Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:00:40 GMT

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۲۰۸۰

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

نیویورک- ایرنا- نمایندگان مجلس آمریکا با 220 رای نانسی پلوسی نماینده دمکرات کالیفرنیا را برای ریاست یکصد و شانزدهمین مجلس برگزیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین جلسه این مجلس که پس از انتخابات ششم نوامبر 2018 (15 آبان ماه) برگزار شد، 435 نماینده حضور داشتند.
از این تعداد 235 نفر، از حزب دمکرات و 199 نفر هم از حزب جمهوریخواه هستند که نشان دهنده اکثریت دمکرات ها بر این مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای ریاست این مجلس، نانسی پلوسی از حزب دمکرات و کوین مک کارتی از حزب جمهوریخواه نامزد شدند و دو نفر از حزب دمکرات و جمهوریخواه پیش از رای گیری، ویژگی های نامزدهای جناح خود را تشریح کردند.
هاوکیم جفریس از طرف دمکرات ها، پلوسی را برای صیانت از قانون اساسی و حمایت از حقوق مردم مناسب توصیف کرد و لیس چنی از جمهوریخواهان هم سعی کرد مک کارتی را مناسب این مسئولیت جلوه دهد و یکی از دلایل آن را هم موافقت با دیوار مرزی اعلام کرد.
چند نفر دیگر هم به صورت مستقل، نامزد این پست شده بودند که در رای گیری شفاهی و شفاف که هر نماینده پس از اعلام نام وی از سوی منشی مجلس، رای خود را اعلام می کرد، نانسی پلوسی 220 رای و مک کارتی هم 196 رای را به دست آورد.
در این دوره از مجلس نمایندگان 333 نفر مرد و 102 نفر هم زن هستند. از این تعداد 90.7 درصد مسیحی، 6 درصد یهودی و همچنین مسلمان، بودیسم و هندوئیسم هستند.
رهبری اکثریت دمکرات ها را در این دوره استنی هویر و رهبری اقلیت جمهوریخواهان را کوین مک کارتی بر عهده خواهند داشت.
60 دمکرات و 31 جمهوریخواه اعضای جدید در این مجلس هستند. که از این تعداد 36 نفر آنها را زنان تشکیل می دهند.
در پایان دوره پیشین، تعداد دمکرات ها 196 نفر و تعداد جمهوریخواهان 236 نفر بود.
به این ترتیب، مجلس نمایندگان پس از هشت سال بار دیگر در دست دمکرات ها قرار گرفت که با توجه به اختلاف های شدیدی که با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دارند، دوره پر تنشی برای این دوره از مجلس پیش بینی می شود.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس نمايندگان آمريكا انتخاب رئيس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت