Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: عارضه امروز اصلاح‌طلبان خودزنی کردن است؛ به این معنی که دستاوردها را نمی‌بینند یا ایرادات کار را بزرگ‌تر از آنچه که هست می‌بینند.

علی شکوری‌راد با دفاع  از موضع حمایتی خود از انتخاب چهار زن به عنوان هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره واکنش به رویکرد  منتقدان   مبنی بر این‌که اتفاق مهمی نیافتاده است و این چهار زن شخصیت‌هایی سیاسی هستند که در چند سال اخیر در چندین پست حضور داشتند و فقط در این پست‌ها جابه جا می‌شوند، گفت:  همیشه پس از کسب هر دستاوردی می‌توان گفت کار مهمی رخ نداده است و بیش از آن می شد انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید نیمه پر لیوان را هم دید.

وی افزود: اصلاح‌طلب‌ها بعد از سال 88 در شرایط خیلی سختی قرار گرفتند و عملا داشتند از صحنه سیاسی رانده می‌شدند؛ اما با تدابیری که اندیشیدند توانستند هم حضور خود را تثبیت کنند و هم دستاوردهایی کسب کنند؛ بنابراین باید دستاوردها را قدر شناخت. البته نه به این معنی که از شخص به خصوصی قدر شناسی شود. منتقدان در مقدمه سخنان‌شان اگر توجه کرده باشند که اصلاح‌طلبان در چه شرایطی تصمیم می گیرند و بعد بگویند که بهتر از این هم میشد عمل کرد انتقادشان منصفانه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:  زمانی که ما در جبهه مشارکت فعالیت می کردیم کاملا مشخص بود که این مجموعه  فعالیت های شاخص و موثری دارد، من همان زمان هم می‌گفتم، بله ما فعالیت‌های موثری می‌کنیم و همه نقش آفرینی ما را تحسین می کنند اما با توجه به مجموعه‌ی نیروهایی که گرد آورده‌ایم کارهای ما خیلی بزرگ محسوب نمی‌شود و باید فعالیت‌های بیشتری انجام بدهیم. راندمانمان باید بیشتر از این باشد. همه ما را تحسین می کنند اما ما خودمان نباید خود را تحسین کنیم.

وی افزود: حالا من می‌گویم در شرایط کنونی ، اصلاح‌طلبان خیلی ظرفیت دارند، خیلی کارهای بیشتری نسبت به آن‌چه که انجام دادند می توانستند انجام دهند؛اما این به آن معنا نیست که دستاوردهای آنان را نادیده بگیریم. من نه به قصد صرفا امیدآفرینی و تشویق، بلکه بر اساس واقعیت‌ها حرف می‌زنم. اصلاح‌طلبان دستاوردهای خوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند. این دستاوردها را باید قدر شناخت  و گفت می توانیم بهتر از این هم باشیم، اما روحیه خود را نباید خراب کنیم. به نظر من بزرگ‌ترین مشکل امروز اصلاح‌طلب‌ها خودزنی است، آفت امروز اصلاح‌طلبان همین خودزنی است که دستاوردها را نمی‌بینند یا ایرادات را بزرگ‌تر از آنچه که هست می‌بینند.

وی ابراز عقیده کرد: برخی افق آینده را بیش از آن‌چه که هست تیره و تار می ‌بینند. در حقیقت این عارضه ضد حرکت است و ما باید خودمان را از این عارضه نجات دهیم. طبیبی نیست که از بیرون درمان کند باید از دورن این عارضه را پیدا و درمانش کنیم. همان‌طور که در همه زمینه‌ها تغییر نگرش برای انجام هر کار انرژی زیادی ایجاد می کند؛ باید با تغییر نگرش خیلی از مسائل را چاره کنیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: از اردیبهشت سال 96 تا دی ماه همان سال در عرصه واقعیات جامعه خیلی اتفاق خاصی نیافتاده بود، همان کسانی که در انتخابات 40میلیون رای به صندوق انداختند و 24 میلیون رای به آقای روحانی دادند؛  انفعال دیماه را بروز دادند. واقعیت در بیرون این مقدار تغییر نکرده بود. ذهنیت مردم تغییر کرده بود. طی چند ماه تغییر نگرش رخ داد. همین نوع تغییر نگرش می‌تواند باعث تحول مثبت شود، بنابراین نیازمد تغییر نگرش در جامعه هستیم.

وی اظهار کرد: خودمان نباید خودمان را  مضمحل کنیم و یا تحلیل برویم. باید روحیه خودمان را ارتقاء بدهیم. نباید به حرف دیگران توجه کرد. محافظه کاران به نوعی و براندازان هم به نوعی دیگر می خواهند اصلاحات را تخطئه کنند. من بین اصلاح‌طلبان و اصلاحات تفکیک قائل می‌شوم می گویم ممکن است برخی از اصلاح‌طلبان دچار خطا یا لغزش شده باشند، اما اصلاحات تنها مسیر مطمئنی است که پیش پای ملت قرار دارد. پس این مسیر را نباید کور کنیم.

وی سپس گفت: الان از 9 نفر اعضاء هئیت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان چهار نفر خانم هستند؛ من فکر نمی‌کنم در هیچ شورایی در این سطح، نسبت حضور خانوم‌ها به نزدیک ۵۰ درصد رسیده باشد.

دبیر کل حزب اتحاد ملت در پایان گفت: نمی شود انتظار داشت خانم‌های کمتر شناخته‌شده‌تر در این موقعیت قرار گیرند، اما خانم‌های شناخته‌شده‌تر می توانند راه را برای آنان باز کنند تا این محرومیت تاریخی برای زنان در عرصه مدیریت کم‌تر شود . این یک دستاورد مسلم است پس باید قدر شناخته شود.

شکوری‌راد پس از انتخاب چهار زن در ترکیب هیئت رئیسه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان، در توییتی نوشت :  ٤از٩، این یک گام کاملا مثبت و رو به جلو برای استیفای جایگاه‌ زنان‌درمدیریت امور است. علاوه بر این ترکیب عمومی هیأت رئیسه شورایعالی سیاستگذاری سوم مناسب‌تر از گذشته است. در حالی ‌که محافظه‌کاران و براندازان در حداکثر تشتت هستند انسجام اصلاح‌طلبان فرآیند امیدبخشی را طی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اصلاح طلبان علی شکوری راد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اصلاحات انتخابات ۸۸ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟

طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، احمد غریوی یوسف آباد (مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار) با اشاره به اهمیت موضوع ارتقای امنیت شغلی کارگران و اصلاح ماده هفتم قانون کار در این رابطه توضیح داد: در خصوص امنیت شغلی که یکی از دغدغه‌های مهم کارگران و مقام معظم رهبری است، پیروی فرمایشات ایشان و تاکید رئیس جمهور، ما کارگروهی را در وزارت کار با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و استادان دانشگاه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های راهبردی ریاست جمهوری و قضات دیوان عدالت اداری تشکیل دادیم تا این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: ما در این کارگروه تخصصی و فنی درخصوص موضوع امنیت شغلی ورود کردیم و مواد مربوط به امنیت شغلی در قانون کار را بررسی کرده و ساماندهی قرارداد‌های موقت کار مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت تعداد ۵ ماده در قالب پیش‌نویس مورد بازنگری واقع شده و در نهایت در قالب لایحه‌ای تقدیم دولت شد.

کارفرمایی که ۵ سال یک نیروی دارای قرارداد موقت را در مشاغل مستمر و مشاغل غیرمستمر (پروژه‌ای و..) به کار می‌گیرد، موظف است پس از آن قرارداد دائمی منعقد کند.

غریوی ادامه داد: از جمله این مواد، ماده هفتم قانون کار بود که درخصوص بحث قرارداد‌های مشاغل مستمر و غیر مستمر در آن صحبت شده است. در وضعیت کنونی کلیه افرادی که در فعالیت‌های غیرمستمر حضور دارند، تا چهار سال دارای قرارداد مدت موقت هستند و پس از این چهارسال قرارداد این افراد دائمی خواهد شد که این موضوع به تصویب هیات وزیران رسیده و لازم الاجراست.

این مدیرکل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تبصره بعدی ماده هفتم قانون کار درخصوص قرارداد‌های موقت مشاغل دارای ماهیت مستمر، همچنان در آن هیچ‌گونه سقف و محدوده‌ای پیش‌بینی نشده بود که ما تلاش کردیم هر دو تبصره این ماده قانونی را با هم تلفیق کرده و نهایتاً پیشنهاد ما برای هردو قسمت مشاغل مستمر و غیرمستمر تعیین سقف ۵ سال بود. یعنی کارفرمایی که ۵ سال یک نیروی دارای قرارداد موقت را در مشاغل مستمر و مشاغل غیرمستمر (پروژه‌ای و..) به کار می‌گیرد، موظف است پس از آن قرارداد دائمی منعقد کند.

وی تاکید کرد: روز شنبه هشتم اردیبهشت امسال آخرین جلسه مربوط به بررسی این لایحه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و پس از تکمیل نهایی همان روز تقدیم هیات وزیران شده و در این هیات در دولت مطرح خواهد شد. در صورت تایید و تصویب در این هیات، بحث اصلاح قانون کار در این حوزه به صورت لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

غریوی با ابراز خوش‌بینی و امیدواری به دلیل تاکیدات رهبر انقلاب درباره امنیت شغلی نسبت به تصویب این اصلاحیه، اظهار کرد: امیدواریم باتوجه به اظهارنظر دوباره رهبری در دیدار روز پنجم اردیبهشت امسال در ملاقات با کارگران کشور، نمایندگان مجلس نیز همکاری لازم در جهت تصویب این اصلاحیه را به عمل آورند تا کارگران از نظر آینده شغلی خود با دغدغه و نگرانی کمتری کار کنند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار همچنین درباره موضوع اصلاح قانون بیمه بیکاری اظهار کرد: در وضعیت کنونی سهم سه درصدی از حق بیمه بیکاری با کارفرمایان است و کارگران مبلغی را پرداخت نمی‌کنند. در وزارت کار پیشنهادی مطرح شده بود که کارگران نیز در این مورد مشارکت داشته باشند که این موضوع مورد تایید قرار نگرفت.

وی تاکید کرد: درباره قانون بیمه بیکاری نیز لایحه تکمیلی ما در مراحل آخر تدوین است و در هیات وزیران و سپس مجلس مطرح خواهد شد. ضمن اینکه بحث افزایش سهم کارفرمایان و میزان حق بیمه بیکاری هنوز در این جلسات مطرح نشده و در قالب پیشنهاد نیز وجود ندارد.

غریوی با تاکید بر آموزش و بازگشت بیکاران دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری به بازار کار، اظهار کرد: محدودیت مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری در اصلاحات مدنظر ما کمتر می‌شود، اما میزان دقیق آن، چون هنوز درحال بحث و ارزیابی است، هنوز اعلام نخواهد شد. پیشنهاد ما کاهش زمان پرداخت آن از ۳۶ ماه به ۲۴ ماه برای افراد مجرد و کاهش آن از ۵۰ ماه برای افراد متاهل است، اما این پیشنهاد نیز باید به تایید هیات وزیران برسد.

این مقام وزارت کار با ابراز بی‌اطلاعی از موضوع افزایش و ترمیم مزد ۱۴۰۳ اظهار کرد: حق مسکن نیز هنوز همان رقمی است که در مصوبه مزدی اسفندماه سال گذشته به تصویب رسیده است. فعلا پیشنهاد جدیدی در رابطه با اصلاح این ردیف مطرح نشده و اگر این موضوع نیز در شورای عالی کار و بعد هیات وزیران مطرح شود، اصلاح نرخی رخ خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران