Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:43:49 GMT

همایش معتمدان و ریش‌سفیدان آبدان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۲۹۰۱

همایش معتمدان و ریش‌سفیدان آبدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی نوشاد رئیس دادگستری شهرستان دیر عصر پنجشنبه در این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش استفاده از ظرفیت بالای ریش سفیدان و معتمدان در مناطق مختلف شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: ریش سفیدان، معتمدین و متنفذین قومی و مذهبی نقش موثری در حرکت مردم به سوی کاهش آسیب‌های اجتماعی و درگیری‌های قومی و مباحث امنیتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری شهرستان دیر بیان کرد: قرار گرفتن در مسیر صلح و سازش و ارتقای فرهنگ داوری در جامعه توسط معتمدین و ریش سفیدان در جلوگیری از کج روی‌ها و ناملایمات می‌توانند نقشی تاثیر گذار داشته باشند.

وی افزود: امروز در دستگاه قضایی شهرستان دیر این فضا ایجاد شده است که شهروندان عزیز بدون هیچ دغدغه و نگرانی و بدون هیچ وقت قبلی در اتاق همکاران و قضات شهرستان حاضر می شوند و مشکلات خود را مطرح می‌کنند.

نوشاد ادامه داد: دستگاه قضایی شهرستان این آمادگی را نیز دارد که برای از بین بردن اختلافات خانوادگی به محله و خانه های مردم بیاید و مشکلات را با حضور معتمدین حل و فصل کند و امیدواریم این نشست ها هر سه ماه در بخش‌ها برگزار شود تا شاهد ارتباط و تعامل هرچه بهتر با مردم باشیم.

استفاده از ظرفیت معتمدین

بخشدار آبدان نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش‌سفیدان تاکید کرد و اظهار داشت: باید فرهنگ پیشگیری از جرم با مشارکت مردم ترویج شود.

ابوالحسن گنخکی با اشاره به حجم مراجعات زیاد مردم به مراجع قضایی گفت: استفاده از ظرفیت معتمدین محلی می‌تواند به حل اختلافات خانوادگی و ایجاد فضای همدلی و اتحاد در جامعه کمک کند.

وی افزود: از مهمترین مواردی که می تواند جنبه پیشگیری از جرم و اختلافات داشته باشد، خواندن نماز است.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه موقت آبدان نیز گفت: انسان موجودی است که در مسیر کمال است و تا سر حدی که به کمال برسد در مسیر رشد است وبرای رسیدن به کمال هرچه نیاز باشد، سعی می کند در تسخیر خودش داشته باشد و انسان‌ها چون می خواهند در مسیر کمال چه بعد مادی و معنوی حرکت کنند و چون مختلف هستند، این اختلاف نظر ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه انسان ها همگی صورت انسانی دارند ولی سیرت و باطن مایه اختلاف است که بروز آن در رفتار و گفتار انسان شاهد هستیم افزود: خداوند در مسیر این اختلافات مایه هدایت نیز با آوردن انبیا و کتاب فرستاد تا انسان‌ها به صلح و صفای برسند و به کمال آرامش برسند.

امام جمعه موقت آبدان اضافه کرد: از مهمترین مواردی که می تواند جنبه پیشگیری از جرم و اختلافات داشته باشد ،خواندن نماز می باشد وتوجه به این امربسیار حیاتی دررسیدن به کمال واقعی انسان دارد.

در ادامه این همایش تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان بخش آبدان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 4503538

منبع: مهر

کلیدواژه: آبدان بوشهر دادگستری استان بوشهر شهرستان دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل صبح شنبه در حاشیه سفر یکروزه به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، افزود: کنکور در کمال امنیت و سلامت برگزار و در یک منطقه سیل زده تکرار آزمون را داریم و داوطلبان این منطقه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری ۲ کنکور در هر سال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، کاهش اضطراب داوطلبان را از خروجی‌های این مهم دانست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در کنکور امسال چند مورد تخلف بود که به هیأت‌های مرتبط و بخش نظارت معرفی و برخورد لازم انجام گرفت.

وی از تدوین برنامه برای حمایت از نخبگان خبر داد و ابراز داشت: با هدف جذب نخبگان، فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی اجرایی شد.

زلفی گل گفت: آئین نامه جذب نخبگان در محور هیأت علمی بازنگری و نخبگان معرفی شده از طریق بنیاد ملی نخبگان نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیأت علمی ندارند.

کد خبر 6089670

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد