فراری+ عکس بو بد تهران به خاطر گوگرد و فعالیت های آتشفشانی دماوند! + توضیحات دوربین دستگاه خودپرداز تجاوز به زن شوهردار را ثبت کرد ! این پیرمرد فقط 9 سال دارد! + عکس های عجیب وقتی پری به خانه برگشت مجید را با زنان بدکاره در وضعیت بدی دید و ... فیلم بریدن موهای دختر جوان در محل جاده مرگ دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات + جزئیات مستند جمال ارتباط برادرم با زن همسایه را برهم زد تا خودش آن زن را به دست بیاورد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بازیگر سرشناس سینمای ایران در آی سی یوی بیمارستان بستری شد !+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: حادثه Incident هواشناسی Meteorology پدر دی ماه برف پدیده بینی عکس زن تهران مرد وحشتناک دختر جوان خانواده پسر ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

پدیده جدید و مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده است

روش‌های دور زدن حس گرسنگی


ویدئو دیدنی از بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند


بهترین رفتار پس از داد زدن سر کودک چیست؟


فرونشست زمین در بهارستان یک پراید را بلعید!


خبر جدید و لو رفته درباره طارمی و تیم جدیدش


حالِ اساسی که تهران امروز به مردمش داد!
عکسی از تغییر چهره باورنکردنی مجری «کلید اسرار»


جت شخصی تیلور سوییفت، حسرت تمام سلبریتی‌ها شد


«اوس موسی» و خانواده در یک قاب دیده‌نشده


مرگ مشکوک قاضی ویژهِ دادگاه زمین‌خواری در ولنجک

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
یک بزرگراه جدید در تهران ساخته می‌شود
عکس جدید کاظم صدیقی در آغوش وزیر رئیسی


استایل نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس


پسران دهه هشتادی قید دانشگاه را زدند!
زمان پخش سریال پایتخت 7 بالاخره مشخص شد


تصویر جالب از یک داوطلب خسته در کنکور ۱۴۰۳


پلیس برای دستگیری دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
شعار روحانیون علیه رئیسی در تجمع مردم قم!

دیگر خبرها

  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح